Bare spyr og spyr...

Lykke-88

Forelsket i forumet
NÅ er jeg lei!! Så vanvittig sliten... Allerede....
Har kastet opp rundt 5 ganger om dagen hver dag i ei lita uke nå. Men i går kastet jeg opp/brakk meg sikkert nærmere 30 ganger :(
Kan virkelig ikke fatte at det er mulig!
Blir kvalm av alt sammen - lyder,lukter,bevegelser,syn,tanker...herregud,hva skal man gjøre??
Får kun i meg vann i miniatyrslurker, alt annet kommer i retur med en gang.
Var så sliten i går kveld at jeg ikke orket å snu meg for å spy ei gang :P

Noen andre som har har det sånn eller?
Jeg hadde det på samme måten i forrige svangerskap,og har krysset alle fingre for at det ikke skulle bli slik igjen... Men joda,her ligger jeg, i uke 6 + 4, og vet at i uke 14 blir det bedring...
Kjempe trøst!!! Blææææ :/
Sorry,måtte bare :P

Jeg er sånn uten postafen! Anbefaler deg det på det sterkeste! Jeg spyr hver morgen, tar postafen, spiser frokost og ligger dønn i ro i 30 min. Hvis jeg fortsetter å spiser ca hver 2. time hele døgnet og tar en postafen til på kvelden før jeg legger meg pleier dagen å gÅ sånn noenlunde! Gi det noen dager før du sier at postafen ikke virker for kroppen bruker noen dager på å snu! Og selvom mat virker som det mest grusomme i verden så er det det eneste som hjelper! Spis!! Akkurat det du fÅr lyst på!

nr2imars2013 skrev:
Jeg er sånn uten postafen! Anbefaler deg det på det sterkeste! Jeg spyr hver morgen, tar postafen, spiser frokost og ligger dønn i ro i 30 min. Hvis jeg fortsetter å spiser ca hver 2. time hele døgnet og tar en postafen til på kvelden før jeg legger meg pleier dagen å gÅ sånn noenlunde! Gi det noen dager før du sier at postafen ikke virker for kroppen bruker noen dager på å snu! Og selvom mat virker som det mest grusomme i verden så er det det eneste som hjelper! Spis!! Akkurat det du fÅr lyst på!

Tusen takk for tips!! :)
Prøver å spise,virkelig... Men jeg blir så uendelig kvalm av å tygge at jeg bare brekker meg også kommer alt i retur. Prøver å ta mini biter av gangen...

Uff, så trasig å være så dårlig! Håper det gir seg raskere enn sist gang da. Jeg spyr ikke, men er utrolig kvalm hele tiden, og orker ingenting! Men prøver å minne meg selv på at det går over om noen uker, selv om det er ufattelig slitsomt nå! Det er lov å synes litt synd på seg selv når en har det slik... God bedring til deg!

Tips til mat som er lett Å spise er varme fiskekaker! Jeg levde på det til uke 15 med lillemor! De smaker lite, glir lett ned uten å trenge å tygge for mye og metter! I tillegg til å være ganske sunt! Saltchips har funket godt for meg denne gangen.. Rundstykker synes jeg også er lettere Å spise enn skiver fordi det blir ikke så fort bløtt og kvalmende i munnen..

Jupp.. med førstemann kasta jeg opp fra uke 3-26, fikk noen uker pause, så påan igjen.. ca 20 ganger i døgnet. Fikk afipran tabletter av legen, og de hjalp litt. (jeg tåler ikke postafen) Stikkpiller Afipran hjelper bedre. Be om en respt hos legen og få noen stikkpiller også så kan du ta de først så du ikke kaster opp igjen, når du er litt bedre kan du prøve tabletter. Så er det viktig å spise jevnt og ofte, selv om du kaster opp igjen. Vet det er vanskelig.. Jeg gikk ned 20 kg forrige svangerskap...

Hadde håpet å slippe unna denne gangen.. det tok litt lengre tid før det satte i gang, men nå er jeg sykemeldt.. går litt opp og ned, og afipran tabletter hjelper ikke denne gangen, stikkpillene hjelper litt, men tør ikke ta noe særlig for er så redd for å miste etter jeg mista i vår, så er nok litt overforsiktig.. Det går mest i flytende kost.. supper og smoothies går ned litt av, og av og til kan det beholdes også.. :P 

Håper det bedrer seg for oss alle sammen...

Sylvia80 skrev:
Jupp.. med førstemann kasta jeg opp fra uke 3-26, fikk noen uker pause, så påan igjen.. ca 20 ganger i døgnet. Fikk afipran tabletter av legen, og de hjalp litt. (jeg tåler ikke postafen) Stikkpiller Afipran hjelper bedre. Be om en respt hos legen og få noen stikkpiller også så kan du ta de først så du ikke kaster opp igjen, når du er litt bedre kan du prøve tabletter. Så er det viktig å spise jevnt og ofte, selv om du kaster opp igjen. Vet det er vanskelig.. Jeg gikk ned 20 kg forrige svangerskap...

Hadde håpet å slippe unna denne gangen.. det tok litt lengre tid før det satte i gang, men nå er jeg sykemeldt.. går litt opp og ned, og afipran tabletter hjelper ikke denne gangen, stikkpillene hjelper litt, men tør ikke ta noe særlig for er så redd for å miste etter jeg mista i vår, så er nok litt overforsiktig.. Det går mest i flytende kost.. supper og smoothies går ned litt av, og av og til kan det beholdes også.. :P 

Oi,oi,oi.... 20 kg?! Guriland,hvordan holdt du ut?
Jeg gikk ned 5 kg og synes det var nok forrige gang :P
Håper virkelig det bedrer seg for deg tidligere denne gangen da. Selvom Afipran ikke hjelper denne gangen... Trist å høre at du har mistet tidligere,så skjønner godt du er litt ekstra forsktig nå!
Lykke til videre :)

Lykke-88 skrev:

Sylvia80 skrev:

Oi,oi,oi.... 20 kg?! Guriland,hvordan holdt du ut?
Jeg gikk ned 5 kg og synes det var nok forrige gang :P
Håper virkelig det bedrer seg for deg tidligere denne gangen da. Selvom Afipran ikke hjelper denne gangen... Trist å høre at du har mistet tidligere,så skjønner godt du er litt ekstra forsktig nå!
Lykke til videre :)

Jo, det gikk ganske greit faktisk.. vi hadde prøvd så lenge.. og egentlig fått beskjed om at vi ikke ville klare det, jeg med pcos og sambo med dårlig kvalitet.. Så jeg så for meg et barnløst liv.. kanskje adopsjon.. Så når det plutselig skjedde, så var jeg villig til å gå gjennom ild for å få det til.. Så var rimelig positiv gjennom det hele.. Men var også så "heldig" å få svangerskapsdiabetes da, så kunne helle rikke hive i meg søtsaker for å holde vekta.. Var ganske greit ETTER svangerskapet da.. ingen kilo igjen å gå ned, hehe.. Kjenner jeg ikke er like positiv denne gangen.. :P Men er veldig klar over hvor HELDIG jeg er da :)

Back
Topp