"Bare slapp av, så går det"

Åå så kjedelig med prøving så lenge :( Håper det går bra:Heartred Kan jeg spørre om du/dere er utredet?
:Heartred Bare spør :) vi er ikke utredet (enda), vi ble gravide etter ganske nøyaktig 1 år med prøving som vi mistet, og siden vi har blitt gravid en gang så får vi ikke utredning nå.. det må gå et år siden MA’en før det henvises (i det offentlige) selv om det tok så lang tid å bli gravid i det hele tatt :rolleyes:
Skal sies at jeg har en grei fastlege som tok en utvidet blodprøve for å sjekke omtrent alt mulig som var helt fin (hormoner, stoffskifte og altmulig annet). Mannen har kjøpt spermcount hjemmetest, men den kom bare noen dager før el så vi har ikke fått testet ham enda :p
 
Slike utsagn er bare unødvendige.

Om du vet at alt er 100% i orden med dere begge, så tja.. En eller annen gang må det jo skje. 12 pp'r er normalt. Noen trenger 24 pp'er også.

Men, 2 av 10 par trenger hjelp på en eller annen måte for å oppnå graviditet.

Jeg har blitt spontant, uplanlagt /delvis planlagt gravid 2 ganger på kort tid.
Aldri brukt noen form for prevensjon, likevel måtte jeg igjenom ivf som 23 åring for å kunne få flere barn.
Vi prøvde i 5 år(!) før vi gikk til utredning. Vi ventet så lenge både pga min alder, stabile sykluser og at vi hadde barn sammen fra før.
Men årsaken til at jeg ikke ble gravid var mannen.

Å ikke stresse hjalp oss fint lite. Slike utsagn la bare flere steiner til byrden.
 
Back
Topp