Bare sånn litt blod...

Neinei

Forumet er livet
VIP
Februarlykke 2016
Mailykke 2018
Jeg er komplett nervevrak, og livredd for at jeg ikke skal bli mamma i oktober.
Nå har jeg vært hos legen og tatt blodprøver (igjen) for å sjekke hcg, og blitt sykemeldt 100% fordi jeg blir helt smårar av å tro at jeg ikke er gravid.

Og bortsett fra småblødninger, har jeg ikke noen grunn til å tro at jeg ikke er gravid. Sånn egentlig. Livmora har begynt å vokse opp av bekkenet, og jeg kan kjenne den selv nederst på magen.
Ikke har jeg vondt heller. Blødningene kommer, så vidt jeg kan skjønne, av at jeg anstrenger meg eller har treg mage.
Men likevel blir jeg helt paranoid av å se blod på papiret når jeg er på do. Har enda ikke sett det i do eller trusa, men likevel. Jeg får jo helt panikk, og gråter hver gang jeg har vært på do og ser rødt papir.
Men det skjer kanskje en gang om dagen. Ikke hver gang. Bare sånn innimellom.

Noen andre som har opplevd dette og som det har gått bra med?
Jeg vil _IKKE_ høre om SA og MA og sånn, for jeg er veldig klar over at det er en mulighet, og jeg er sykemeldt i påvente av resultat på blodprøver.

Det går fortere å få svar på blodprøver enn å få UL her nå rundt påske, siden det er ferie og i det hele tatt. Jeg er fortsatt ikke langt nok på vei til at jeg blir prioritert.

Skjønner at dette er en påkjenning for deg vennen! Jeg har også opplevd litt småblødninger. Dette sluttet (bank i bordet) for min del i uke 6, men den klumpen i magen kom med en gang og jeg var sikker på at babyen ikke ville klare seg. Men det bare sluttet av seg selv. Var på UL i uke 6 og så ett bankende hjerte :)

Husker du hun Baby Dust, som har blødd MYE den siste tiden, hun hadde blodposer på livmoren som sprakk, dersom hun anstrenger seg o.l. det kan godt være det du har!

Jeg tror det er helt ufarlig, for det skal komme MYE blod nå dersom man mister og du vil også få smerter!
Prøv så godt du kan å slappe av og tenke at det bare er små blodkar i slimhinnene dine som sprekker innemellom :)

Stor klem til deg :)

Håper og tror at du bare har noen helt ufarlige småblødninge. Det er jo ikke så veldig uvanlig. Håper svaret på blodprøven kommer fort slik at du kan slappe av og kose deg med graviditeten :)

Jeg blødde mye frem til uke ni, pga lavtliggende morkake. Helt fint med baby :))

Takk for fine svar :)

Får svar på blodprøven etter lunsj i morgen, og er så nervøs at jeg kaster opp bare jeg tenker på det her.
Krysser alt jeg har for at jeg fortsatt får være her etter i morgen :)

Ønsker deg masse lykke til, og sender deg mange gode tanker og klemmer :)

Ønsker deg masse lykke til! :)
Jeg har trua, det går nok kjempe fint.

Kjenner meg igjen totalt nervevrak selv.
Jeg begynte i går å blød med smerter, smertene har ikke gitt seg enda engang.
Men på ultralyd slo hjerte så fint så fint og alt så fint ut.

Krysser fingrene for at dette helt sikkert er noe helt uskyldig.
Men ikke noe rart vi blir redde !! :)

Stor klem.

Hei har hatt litt det samme problemet som deg, og da jeg var på ul forrige torsdag så sa legen at hvis det går galt nå som vi er kommet så langt vil vi få skikkelig vondt og blø masse! Håper det kan være til trøst, synes det selv iallefall... Lykke til i morgen!

Hvordan gikk det med hcg prøvene?

får ikke svar på prøvene før lunsj i morgen...
Inntil videre er jeg sykemeldt på oppfordring fra sjefen, fordi folk på jobb er så nysgjerrige at man knapt kan nyse uten å få 487 spørsmål om hva man er allergisk mot og hva man tar for det....

Å ja, leste visst for fort i sta :) håper du klarer å slappe av inntil videre, det går nok så bra :) klem til deg! Skjønner du blir nervøs av det, blir godt når vi kjenner daglige spark og får stadige bekreftelser på at alt er bra inni der :)

Jeg holdt på sånn for et par uker siden. Blødde litt av og på i ca en uke. I dag har jeg vært på UL og sett et fint bankende hjerte :-) Så det gikk fint med meg hvertfall. Satser på og tror at blødningene dine er helt ufarlige ;-)

Jeg har blødd litt innimellom de siste ukene. Fra kun litt på papiret til å måtte bruke bind. Legen sendte henvisning til gynekolog for å få roet nervene
mine litt, men den er tydeligvis forsvunnet i posten så jeg får vente litt til. Kanskje du kan be om det og?
Alt av symptomer er på plass og jeg hørte en liten hjertelyd forrige uke<3 Jeg vet ikke hvorfor blødningene kommer, men det virker som om alt er bra:)
Er forresten 11+3 dager på vei nå. Håper det går bra for deg i morgen, er virkelig ikke godt å bekymre seg sånn.

Hallo, jeg sniker litt fra august. Men jeg blødde masse fra ca uke 6-7 til og med rundt uke 14 denne gangen. Det var friskt blod, litt og litt enkelte dager, og så kunne det være flere dager med opphold innimellom. Først var jeg sikker på at jeg kom til å miste, og særlig en dag jeg blødde så mye at jeg måtte løpe og bytte bind nesten hver time... Men det gikk bra. Det var en blodansamling i livmoren som gjorde at jeg blødde. Babyen er frisk og fin, og hun ligger og sparker i magen nå! :)
Viss du virkelig mister vil du blø jevnt og mye, og det vil komme klumper. I tillegg vil du nok få smerter (jeg har hatt både MA og SA og vet hvordan det føles).
Ønsker deg masse lykke til!

Back
Topp