Bare positivt?

~Blikk~

Elsker forumet
Har folk rundt dere reagert bare positivt på at dere venter en liten,eller har dere måtte tåle noen negative reaksjoner?
 
som regel alle har sagt " allerede? " og fått nokon kommentarar som " veit de ikkje kva prevansjon er? " ... synst egentleg da har våre litt unødvendig mykje innblanding her..
 


Melis90 skrev:
som regel alle har sagt " allerede? " og fått nokon kommentarar som " veit de ikkje kva prevansjon er? " ... synst egentleg da har våre litt unødvendig mykje innblanding her..


Syns det er rart hva folk sier uten å tenke seg om... Håper de har vært høflige nok til å gratulere også!!

 
Bare hørt positivt.
Men mange som har blitt overrasket siden vi så bestemt har sagt vi var
ferdig med småfolk. 
Men ikke alt man kan styre vist
 


Melis90 skrev:
som regel alle har sagt " allerede? " og fått nokon kommentarar som " veit de ikkje kva prevansjon er? " ... synst egentleg da har våre litt unødvendig mykje innblanding her..



Unødvendigt med sånne kommentarer :p Tror jeg hadde blitt mektig irritert om noen hadde komt med slike kommentarer :p
 
Bare positivt utenom fra venninna mi og sjefen, så har vert noen tøffe tider. Den "beste"venninna der bryr jeg meg ikke om lengre kan du si, og sjefen går det bedre med for det ordner seg. Men dettet har gitt meg mange vonde tårer i en såbar tid. Men alle andre har bare vert positive.
 
Vi har fått en del negative reaksjoner, folk mener det er galskap å få 3 så tette...
Var jo slettes ikke planlagt, og hadde jeg kunne planlagt det bedre hadde vi ventet et par år til før nummer 3. Men nå er situasjonen slik, og vi gleder oss!!:)  Så det sårer når folk rundt oss ikke engang gratulerer oss med ny baby på vei....
 
Det har i grunnen vært litt blandet...
Mange ble nok overasket, for jeg har hele tiden sagt at vi måtte sørge for vårbarn pga mangelen på barnehageplasser...

Mamma spurte så sent som i går om jeg hadde vurdert abort, siden vi får problemer uten bhg og fordi jeg er så dårlig...

Sjefen tok det greit, men bekreftet også min første tanke når jeg testet positivt: der røyk jobben, og det gjør den!
 


Pia84 skrev:
Det har i grunnen vært litt blandet...
Mange ble nok overasket, for jeg har hele tiden sagt at vi måtte sørge for vårbarn pga mangelen på barnehageplasser...

Mamma spurte så sent som i går om jeg hadde vurdert abort, siden vi får problemer uten bhg og fordi jeg er så dårlig...

Sjefen tok det greit, men bekreftet også min første tanke når jeg testet positivt: der røyk jobben, og det gjør den!



Er det lov å spørre hvorfor du mister jobben? H*n kan ikke ta fra deg jobben fordi du er gravid...
 


Pia84 skrev:

Sjefen tok det greit, men bekreftet også min første tanke når jeg testet positivt: der røyk jobben, og det gjør den!

Som sjef har man ikke lov til å si opp en person pga graviditet, eller "tvinge" en person til å si opp jobben sin pga man er gravid.

Fra Nav sine brosjyrer om graviditet og arbeid:
Er du gravid og i jobb kan det hende du har
behov for tilpassing av arbeidsoppgaver
eller arbeidstid. Dette skal arbeidsgiveren din
forsøke å legge til rette for. Hvis tilrettelegging
ikke er mulig og du har et arbeid som kan
være en risiko for fosteret, kan du ha rett til
svangerskapspenger. Det finnes også andre
spesialordninger og bestemmelser som gjelder
gravide arbeidstakere.


Ei som jeg kjenner ble lurt til å si opp jobben sin når hun ble gravid med nr 2, for sjefen i den bedrifta ville ikke ta sjangse på at hun kom til å bli sykemeldt.

Selv jobber jeg i ett hardt yrke, tunge løft og må stå og forskjellig. Og har hatt en åpen dialog med min daglig leder og sagt hvordan ståa er, og at jeg har krav på å få tilrettelagt arbeidet når tiden er inne for det. Nå så går det bra, enda. For som jeg sa til han, så er jeg ikke interessert i å sykemelde meg så lenge jeg er frisk og har helsa i behold. 

Er du usikker, ta kontakt med arbeidstilsynet, er du organisert så tar du kontakt med organisasjonen!
 
Det er fordi jeg bare har ett vikariat, og de vil ikke forlenge det siden jeg er i permisjon når vikariatet går ut...
Hadde jeg ikke vært i permisjon hadde de forsøkt å finne en løsning for meg...

Det eneste hun kunne tilby var ekstravakter/helgevakter.
 
Har ikke fortalt det til noen ennå:P
 


Pia84 skrev:
Det er fordi jeg bare har ett vikariat, og de vil ikke forlenge det siden jeg er i permisjon når vikariatet går ut...
Hadde jeg ikke vært i permisjon hadde de forsøkt å finne en løsning for meg...

Det eneste hun kunne tilby var ekstravakter/helgevakter.


Er du organisert?
Isåfall ville jeg kontaktet dem med dette.
Hvis det er slik at du hadde fått videre jobb om du ikke hadde vært i permisjon, så betyr det at de er fornøyde med den jobben du gjør, og gjerne ville hatt deg videre. Den eneste grunnen til at du ikke får mer jobb er at du er i svangerskapspermisjon. Slik jeg ser det er dette imot reglene. Så ta deg en prat med fagforeningen din....
 
Back
Topp