Bare OUL?

Lillebolle02

Betatt av forumet
Hei, har du/dere tatt å bare gått til OUL gjennom svangerskapet, eller valgte dere en tidlig/senere en også? Hvorfor ?

Vi dro på oul og fikk 2 til samme uke siden jm ikke klarte å se alt. Fikk også 3d-glimt på den siste. Dessuten fikk vi tilbud om en vekstkontroll i uke 28 for å sjekke at babyen hadde det fint og anslå en størrelse for termin. jm mente at storebror var aaaaltfor liten da han ble født (2928g i uke 39+0). Ingen andre syntes det, han var i nedre del av normalen, men ikke for liten! Vi takka hvertfall ja til vekstkontroll.

Vi har fått jevnlige gjennom helle svangerskapet denne gangen og skal fortsette m det noen uker til. Hver 2-3 uke. I begynnelsen var det Pga blødning og tidligere MA, etter uke 17 var det oppfølging Pga tette rielignende kynnere...

M de to første barna våre hadde vi m en av de tidlig ul og m begge 3D ul :-)

Har ikke valgt noe selv, men har så langt hatt tre ul i tillegg til oul, og skal ha to til.

Først en tidlig på grunn av tidligere MA, så en tidlig til på grunn av blødninger, oul, så ekstra i uke 24, 32 og 36 fordi jeg har høyere bmi enn de foretrekker på sykehuset.

Jeg takker bare ja til all oppfølginga de gir meg, for de kan dette bedre enn meg ;)

Dro på en i uke 12 også for å bekrefte at alt var bra:) også har jeg hatt en ekstra på sykehuset i uke 23 og skal tilbake for en til om 2 uker pga svangerskapsforgiftning sist gang.

Jeg hadde privat ultralyd i uke 12 for å få bekreftet liv og at alt å greit ut. Sleit med bekymring om at den lille hadde dødd i magen, så den ultralyden var veldig viktig og fikk meg til å senke skuldrene. Det ble liksom virkelig etter det og jeg følte jeg kunne begynne å glede meg :) Ellers har jeg bare vært på ordinær ultralyd, og ikke fått tilbud om noe mer foreløpig. Kommer nok ikke til å kjøpe 3d heller, har dessverre ikke råd nå i førjulstiden.

Hadde en i uke 6-7 for å se at det var liv, og at det bare var 1 denne gangen. Så har jeg hatt OUL og så bestillt 3D i desember :)
Utenom dette har jeg hatt flere ul pga forkortet livmorhals og blødninger.
Og så skal jeg på ny UL rett før jul for vekstkontroll av baby og sjekk av livmorhals og morkake.

Hadde tidlig for å påvise ca termin, så tidlig fordi jeg var nysgjerrig :P

Hadde en i uke 12 for å sjekke om det var liv. Og så en til i uke 13 pga blødninger.
Så oul, og skal ha en til i uke 32 pga forstørra nyrebekken hos fosteret.

Går til gyn. Og får oppfølging og ikke lege og han tar ul på hver "legekontroll"... Bedre oppfølging rett og slett

Kun hatt OUL og tror det blir bare med det. Veldig lyst til å dra på 3D UL men tror ikke det lar seg gjøre. :/

Jeg har hatt ganske mange ultralyder.
Ikke av eget valg, utenom 3D ultralyden nå 18.11 vi har bestilt selv for bildenes skyld.

Vi hadde to tidlige ul privat, i uke 8 og nesten uke 12. Så vanlig oul og der klarte de ikke å måle alt de skulle pga. en rolig baby så fikk en til et par uker etterpå. I tillegg har vi vært på en tilvekstkontroll og skal også ha det i uke 32 og 36. I tillegg blir det mest sannsynlig en 3D om 2-3 uler.. ☺

Har kun hatt OUL, men skal ha en til i uke 32 ca for å kontrollere vekst.
Vesla ble født til termin, men var veldig lita. Så denne gangen får vi litt ekstra oppfølging.

Hadde 3 tidlige ul, oul, og ul 2 ganger i mnd nå ut januar og hver uke frem til termin pga dødfødsel forige gang.

Back
Topp