Bare nedsatt allmentilstand eller?

Fly

Elsker forumet
jeg har de siste dagene vært veldig dårlig...Type sovet 15 timer i døgnet (faktisk ikke overdrivelse) og det siste døgnet har jeg slitt med hodepine, dårlig blodgjennomstrømning på armene/beina/hendene (spesielt hendene) og våknet nå istad så var synet på det ene øye sløreten og det tok litt tid før det ble ok igjen.
Føler meg ikke syk som på den måten i omgangsyken, forkjølelse osv...
Begynner å få skikkelig muskelsmerter nå i armene også.

Bare nesatt allmenntilstand? eller noe jeg bør ta videre? Kan det vente til mandag? Kjenner jeg har blitt drastisk dårlig de siste timene [8|][:-]

Ville nok kontaktet lege med en gang, ja.. Ihvertfall hvis alt dette har blitt merkbart verre i løpet av få timer. 

Siden du er gravid ville jeg nok snakket med lege eller jordmor, bare for å være på den sikre siden. God bedring. 

Ehhh, syns du skal ringe legevakt! Syns noen av "symptomene" dine virkelig burde undesøkes av lege...

Mtp at du er gravid, burde du kontaktet legen med en gang du merket hodepine og numne armer.. Når du i tillegg får synsforstyrrelser, må du reagere. Men jeg ville ringt direkte til føden på denne tiden.
Kan være svangerskapsforgiftning og så seint i svangerskapet er det de som har omsorgen for deg.
Krysser fingrene for at det ikke er noe, men bedre å ringe en gang for mye. SF var ikke noe gøy....

Ring føden!

ring lege med en gang du! hadde lignende symptomer i mitt svangerskap, og skulle visst ha dratt rett på legevakt når det skjedde.

Jeg ringte tønsberg legevakt nå og forklarte hva jeg sleit med og fortalte jeg var 29 uker på vei og angrer nesten på at jeg ringte [:(] Hun behandlet meg som om jeg var dum, og lurte på hva hun mente de skulle gjøre med det. Jeg haater å ringe om sånt i tilfelle det ikke er noe, og det der hjalp ihvertfall ikke.

Uff.. Så typisk legevakt! De har ofte så lite peiling, er min erfaring.
Ring føden med en gang, jeg tipper du får et annet svar der.

ORIGINAL: Fly

Jeg ringte tønsberg legevakt nå og forklarte hva jeg sleit med og fortalte jeg var 29 uker på vei og angrer nesten på at jeg ringte [:(] Hun behandlet meg som om jeg var dum, og lurte på hva hun mente de skulle gjøre med det. Jeg haater å ringe om sånt i tilfelle det ikke er noe, og det der hjalp ihvertfall ikke.

Du skal jo ikke ringe legevakta, men føden...

Jeg sliter med akkurat det samme om dagen. Sover veldig mye og har store smerter i rygg, nakke, armer og legger. Hos meg begynte det 1. juledag, dro til legen lille nyttårsaften siden jeg ikke ble bedre. I følge blodtrykk, urin og blodprosent stod alt bra til men enda er det på samme viset. Det ble også tatt en del blodprøver som ble sendt inn til sykehuset. Får ikke sove pga smerter i leggene i kveld/natt så stod opp igjen. Jeg synes du bør kontakte føden/legen for å få det undersøkt! Synes det er veldig viktig å få slike brå forandringer undersøkt.

Ringte føden nå og fikk et heeelt annet svar som dere sa, hun skulle få tak i en lege og ringe meg opp igjen med engang :)

Ringte føden nå og fikk et heeelt annet svar som dere sa, hun skulle få tak i en lege og ringe meg opp igjen med engang :)

Flotte greier! Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig. [:)]

Takk dere, fikk beskjed om å komme inn og blir liggende til imorgen :)

Jeg fikk komme hjem igjen [:D] hun kunne ikke forklare nummenheten, men så at jeg hadde veldig dårlig blodigjennomstrømninge til hendene, og at jeg har hovnet opp mye. Hadde fint jevnt blodtrykk, men hadde mye eggehvite i urinen (Prøver å google hva det betyr, siden hun ikke forklarte meg det..) Og hadde noe bakterier som gjorde utslag på urinprøven, men hun kunne ikke si noe særlig mer. Dro hjem etter eget ønske (Er alene hjemme om dagen, med to hunder så jeg har ikke muligheten til å bli dårlig nå [8D]) Og skal tilbake igjen på mandag til ny urinprøve+blodprøve og ha hyppigere kontroller fremover.

Takk dere, fikk beskjed om å komme inn og blir liggende til imorgen :)

så bra du ble godt tatt vare på der! håper du blir bra igjen[:)]

ORIGINAL: Vugge

Syns det høres ut som symptomer på svangerskapsforgiftning jeg, så jeg ville kontaktet lege.[8|] Ring føden siden du er så langt på vei! Lykke til

Jeg fikk komme hjem igjen [:D] hun kunne ikke forklare nummenheten, men så at jeg hadde veldig dårlig blodigjennomstrømninge til hendene, og at jeg har hovnet opp mye. Hadde fint jevnt blodtrykk, men hadde mye eggehvite i urinen (Prøver å google hva det betyr, siden hun ikke forklarte meg det..) Og hadde noe bakterier som gjorde utslag på urinprøven, men hun kunne ikke si noe særlig mer. Dro hjem etter eget ønske (Er alene hjemme om dagen, med to hunder så jeg har ikke muligheten til å bli dårlig nå [8D]) Og skal tilbake igjen på mandag til ny urinprøve+blodprøve og ha hyppigere kontroller fremover.
eggehvite i urinen kan tyde på på svangerskapsforgitning, samme med slørete syn og svimelhett

Hos meg startet SF'en med at jeg skilte ut proteiner i urinen. Og det startet omtrent på samme stadie som du er nå.
Veldig bra at de følger det opp, mye bedre det enn at du skal gå og ikke vite!!
Veldig glad for at du hørte på oss og ringte føden. [;)]

Håper du føler deg bedre idag, og at det ikke er noe alvorlig!

Klem til deg

Back
Topp