Bare morsmelk, legge på seg for mye?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Er det mulig at morsmelkernærte babyer kan legge på seg for mye? Eller er det bare de som får erstatning som kan legge på seg for mye?

Var å veide mini-E i dag, og han har lagt på seg 1,5 kg på 1 mnd :p
Han er veldig urolig for tiden, så jeg tenkte jo han ikke får nok mat.. Det gjør han så absolutt :laughing002

Er det mulig at morsmelkernærte babyer kan legge på seg for mye? Eller er det bare de som får erstatning som kan legge på seg for mye?

Var å veide mini-E i dag, og han har lagt på seg 1,5 kg på 1 mnd :p
Han er veldig urolig for tiden, så jeg tenkte jo han ikke får nok mat.. Det gjør han så absolutt :laughing002

Lurer jeg og litt på.. Men tenker at det gjør vel ikke noe om de har litt å gå på heller :) HS har hvertfall ikke kommentert noe.. her har han jo stort sett lagt på seg rundt 300g i uka siden starten.. Han veide 7750 på 3mnd-kontrollen, er hvertfall passert 8kg nå.. :P Er veldig glad for at han ikke trenger å bæres hele tiden lenger.. :)

Nei, det er ikke noe å bekymre seg for. :)

Har du lest om kveldsuro og det 4.trimester? :)

Nei, det er ikke noe å bekymre seg for. :)

Har du lest om kveldsuro og det 4.trimester? :)
Ja, men dette er mer enn bare kveldsuro :) Prøver å ordne time til manuellterapeut, så får se om han kanskje finner noe :)

Sønnen til ei venninne fikk "for mye" morsmelk, men det resulterte kun i magevondt fordi han ble forspist. Hu la han til fordi hu trodde han var sulten, og han spiste jo, men hadde holdt med smokk egentlig for kosen. Han ble en del urolig av det...

Lurer jeg og litt på.. Men tenker at det gjør vel ikke noe om de har litt å gå på heller :) HS har hvertfall ikke kommentert noe.. her har han jo stort sett lagt på seg rundt 300g i uka siden starten.. Han veide 7750 på 3mnd-kontrollen, er hvertfall passert 8kg nå.. :p Er veldig glad for at han ikke trenger å bæres hele tiden lenger.. :)
Ser ut at lillegutt legger kjempefint på seg, så bra! Tror ikke de kan overspise morsmelk :) det er bare bra at de legger godt på seg. Her var S. 7 kg på 3 månederskonttollen, så vi er superfornøyde.

Jeg var bekymret for det samme, lille frøkna mi har vokst så veldig mye. Hun var 3300 ved fødsel, og er fire mnd om et par dager og 7900. Hs sa der er noen som vokser mer enn andre, og sånn er det. Så jeg er glad melken min iallefall er næringsrik Og mer enn nok. Har aldri hatt melkespreng eller noe, så alltid trodd det ikke var nok melk;)

Min veide over 8 kg på 3 mnd kontrollen og får kun morsmelk. Hs kommenterte bare at han følger sin egen kurve. Blir han for glupsk, så kommer overskudde opp igjen i en voldsom fart!

Back
Topp