Bare min som bruker bleie fulltid

TheusOgNuska

Gift med forumet
Alle er jo så flinke her.
Vi har tidlig vent han på potte og do, men det har liksom ikke hjulpet noe.
Han holder seg når han går uten bleie, og tisser på gulvet om det går alt for lenge,
han har vært på do to ganger, da bommelom!! han var mer stolt enn oss.
vi oppmuntrer han hele tiden, les: hver dag til å gå på do.
men nei, han vil ikke. Han er en liten staing, fast bestemt på å gå med bleie.
i tillegg er det et mareritt å bytte på han[:@]
jada, får vel bare vente litt til.

Å neida, her har jeg en som nekter å sitte på do...
Sier at han ikke vil bæsje på do , han vil gjøre det på stua[8|]

Vesla bruker ikke bleie ute i hagen, og kan gå lenge uten hjemme hos oss. Men jeg har ikke orket å være veldig konsekvent med dotreningen og venter til hun begynner i bhg igjen nå i august.
Jeg har rett og slett ikke hatt energi til å følge det opp, så da har vi ventet. Men tror ikke det tar lang tid før hun er helt bleiefri når vi først setter i gang.

Matheus er helt klart ikke den siste her inne[;)] og det er ikke uvanlig at en på 2 1/2 fortsatt bruker bleier!

Matheus er jo nesten 2 mnd yngre en snuppa mi. Syns ikke det er noe å stresse med hvis de ikke er klar for det.

min som er eldste her inne bruker fortsatt bleier fulltid!
vil gjerne få av han den nå, men han nekter selv... det kommer når det kommer.
om han ikke har sluttet til våren så beg jeg å stresse litt med det..

Ella bruker bleie på fulltid ennå.Men hun går på do også,vi kommer til å prøve med bleie avvening etter ferien tror jeg.Men er ikke noe jeg stresser med det kommer når det kommer

neida, her går det i bleie på fulltid... hadde håpet å slutte nå i sommer, men han nekter å bruke potte/doring og tvinge han kan gjøre at det tar enda lenger tid... så ikke no stress her i gården i hvertfall...

Nope. Ella bruker også bleie heltid.

Tisser på doen i ny og ne, men bæsje må gjøres i bleia. [:D]

ORIGINAL: Nurkis

neida, her går det i bleie på fulltid... hadde håpet å slutte nå i sommer, men han nekter å bruke potte/doring og tvinge han kan gjøre at det tar enda lenger tid... så ikke no stress her i gården i hvertfall...

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: TheusOgNuska

Alle er jo så flinke her.
Vi har tidlig vent han på potte og do, men det har liksom ikke hjulpet noe.
Han holder seg når han går uten bleie, og tisser på gulvet om det går alt for lenge,
han har vært på do to ganger, da bommelom!! han var mer stolt enn oss.
vi oppmuntrer han hele tiden, les: hver dag til å gå på do.
men nei, han vil ikke. Han er en liten staing, fast bestemt på å gå med bleie.
i tillegg er det et mareritt å bytte på han[:@]
jada, får vel bare vente litt til.
dette er helt normalt. synes det høres ut som han er klar siden han holder seg. og når han ikke går på do så logisk at det går på gulvet. Helt normalt at de ikke vil eller gidder å gå på do - sikkert av samme grunn som at han ikke vil bytte bleie...det er kjedelig. Hadde tatt av bleia og satt han på do. Hatt de uhellene som skal til for at han skjønner at han gå på do på samme måte som han skifte bleie. (og på samme måte som han rydde og sitte stille ved bordet osv osv.)

ok, men la oss si vi setter han på do.
så sitter han bare og leker, greit nok det. men så kan han tisse på gulvet rett etterpå..
har skjønt at det er flere her som bruker bleie hele tiden, så det er jo litt godt.
men all ros til de barna som er helt og delvis tørre[:D]

Får du lurt han med noen premie?
Sofie fikk en godis i starten når hun tisset/bæsjet på potte/do. Så gikk vi over til klistremerker. Nå får hun ingenting for tiss, men en godis for bæsj, for der er hun ikke så god enda.

Noen ganger må jeg følge henne 4 ganger på 10 minutter før det kommer, hun har ikke alltid ro til å sitte på do å la det skje. Hvis det er snakk om bæsj tar vi frem Donald og leser, avleder henne litt så hun slapper av. Da kommer det gjerne. [;)]

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Sofie fikk en godis i starten når hun tisset/bæsjet på potte/do. Så gikk vi over til klistremerker. Nå får hun ingenting for tiss, men en godis for bæsj, for der er hun ikke så god enda.

Noen ganger må jeg følge henne 4 ganger på 10 minutter før det kommer, hun har ikke alltid ro til å sitte på do å la det skje. Hvis det er snakk om bæsj tar vi frem Donald og leser, avleder henne litt så hun slapper av. Da kommer det gjerne. [;)]

premie ja, nei det har vi ikke tenkt noe over.
hmm, det var en god ide.
[:)]
kan prøve med klistremerker først og se hvordan det slår ann.

hmm, det var en god ide.

Da sofie fikk klistremerker, kjøpte jeg en hello kitty bok til henne. Så skrev vi dag og dato på hver side fremover og en kolonne for tiss og en for bæsj. Så kjøpte jeg masse forskjellige klistremerker i en bolle og hun fikk velge 1 for hver gang hun gjorde noe. Hun satt på potta endel ganger for å prøve å få til noe for å få "klistremerk" som hun kalte det [;)]

hmm, det var en god ide.

Da sofie fikk klistremerker, kjøpte jeg en hello kitty bok til henne. Så skrev vi dag og dato på hver side fremover og en kolonne for tiss og en for bæsj. Så kjøpte jeg masse forskjellige klistremerker i en bolle og hun fikk velge 1 for hver gang hun gjorde noe. Hun satt på potta endel ganger for å prøve å få til noe for å få "klistremerk" som hun kalte det [;)]

det hørtes jo supert ut!
da prøver jeg det i morgen[:D]
takk for tips.

ORIGINAL: Nurkis

Samme her.. Tar det med knusende ro. Kommer når det kommer[;)]

Du er ikke alene nei!
Her er det bleie på fulltid. Eneste dotreninga han får er at vi prater mye om det, og han setter seg på ringen morgen (ikke hver morgen, noen morgener er så gryyyytidlige at han rett og slett ikke orker lyset), og hver kveld ved stell.
Noen dager tisser han i do på rad, men vi er langt fra ferdig med bleiestadiet. Og det bekymrer meg ikke heller[:)]

Her på søndag bada han og fetterne nakne i søstra mi sin hage, og Lucas gikk bort en stund...jeg kikka på ham, og så DEN kabelen komme ut.."Oi!" sa han...[:D]
Tror han var litt nysgjerrig på hva som skjedde om han bare lot det gå liksom...

nei men poenget er at Lucas også bruker bleie fulltid og kommer til å gjøre det til han er klar til avvenning![:)]

NO PROB![:)]

ORIGINAL: *Junemed4*

Ja de følger sitt eget tempo, og de har ikke noe hast med dotrening som regel, hehe.
Nr jeg spør Vilde om vi skal ta av bæsjebleien sier hun, nei, jeg skal være sånn!! lol!

Emilie er også slik.

Cecilia var veldig flink til å tisse på doen før, men så fikk ho store problemer med å bæsje. Mi har satt mange klyster for ho står å kniper igjen bæsjen. Ho har hatt hardt i magen en del ganger og bæsjen har vært VELDIG stor, så etter det tørr ho ikke å gå på do lengre. Ho er rett og slett livredd når mi setter ho på do. Og i tillegg er ho veldig redd for å bæsje i bleien også. Så skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å snu denne onde sirkelen[&o] Tar gjerne i mot tips[:D] 

Back
Topp