Bare meg?..

S-40429332

Første møte med forumet
La meg begynne med å si at jeg er ganske ny på alt dette. Både med forumtråder og det å være gravid:bookworm:
Ser det er mange som har vært til lege/jordmor samt tatt UL så tidlig som uke 5/6.
Selv er jeg 7+0 i morgen (tror jeg), har første time til legen når jeg er 8+6 og regner med første UL blir rundt uke 12.
Som sagt aldri gjort dette før, er det unormalt å vente slik jeg har gjort?
Hilsen Usikker:help

Hei!
Baby nr 4 her. Har ikke vært hos lege enda, heller ikke bestilt time. Men er vel ganske normalt å gå til legen rundt uke 8-12. Er nå uka 7+0
Spørs veldig hva man ønsker selv også.
Jeg skal sette opp en time til uke 11, samt tidlig ultralyd da

2gangs her. Har kun vært til lege fordi jeg trengte sykmelding. Så skal jeg tilbake for første ordentlig kontroll i uke 10. Har tatt ultralyd men det er kun fordi fastlegen min har egen maskin og lurte på om jeg ville sjekke når jeg uansett var der. :)
Er nåkk stor forskjell på om man tar drar tidlig eller venter, så er nåkk ikke noe unormalt med at du ikke har vært enda.

Det høres ikke unormalt ut i det hele tatt :) Det viktigste er at du kommer deg til legen før uke 12 slik at du får tatt blodprøver og får henvisning til TUL, OUL og fødested.

Her inne er det nok en større andel folk som har opplevd mange strabaser og mistet mange før på ulike måter enn i befolkningen generelt og da trenger man eller ønsker man ofte mer oppfølging enn det andre har behov for.

Det er ikke unormalt:)
Har selv tenkt meg til første kontroll hos lege i uke 8.
Har privat TUL i uke 7 fordi jeg uansett skulle til gynekologen i et annet ærend akkurat den uka og kunne ta ultralyd i samme slengen.

La meg begynne med å si at jeg er ganske ny på alt dette. Både med forumtråder og det å være gravid:bookworm:
Ser det er mange som har vært til lege/jordmor samt tatt UL så tidlig som uke 5/6.
Selv er jeg 7+0 i morgen (tror jeg), har første time til legen når jeg er 8+6 og regner med første UL blir rundt uke 12.
Med nr 1 var jeg på privat TUL i uke 12, og hadde første svangerskapskontroll i uke 8 til fastlegen tror jeg! Var mye mindre bekymret med nr 1, bare veldig nysgjerrig på å se han :hilarious:

Med nr 2 nå er jeg tidligere ute med alt, men det handler om historikken siste år med flere kjemiske/SA..

Ved forrige graviditet, som var min første (som endte i MA), hadde jeg ikke time hos jordmor før i uke 13, og TUL på sykehuset dagen før svangerskapskontrollen. Hadde bare hatt en time hos legen min i uke 7 for å søke fødeplass, TUL og OUL.
Denne gangen følger jeg opp tettere selv med private UL fordi jeg hadde MA som ikke ble oppdaget før 5 uker senere..

Ikke unormalt.
Jeg har bare kontaktet lege og bekreftet med urinprøve , slik at han kunne henvise til TUL og OUL. Det har han gjort og timene er i boks.
Første legetime er uke 12+1, legen sa at det er akkurat uke 12 han skal ta prøvene og ikke før det.
Har kke bestilt time til jordmor ennå, så må bare tenke hvilke uke jeg ønsker det i.

Forsje svangerskap var jeg hos jordmor uke 9 og lege uke 12 og TUL uke 13, tenkte vel egentlig å gjøre det samme igjen.

Bare vært hos jordmor som har ordna med UL og fødeplass. Ikke somlet meg til å bestille blodprøver enda og jeg er rundt 10 uker på vei. Bør bestille time for det snart men vet ikke om jeg «gidder» før etter UL om to uker.

Back
Topp