bare lurer...

tigergirl

Forumet er livet
jeg fikk beskjed av min gy at vi skulle prøve en syklus til med dobbel pergo og om ikke det går blir det videre behandling.

da lurer jeg litt på hva assistert befruktning er, hva koster det, hva må en igjennom..... noen som kan fortelle begynnelsen..

håper jo vi skal klare en pergo spire, men nå er det 1 år siden jeg var gravid, og kroppen klarer seg ikke uten pergo, er på dag 53 :( og ikke gravid, så er nok redd vi trenger all den hjelp vi kan få..

noen som kan svare, slik at jeg vet hva vi har i vente

takker for alle svar!

Det er jo forsovidt en lang prosess dette her. Først samtale, så en hel haug med prøver og til slutt er man i gang med behandlingen. Det er jo flere typer behandling, kommer jo ann på hva problemet deres er. man har ivf, icsi, inseminering og sikkert noen andre ting. Man får jo 3 forsøk av staten, det vil si at alt over 15 000 får man tilbake av NAV. Men må legges ut av dere. Krysser fingrene for at dere lykkes med pergo [:D]

ORIGINAL: fano

Det er jo forsovidt en lang prosess dette her. Først samtale, så en hel haug med prøver og til slutt er man i gang med behandlingen. Det er jo flere typer behandling, kommer jo ann på hva problemet deres er. man har ivf, icsi, inseminering og sikkert noen andre ting. Man får jo 3 forsøk av staten, det vil si at alt over 15 000 får man tilbake av NAV. Men må legges ut av dere. Krysser fingrene for at dere lykkes med pergo [:D]

takk for svar! har fått kjenneskap at det er en lang prosess, vårt problem er at jeg har ustabile sykluser på grunn av manglende el. skal snart i gang med min 4pergo kur og det blir den siste, har ikke fått ønsket resultat av den, kun 1 ganger el, og 2 ganger ikke el med pergo..

så en må betale 15.000 selv, det visste jeg ikke, trodde at de 3 forsøkene var helt gratis.

men ja håper det klaffer, har fått beskjed av gy at om ikke tr er kommet til dag 70 skal jeg få medikament som skal fremsynde tr, og om pergo ikke funker, blir det nok noe av denne for oss og..

så håper året 2010 kan jeg bli mamma!!!

haukeland sykehus blir nærmest her!!!

ok. Har du vært til utredninger på eggstokker osv, funker de, er de åpne? Har dere tatt spermprøve? Alle sånne ting blir man henvist til først. Så må man ta blodprøver om sykdommer osv. 15000 er dyrt ja, det er på det offentlige, når det gjelder det private er det sinsyke priser, helt vanvittig [:o] Går det 70 dager mellom hver gang du får mensen? Det var da voldsomt [&o]

ORIGINAL: fano

ok. Har du vært til utredninger på eggstokker osv, funker de, er de åpne? Har dere tatt spermprøve? Alle sånne ting blir man henvist til først. Så må man ta blodprøver om sykdommer osv. 15000 er dyrt ja, det er på det offentlige, når det gjelder det private er det sinsyke priser, helt vanvittig [:o] Går det 70 dager mellom hver gang du får mensen? Det var da voldsomt [&o]

har hatt innvedig ul, og alt så fint ut, ikke tatt sperm prøve, men skal ta nå snart, har tatt mange blodprøver fordi de ikke har vært bra, har brukt levaxin mot stoffskiftet i et år nå, og nå er det på vei til å stabilisere seg :) og det har resten av testene også.
bra vi har en konto med 60.000 på :) slipper liksom å spare
ikke 70 ganger hver gang, du ser mine perioder nederst, men nå har vi vært prøvere i 16 mnd og jeg venter liksom på min mensen nummer 10, så ligger nesten et halvt år bak det normale, og en skulle jo tro at kroppen ble stabil, men den gang nei...

takk fano :) 

skjønner [:)] Håper dere lykkes hvertfall. Det er hvertfall mange koselige damer her inne som kan svare på nesten alt man lurer på. Håper det klaffer snart for dere [:)]

ORIGINAL: snuppis!

Den gjelder nok meg [:(] 

"Dersom utredning viser at eggstokk-reserver er helt minimale vil mulighet for vellykket behandling være < 5%, uansett alder. I slike tilfeller tilbys ikke behandling, ev. et stimuleringsforsøk hos kvinner <37 år."

uff ikke lett dette altså , men har dere tenkt på eventulet å gå til en homopat, mamma fikk tre unger etter at hun fikk beskjed at hun var steril, har 3 papirer fra haukeland der det står svart på hvitt, nå har hun sterilisert seg på ekte! hun gikk til homopat for andre ting, men det er nok den behandlingen som har gjort henne graivd, en nede på jobben til min mann venter 3 mann og hun og er egentlig steril...

ORIGINAL: tigergutt4

Den gjelder nok meg [:(] 

"Dersom utredning viser at eggstokk-reserver er helt minimale vil mulighet for vellykket behandling være < 5%, uansett alder. I slike tilfeller tilbys ikke behandling, ev. et stimuleringsforsøk hos kvinner <37 år."

uff ikke lett dette altså , men har dere tenkt på eventulet å gå til en homopat, mamma fikk tre unger etter at hun fikk beskjed at hun var steril, har 3 papirer fra haukeland der det står svart på hvitt, nå har hun sterilisert seg på ekte! hun gikk til homopat for andre ting, men det er nok den behandlingen som har gjort henne graivd, en nede på jobben til min mann venter 3 mann og hun og er egentlig steril...

Jeg har aldri tenkt på homeopat [:)] Jeg skal undersøke om det på nettet [:)]

ja  hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg skjekket det som var, det kan jo gi falskt håp, men uansett værdt det, og du snuppis virker som en sterk dame, så dette skal du takle.....

min mor har nå vært syk i over et år, tåler nesten ikke mat,  hun er 1,68 og veier 50 kilo, og  i slutten av februar skal hun til healer eller hvordan det skrives, og om ikke det fungere skal hun gå  til homeopat,  legene står liksom fast ikke noe av behandlingene eller medisinene har virket, men slik er mamma ho gir seg ikke før alt som prøves kan skal prøves, en gang må det jo virke slik at hun blir frisk. syns hun er tøff som ikke gir seg, selv om det er tøft å måtte stå på slik og presse seg, gi seg selv håp , ser virkelig opp til henne...  

Back
Topp