Bare lurer...

trebarnmamma

Forelsket i forumet
Er det noen der ute som har en diagnose eller sykdom som gjør at man får ekstra oppfølgning av lege,jordmor og lignende?
Psykiske sykdommer, fysiske?
Eller andre ting som må følges ekstra nøye med? [emoji4]

Jeg føler at jeg er i ferd med å utvikle en psykisk sykdom pga alt det som dette svangerskapet medfører.... :inpain:

Men ellers får jeg ekstra oppfølging på slutten på grunn av jeg utviklet svangerskapshypertensjon med de to andre trolla mine :) følte meg godt ivaretatt, men andre gangen ble jeg satt i gang på termindatoen pga dette. Jeg vet ikke hvorfor jeg får det, men stor sannsynlighet at jeg vil utvikle det nå også.

Pcos og mest sannsynleg cervix insufissiens/svak livmorhals då eg fødte ekstremprematurt sist.

Ja, jeg får ekstra oppfølging fordi jeg hadde morkakesvikt forrige gang.

Fikk ekstra oppfølging når tidligere barn er under 3kg fødselsvekt og når det er mulige komplikasjoner som forliggende morkake. Hadde det sist.

Får ekstra oppfølging pga risikosvangerskap (tidligere preeklampsi, og nå høyt blodtrykk under svangerskap og svangerskapsdiabetes). Men har ingen sykdom FRA FØR, som gjør at jeg får ekstra oppfølging nei.

Men det skal sies at jeg har to psykiatriske diagnoser på papiret, og har mange års erfaring med psykisk sykdom. Men dette er ikke noe som preger meg (er frisk nå), og ingen årsak til mer oppfølging.

Men med nr. 2 så fikk jeg samtaler med familieambulatoriet som ekstra oppfølging.

Får ekstra oppfølging pga alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Går fast til gynekolog, oftere hos lege og får flere ultralyder noe som jeg er kjempeglad for da jeg har hørt flere med samme diagnose som ikke får ekstra oppfølging i det hele tatt.

• Liker
Reactions: COR
Her er det endel psykisk så jordmor og lege har satt opp ekstra oppfølging :) (ikke noe som barnet kommer til å lide under altså)

Har lavt stoffskifte så kommer til å følges opp mtp dette og må ta jevnlige blodprøver[emoji849]

Back
Topp