Bare lurer...

Lille_Spire2017<3

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Januar 2017
Jeg skal til fastlegen min på mandag (de har åpent på helligdager også). Eneste grunnen til at jeg skal dit er for å ta ul for å sjekke at hjerte slår. Når jeg var der i forrige uke på svangerskapskontroll så skulle han henvise meg til tidlig ul hos gynekolog men siden jeg sa at, så tidlig så er jeg bare interessert i å se om det er noe hjerte som slår der siden jeg uansett skal ta en ul i uke 12 for å sjekke at alt ellers er bra med den lille. Da svarte han at hvis vi ventet 14 dager så kunne jeg bare komme til han så skulle han ta ul på meg siden jeg ikke var interessert i noe mer på dette tidspunktet. På mandag vil jeg være 7+3.

Så det jeg lurer på vil han foreta en utvendig eller innvendig ul? Jeg tror ikke jeg føler meg komfortabel med å gå til innvendig ul hos fastlegen min (ja jeg vet jeg er sær :P ) det er ikke noen spesiell grunn til at jeg føler det slik heller.

Kan man se hjerte aktivitet så tidlig ved utvendig ul?

Vil nok antakeligvis være innvendig, fordi livmoren ligger så langt ned i bekkenet enda at det kan være vanskelig/umulig å finne spiren utenfra, man får feil vinkel osv.

Back
Topp