Bare lurer på noe angående salat

Silje1982

Forumet er livet
Ja, vi er fortsatt hos svigers og ser at vi skal ha noe grillmat og salat. Det som ikke er sikkert er det at de har vasket salaten. Jeg var ikke til stede da den ble laget. Er det farlig og spise den eller skal det mye til for at det skal være skadelig? Ja, jeg spør om fryktelig mye dumt, men har ikke lyst at det skal skje noe med spira:)

Vel...det hadde jeg ikke brydd meg om, de fleste vasker salaten vel?[8|]

Uansett så skal det nok bra hvis du spiser litt salat[;)][:)]

ikke noe dumme spørsmål vel [:D] Og valget er ditt.
Jeg hadde ikke spist, om jeg ikke viste om den var vasket, det er fordi det da kan være risiko for å få toxoplasmos, og man ikke har hatt det før, er det farlig for fosteret. Jeg vet at jeg ikke har hatt det, fordi legen min sjekket det ved en blodprøve, så jeg er veldig forsiktig med å spise uvasket frukt og grønt, og passer på å steke kjøtt godt.

Her er en liten link : http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1550&catid=129&Itemid=81

Takk for svar jenter:) Blir helt stresset av alt dette angående mat og hva vi kan og ikke kan spise:) Og alt vi må være så nøye med:) Mannen min mener at svigermor alltid vasker salaten så jeg må jo bare tro på dem:) Kjenner at jeg må isolere meg til jeg er i uke 12:)

Takk jenter:) Dere har vært til god hjelp og nå har jeg lest nøye igjennom siden:) Men kjenner at det er mye og tenke på:) Merker at jeg er litt glad for at det er siste gang jeg går gravid og skal bekymre meg for akkurat dette med mat:) Og at vi skal til Spania når jeg er gravid kommer ikke til å gjøre det lettere:)

må ikke engste deg for mye se....jeg var i Spania når jeg var rundt 19 uker sist, og det gikk helt fint, spiste ikke salaten jeg fikk til middag bare, passet på at ting var godt stekt og vasket frukten jeg spiste. Men det er sant det er mye å bekymre seg for ja....huff

ORIGINAL: FruStina

må ikke engste deg for mye se....jeg var i Spania når jeg var rundt 19 måneder sist, og det gikk helt fint, spiste ikke salaten jeg fikk til middag bare, passet på at ting var godt stekt og vasket frukten jeg spiste. Men det er sant det er mye å bekymre seg for ja....huff

oj stakkars deg, fryktelig lenge du gikk gravid sist [8D][:D] sorry måtte bare kommentere[8D]

ORIGINAL: Lille Luringen

ORIGINAL: FruStina

må ikke engste deg for mye se....jeg var i Spania når jeg var rundt 19 måneder sist, og det gikk helt fint, spiste ikke salaten jeg fikk til middag bare, passet på at ting var godt stekt og vasket frukten jeg spiste. Men det er sant det er mye å bekymre seg for ja....huff

oj stakkars deg, fryktelig lenge du gikk gravid sist [8D][:D] sorry måtte bare kommentere[8D]

hahaaaa....ja nevnte det i en tråd tidligere at jeg rota med tall [:D]

Back
Topp