Bare jeg som ikke visste dette? *ang bachelor*

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Jeg har tre årsenheter i fag, og 180 studiepoeng. Ringte for å høre hva som var kravet på menneskerettigheter og interkulturell forståelse, og veileder sa "bachelorgrad med 90 stp i samfunnsfag", jeg svarte "ok, men jeg har jo ikke noe bachelorgrad, og mangler litt på samfunnsfagen så da utgår det vel" Han svarte tilbake "sa du ikke nettopp at du hadde bachelorgrad da?" Jeg svarte igjen at "nei jeg har 180 stp i de og de fagene" hvorpå han igjen svarer "ja, du har en bachelorgrad" jeg nektet jo på det frem til han påpekte at 180 stp er en bachelorgrad...

Visste dere det? Jeg trodde nemlig at det krevdes en bacheloroppgave for å ha den graden?

Jeg har Bachelor uten å ha skrevet oppgave. Min grad er satt sammen fra to forskjellige skoler så jeg gikk aldri 3.året på den siste høgskolen.
Men da bør du få skolen til å sende deg et Bachelor bevis (brev).

Ja jeg regne rjo med at jeg får det når eksamen er over da!? Skjønte ikke det der jeg...
Hun på PPU sa ikke noe men om det stemmer sånn som han sier så skjønner jeg jo.
Jeg fikk nemlig høre at vi som kun hadde årsenheter ikke ville bli prioritert ved opptaket så jeg ringte å hørte. Hun sa "nei alle med bachelor stiller likt" også maste jeg om dette med 180 stp, ikke bachelor, og hun gjentok "ALLE med bachelor stiller likt, så du trenger ikke bekymre deg for det"
jeg ga opp fordi jeg trodde ikke hun skjønte hva jeg mente, og hun må jo ha vært rimelig oppgitt i andre enden der da...
KLarer fremdeles ikke være enig da.. Men men...

Man kan vel bygge en grad selv, såfremt man har en fordypning/spesialisering (med eller uten bacheloroppgave)..? 

¤Woolfmother¤ skrev:
Jeg har tre årsenheter i fag, og 180 studiepoeng. Ringte for å høre hva som var kravet på menneskerettigheter og interkulturell forståelse, og veileder sa "bachelorgrad med 90 stp i samfunnsfag", jeg svarte "ok, men jeg har jo ikke noe bachelorgrad, og mangler litt på samfunnsfagen så da utgår det vel" Han svarte tilbake "sa du ikke nettopp at du hadde bachelorgrad da?" Jeg svarte igjen at "nei jeg har 180 stp i de og de fagene" hvorpå han igjen svarer "ja, du har en bachelorgrad" jeg nektet jo på det frem til han påpekte at 180 stp er en bachelorgrad...

Visste dere det? Jeg trodde nemlig at det krevdes en bacheloroppgave for å ha den graden?

Mener og på at dette stemmer altså, jeg ble noe forsinket i min bachelor grunnet fødsel, og noen av de fagen som da "krevdes" for at en skulle få bachelorgrad i økonomi gikk ut, men da kunne jeg bare erstatte de med noen andre, fikk beskjed om at så lenge det var 180 poeng som var relevant for graden så var det ok :) jeg har forresten heller ikke skrevet oppg, var aldri påkrevd for min linje/grad, så 180 poeng skal tilsvare en bachelor :)
Var det ikke dette du var så fortvilet over ifht videre? At du var redd for å måtte flytte på deg/ikke komme videre eller noe slik? (husker ikke heeelt hva du skrev, bare at du var litt fortvilet) Krysser fingre for at du blir prioritert nå da :)

Jeg har bachelorgrad i molekylærbiologi og jeg skrev ikke noe oppgave før jeg tok masteren min :-)

Man kan lage sin egen fagkombinasjon av 180 stp., og få en frittstående bachelor.Man må søke skolen om å få det godkjent som en bachelorgrad.

Jeg går øk-ad, og vi kan velge om vi vil skrive bacheloroppgave eller ta valgfag.

Jeg viste heller ikke dette.. Har bachelor i førskolelærerutdanning

Back
Topp