Bare jeg som blir irritert på Bjørgen?!

Tatovertmamma

Flørter med forumet
http://www.aftenposten.no/100Sport/...ene---Graviditet-er-ingen-sykdom-594710_1.snd Da sikter jeg til denne artikkelen her.. Jeg er helt enig i at man bør trene dersom det lar seg gjøre.. Men når hun er en av de som sier den setningen jeg hater mest: graviditet er ingen sykdom .. Kjenner jeg at jeg blir irritert lei og forbanna! Jeg har ikke valgt å spy i ukesvis, få bekkenløsning i uke 13 og vær generelt i elendig form.. Jeg blir lei meg når jeg hører den setningen, og vil slå til andre gravide som spyr ut samme setning, når de selv er i super form..

Nei vi alle er forskjellige.. Men ingen har rett å si graviditet er ingen sykdom, før de selv har opplevd alle plagene man kan få!!

Da var dagens frustrasjon ute :hilarious:

HAHAHA, sendte nettopp en snap til kjæresten med denne saken og med min tekst: spyr av denne setningen.

Så nei, du er ikke alene om å bli irritert over denne saken. Håper jeg blir i god nok form at jeg får til å trene, forrige svangerskap fikk jeg vonde kynnere bare jeg luftet bikkja :( Den setningen er så jævlig oppbrukt! alle vet at det ikke er en sykdom, men dessverre er det mange som få komplikasjoner som gjør at de ikke fungerer som før.

Så mitt svar til Bjørgen: GÅ Å LEGG DEG!

Godt å høre det ikke er bare meg :hilarious::hilarious: jeg har og to hunder som ikke får så mye tur de bruker å få, men jeg tror de merker det er noe galt med matmor, for de maser ikke så mye om ut :) de vil heller kose mye :)
Ja den setningen trodde jeg virkelig hun var for god til å spy av seg :inpain: :banghead:

Jeg har hyperemisis og er satt totalt ut sv spill, men syntes det er helt kost Bjørgen sier at det ikke er en sykdom å være gravid! For mange er det ikke det, og selv om de fleste vil få en plage eller to så er ikke det synonymt med at de er syke. Jeg er syk som en følge av graviditeten, men ALLE gravide er ikke syke, og bør ikke slutte å leve livet selv om det bor en baby i magen. Kan man trene, så bør man det! Kan man jobbe, så bør man det! og det syntes jeg det er helt greit at hun sier, selv om det er litt sårt for meg akkurat nå - i mange tilfeller er jeg jo så hjertens enig ❤️

Skjønner jeg godt at du gjør! Selv har jeg foreløpig vært heldig og ikke hatt noen kvalme og kroppslige plager. Bare livlige hormoner! Men det betyr jo heller at jeg unntaket og ikke regelen. :-) og jeg har vondt av dere med masse plager! At mange burde vært i bedre form før de ble gravide (inkludert meg), men herlighet det finnes jo bare en marit bjørgen. Hun kan jo ikke se på seg selv som normalen!!

Blir forbanna av folk som sier det. Fint for de som er i kjempeform. De er heldige. Synes den setningen nedverdiger alle gravide som ikke er i toppform. Ingen velger spysyken og bekkenløsning selv. Men selvfølgelig, er man i form til det så er det jo bare å kjøre på.

Tror nok ikke hun mente noe vondt med det, men hadde flere vært i bedre form før en graviditet, så hadde nok mange sluppet unna mye plager. Og da mener jeg ikke svangerskapskvalme, men mange råtner rett og slett og bruker graviditeten som en unnskyldning for å ikke klare å gjøre noe.

jeg trente ca 4 dager i uken før forrige svangerskap, men klarte ikke fullføre en eneste treningsøkt etter uke 13, til slutt fikk jeg ikke lov av legen til å prøve en gang. dette kom som et stort nederlag for meg, da jeg liker å holde meg i fysisk god form. Så dette gjelder ikke for alle.

Jeg er jo enig i at graviditet ikke er en sykdom, men det er jo en unntakstilstand, som for veldig mange medfører symptomer på lik linje med ganske alvorlige sykdommer.

Veldig frustrerende at det finnes så mange som ikke har noen som helst forståelse for dette...

Har en svigermor som ikke skjønner noe av det der, og tror bekkenplagene skyldes at jeg har noen kilo for mye... Poengterer at folk før i tiden ikke hadde sånne plager... Kommenterer at jeg har lagt på meg siden sist... Kjenner at jeg ikke gleder meg så veldig til å fortelle om graviditeten denne gangen :/

Jeg er jo enig i at graviditet ikke er en sykdom, men det er jo en unntakstilstand, som for veldig mange medfører symptomer på lik linje med ganske alvorlige sykdommer.

Veldig frustrerende at det finnes så mange som ikke har noen som helst forståelse for dette...

Har en svigermor som ikke skjønner noe av det der, og tror bekkenplagene skyldes at jeg har noen kilo for mye... Poengterer at folk før i tiden ikke hadde sånne plager... Kommenterer at jeg har lagt på meg siden sist... Kjenner at jeg ikke gleder meg så veldig til å fortelle om graviditeten denne gangen :/
Syns svigermoren din kan ta seg en bolle!

Æsj! Noen vil jo gjerne si at man ikke kan unngå å få svangerskapsdiabetes når man har litt høyt blodsukker. Veldig motiverende. Prøver å unngå å prate om noen "plager" jeg nå. Mener det sikkert vel, men litt overfølsom og sånne utsagn hjelper pent lite! :-/

Skjønner jeg godt at du gjør! Selv har jeg foreløpig vært heldig og ikke hatt noen kvalme og kroppslige plager. Bare livlige hormoner! Men det betyr jo heller at jeg unntaket og ikke regelen. :) og jeg har vondt av dere med masse plager! At mange burde vært i bedre form før de ble gravide (inkludert meg), men herlighet det finnes jo bare en marit bjørgen. Hun kan jo ikke se på seg selv som normalen!!
Tror nok ikke hun mente noe vondt med det, men hadde flere vært i bedre form før en graviditet, så hadde nok mange sluppet unna mye plager. Og da mener jeg ikke svangerskapskvalme, men mange råtner rett og slett og bruker graviditeten som en unnskyldning for å ikke klare å gjøre noe.

Jeg er nok langt over gjennomsnittet aktiv, og heller ikke overvektig.. Jeg jobbet over 100%, har to hunder som krever en del, baker kaker på bestilling og er et turmenneske som tilbringer mye tid ute.. Nå er jeg helt ferdig, har slitt med å se det positive med å være gravid fordi jeg har vært så dårlig.. Så jeg tror heller ikke formen før svangerskapet er den som bestemmer alt.. Det finst nok noen, som meg, som blir dårlige uansett hvilken stand de var i før graviditeten..

Jeg er nok langt over gjennomsnittet aktiv, og heller ikke overvektig.. Jeg jobbet over 100%, har to hunder som krever en del, baker kaker på bestilling og er et turmenneske som tilbringer mye tid ute.. Nå er jeg helt ferdig, har slitt med å se det positive med å være gravid fordi jeg har vært så dårlig.. Så jeg tror heller ikke formen før svangerskapet er den som bestemmer alt.. Det finst nok noen, som meg, som blir dårlige uansett hvilken stand de var i før graviditeten..
Jeg var også i god form før svangerskapskvalmen tok meg... nå tror jeg ikke det er en muskel igjen i kroppen min :p

Hadde aldri klart og trene til nå i sv skapet hvertfall.Eg har ligget strekk ut og har vært skikkelig kvalm og sliten.Har vel gått meg noen turer men ingenting hadde fått meg ut på en joggetur nå hvertfall.Bruker heller tiden og kreftene på datteren vi har fra før og huset.Noen ligger og spyr store deler av sv skapet og at folk sier noe så lite gjennomtenkt at det ikke er en sykdom burde tenke seg om en gang til.Selve graviditeten er ingen sykdom men mangen av følgene av den er det

Det er nettopp det jeg mener. Jeg er ganske overvektig og har ikke vært en dag kvalm. Egentlig bare trøtt og ømme pupper og noen dager litt sliten i ryggen. Har nesten ingen symptomer på graviditet! Men det er en levende bønne der inne. Er så utrolig random :-)

Tror nok ikke Bjørgen sa akkurat det. Dette er media.
Men hun har helt rett i resten av artikkelen, man kan ikke sette seg ned fordi det er to streker på testen.
Er man i form til det, så er det ingen unnskyldning til å ikke bevege seg.
Jeg har ikke vært så plaget i svangerskapet, men har vært ekstremt trøtt.. Allikevel har jeg gått en halvtimes tur nå og da, trent litt styrke. Det er ikke så mye som skal til. Og Bjørgen mener iallefall ikke at man skal trene som hun, toppidrett er jobben hennes.
Du trener vel ikke om du er syk du heller?

Jeg bare LER HØYT når ei topptrent idrettsdame uten nevneverdige graviditetsplager greier å kreste ut av seg det ganske diskriminerende "graviditet er ingen sykdom"-utsagnet!

NEI det ER jo ikke det, men symptomene kan være ganske lik sykdom i opplevelse og lidelse. Av denne grunnen synes jeg at man kan si at utsagnet er DISKRIMINERENDE!

Ellers synes jeg at Bjørgen er utrolig flink til å uttale seg i media vanligvis og man må ikke glemme at journalister fort kan ta ytringer ut av sin sammenheng. Resten av det hun sa var ikke så forferdelig sagt synes jeg, en oppfordring til gravide om å forsøke trene LITT og det er jo slettes ikke galt det.

Jeg var også i god form før jeg ble gravid. Dro på klatring, turer, trent mye styrke, og kondisjonstrening.
Jeg har ikke akkurat vært i dårlig form, men har vært bekymret mye og vært helt utslått. Er trøtt hele tiden og orker ikke mer enn jeg må, så dagene jeg jobber er det ingen trening. Og dagene jeg har fri vil jeg helst slappe av :-P
MEN i går hadde jeg min første dag tilbake på trening. Klarer ikke å løfte i nærheten av det jeg gjorde før, orker ikke å pushe meg selv heller. Men jogging og sykling er definitivt et nei da jeg kjenner det i magen og bekkenet. Sykt ubehagelig. Men skal nok prøv mitt beste å holde meg i aktivitet. Dette er mitt første svangerskap så jeg er helt clueless når det kommer til trening.. Så jeg er og skal fortsatt å være forsiktig!

Journalisten dro ut det sitatet som h*n visste ville provosere mest og klistret det på forsiden av avisen. Da jeg så det tenkte jeg Bjørgen hadde fått et tidlig anfall av ammetåka og samtidig mistet all empati for sine spyende medsøstre. Resten av artikkelen var ok, men det sitatet "graviditet er ingen sykdom" er så utrolig oppbrukt og dumt så det kunne hun holdt seg for god for.

Jeg syns det er ganske trist. Jeg er faktisk skuffet... Men alle har rett til sin mening. Flott at hennes svangerskap er så problemfritt da. Får håpe hun ikke får noen plager etter hvert da.

Back
Topp