Bare fryd og glede?

Real

Gift med forumet
Jeg syns ikke det. Jeg syns rett og slett det er ganske tøft jeg. Fikk jo en tøff start med seriøs rift grad 3b, og betennelse bare 2 dager etter vi kom hjem. Vi sliter fortsatt med ammingen, men pumper så vi har ikke begynt med erstatning enda ihvertfall. Jeg hadde et uheldig do besøk for en uke siden og da revnet jeg på nytt, så nå svir det som f.., og myye mer enn etter fødselen. Ble liksom handikappa på nytt nå da. Var et sting som hadde gått opp.

Lille jenta vår er helt fantastisk og virker tilfreds med det meste egentlig, men jeg syns det er slitsomt det her. Og jeg syns det er vanskelig med fordelingen om hvem som skal ta hva når far skal på jobb.

Hvordan fordeler dere ansvaret på natten feks?

Jeg får ikke til å gjøre noe annet enn å ta meg av henne på dagen når far er borte. Så vidt jeg klarer å ta en dusj.. Heldigvis sier far at det eneste jeg skal gjøre er å ta meg av henne, så kan han rydde når han kommer hjem.

Hvordan er hverdagen deres?

Har også en grei rolig knert men på dagene gjør jeg liksom ingenting.rekker jeg noe annet enn babyen er det flott men planlegger ikkeno særlig..
Nå har ikke vi søsken som trenger stell da.
Jeg tar mest baby på natt men pappan skifter gjerne ei nattbleie eller tar en rap om jeg spør:) men jeg synes han skal ha hovedrett på søvn siden han må tidlig opp på jobb. Nettene gjør meg ingenting..tar ofte igjen tapt søvn mellom 6 og 09.30..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Første gang hadde jeg det litt sånn som du sier. Måtte pumpe etter hver gang han spiste, og jeg hadde ikke nok melk.
Jeg måtte drikke lactulose ei stund etter fødselen, pga 3b rift. Så jeg fikk ikke lov å trykke når jeg skulle nr2:oops: gjør du det?
Etter 6uker klarte jeg ikke mer og slutta å pumpe. Det var veldig godt og riktig for meg. Fikk litt mer tid til å være mamma:)

Denne gang er jeg heldig, amminga går fint:) men det jeg lærte fra sist, er at jeg stresser ikke med noe. Støv ser jeg ikke, rydder når jeg har overskudd. Pappan har vært flink å ta storebror. Jeg har laga middag noen dager, men lillebror henger i puppen store deler av dagen.
Dessuten kan de barseltårene henge i ganske lenge, skikkelig plagsomt!

Men sender deg en stor klem, det blir nok bedre og slapp av når du kan;)

På natta er det jeg som tar lillebror, gubben tar som regel storebror om/når han våkner.

Du kan jo legge babyen på badgulvet når du dusjer, så har du kontroll på henne. Eller hopp i dusjen når hun sover.

Her går det veldig bra. Hun er jo bare så snill. Sover hele natten :) men ammingen har vi ikke fått til :( men pumper meg slik at hun skal få morsmelk. Men noen ganger må vi gi mme og. For er ikke nok melk. Men ammingen skal jeg få til før eller siden. Skal ikke gi meg ennå.

sånn har eg de og, og sånn var de med førstemann... Og han skal kun bærast, sover ikkje om han ligger aleine:/ far får sove på natta, og tar storebror om han tulla seg på natta(som han gjer heile tida). Så tar far seg av storebror dei to dagane han slutta kl 15 på jobb, dei andre dagane slutta han 19-20 han prøva å bli ferdig til storebror skal legge seg. Men e travelt ja! Dusje og spise ka e de? Eg må rydde med minsten i armane,lage middag med minsten i armane, bade storebroren med minsten i armane:p kjennes veldig urettferdig til tider at mannen kan gjere ka han vil, når han vil.. Mens eg e totalt låst.. Men har tenkt de sånn i de siste at de e mest travelt dei 3-4 første mnd, og 4 mnd av mitt liv skal eg heller sette av til å ikkje ha tid til å dusje og alt er på halv 8:p hold ut!:) og amminga kjeme seg plutselig så prøv å hold ut der og! E verdt slitet!

Jenta vår er veldig snill, og så lenge hun ikke er helt krise sulten er hun ganske rolig altså. Hun er verdens fineste! Og det er selvfølgelig Veldig stas og helt fantastisk :) Det er bare så overveldende alt sammen, og det har blitt så veldig mye på en gang. Vi har også overtatt nytt hus og skal være ute av leiligheta vi bor i nå innen februar. Men igjen er det samboern som tar seg av alt det der, så jeg slipper egentlig å tenke på det.. men man gjør jo det allikevel :)

Joda, jeg hopper i dusjen når hun sover, el tar henne med på badet. Fungerer jo til en viss grad :)

Jeg er utrolig sta, så jeg kommer ikke til å gi meg med å prøve å amme, før noen tvinger meg! Men fyy så fortvila man blir iblant. Det er jo så hipp som happ når vi får det til og ikke, og jeg skjønner ikke hva som gjør det..

Takk for alle gode ord. Det hjelper at man ikke er alene om å føle det sånn.

Første gang hadde jeg det litt sånn som du sier. Måtte pumpe etter hver gang han spiste, og jeg hadde ikke nok melk.
Jeg måtte drikke lactulose ei stund etter fødselen, pga 3b rift. Så jeg fikk ikke lov å trykke når jeg skulle nr2:oops: gjør du det?
Etter 6uker klarte jeg ikke mer og slutta å pumpe. Det var veldig godt og riktig for meg. Fikk litt mer tid til å være mamma:)

Denne gang er jeg heldig, amminga går fint:) men det jeg lærte fra sist, er at jeg stresser ikke med noe. Støv ser jeg ikke, rydder når jeg har overskudd. Pappan har vært flink å ta storebror. Jeg har laga middag noen dager, men lillebror henger i puppen store deler av dagen.
Dessuten kan de barseltårene henge i ganske lenge, skikkelig plagsomt!

Men sender deg en stor klem, det blir nok bedre og slapp av når du kan;)

Må bruke lactulose ja. Måtte øke dosen etter at det sprakk opp på nytt. Fyy så kjedelig. Jeg var jo nesten helt fin og smertefri, så det var nedtur ja.

De første par månedene er det mye jobb og mindre glede er min erfaring. Kropp og hode skal tilbakestilles etter et langt svangerskap, og man kjenner ikke det nye mennesket man har ansvar for. Å prøve og feile i det uendelige (med tanke på gråt, amming, stell m.m) er krevende. Selv for flergangsfødende. Her er det sånn at mannen har hovedansvar for den eldste og jeg tar selvfølgelig hovedansvaret for den nyfødte. Også byttelåner vi unge etter behov, hehe.

De første par månedene er det mye jobb og mindre glede er min erfaring. Kropp og hode skal tilbakestilles etter et langt svangerskap, og man kjenner ikke det nye mennesket man har ansvar for. Å prøve og feile i det uendelige (med tanke på gråt, amming, stell m.m) er krevende. Selv for flergangsfødende. Her er det sånn at mannen har hovedansvar for den eldste og jeg tar selvfølgelig hovedansvaret for den nyfødte. Også byttelåner vi unge etter behov, hehe.
Singn! Akkurat slik her også! :)

Må innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg hører hvor snille barna deres er :P
Jeg har 2 fra før som var de gullene fra fødsel av, men denne rampen? ikke snakk om :P
Han er skikkelig krevende, gråter hele netterne, fra ca 06-12 på morgnene sovar han ca 2t i gangen..
Ellers er han våken hele tiden ellers, viss vi ikke legger han på brystkassen, og han får sove der. DA kan han sove mer enn 10min i gangen -.-
Heldigheten er vel at jeg har fullt med energi på formiddagene, så da får jeg gjort litt :)
Og ammingen går fint, bortsett fra at han hele tiden får vondt i magen etterpå, og jeg føler at jeg forgifter han.
Men legger flott og raskt på seg, så skjønner ikke helt hva som er galt...
Mannen får sove på netterne fra han legger seg til han skal opp, siden han tar alt ansvar på ettermiddagene for de 2 eldste barna, hestene, husarbeid og av og til babyen, viss jeg er veeeldig sliten :)

Det jeg savner mest er faktisk å ha energien til å bare hive på oss klær og trille eller kjøre en tur på besøk til familie eller venner.
Har ikke vært hjemme til familie siden første uken etter fødsel (hadde vannvittig til overskuddsenergi da), og idag har han 1mnd's dag :)

Huff, sender deg en stor klem lysengeln!
Har dere vært hos manuellterapaut eller kiropraktor? Detkan hjelpe.
Jeg har kutta ut melk i min kost, og han har ikke hatt skrike-kvelder etter det.
Håper du finner noe som kan hjelpe:)

Eg har hatt ein fantastisk start no i forhold til forrige gang, mykje sprekare form sjølv, grei fødsel og lite sting.
Sist gang var veldig likt som deg, hold ut, det blir mykje bedre, spesielt når ammingen er på plass. Eg pumpa meg i 3 mnd før eg klarte å få han heilt over på pupp, det var absolutt verdt det syns eg, for flasker og vasking og alt det der er superstress.

No ser det desverre ut som om lillebror begynnar å få litt kolikk, så kveldane er skikkelig tunge no, eg er ikkje vant til babygråt i det heile tatt, storebror var så og sei alltid fornøyd han, så i går grein både eg og mini store delar av dagen.
Lillebror er jo berre 9 dagar gammal, så det er for tidlig å sei om det er kolikk, men kjenner at panikken stiger kvar kveld no.... Han har gått fra å vera superfornøyd til å grine i mange timar heilt plutselig...

Huff, sender deg en stor klem lysengeln!
Har dere vært hos manuellterapaut eller kiropraktor? Detkan hjelpe.
Jeg har kutta ut melk i min kost, og han har ikke hatt skrike-kvelder etter det.
Håper du finner noe som kan hjelpe:)

Nei, har ikke vært til noe sånt enda. Tenkte jeg skulle vente på timen til hs, og høre hva hun mener :s
Vi har prøvd 2 ganger mme, og da er det utrolig hvor rolig han blir etterpå :/
Så føles litt sånn at jeg enten forgifter han eller ikke har nok, rett og slett. Selv om han legger godt på seg.
Men skal på 4uker kontroll nå på tirsdag, så da skal jeg høre med hs om hva jeg kan prøve og gjøre.

Nei, har ikke vært til noe sånt enda. Tenkte jeg skulle vente på timen til hs, og høre hva hun mener :s
Vi har prøvd 2 ganger mme, og da er det utrolig hvor rolig han blir etterpå :/
Så føles litt sånn at jeg enten forgifter han eller ikke har nok, rett og slett. Selv om han legger godt på seg.
Men skal på 4uker kontroll nå på tirsdag, så da skal jeg høre med hs om hva jeg kan prøve og gjøre.
får du opp rapen på han skikkelig? mulig han reagerer på morsmelken! Kan ta melketest på sjukehuset

[/quote]No ser det desverre ut som om lillebror begynnar å få litt kolikk, så kveldane er skikkelig tunge no, eg er ikkje vant til babygråt i det heile tatt, storebror var så og sei alltid fornøyd han, så i går grein både eg og mini store delar av dagen.
Lillebror er jo berre 9 dagar gammal, så det er for tidlig å sei om det er kolikk, men kjenner at panikken stiger kvar kveld no.... Han har gått fra å vera superfornøyd til å grine i mange timar heilt plutselig...[/quote] akupunktur er veldig veldig effektivt på kolikk! De anbefale eg sterkt

får du opp rapen på han skikkelig? mulig han reagerer på morsmelken! Kan ta melketest på sjukehuset

Han ramper fint ja :)
Men får høre hva hs sier på tirsdagen :)

Lysengeln- uff hørtes tøft ut..men kan virke som d er et eller annet i melken din han reagerer på? Ville sett over hva du spiser/drikker og forsøkt en "renere" kost et par uker. Her reagerer han på søtmelk og produkter av søtmelk..
Håper HS har gode råd:) synd å slutte amming når det ellers går bra og han vokser flott:) lykke til!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Back
Topp