bare fruktbar annenhver måned?

pinkstuff

Andre møte med forumet
Hei,

Stemmer det at man ikke nødvendigvis har "ekte" eggløsning hver måned? Jeg brukte eggløsningstest forrige måned og alt fungerte flott (men jeg mista), mens denne måneden får jeg ikke positiv utslag.... Forrige måned kjente jeg det i hele kroppen at jeg hadde eggløsning (vondt i ene eggstokken, vond rygg, kviser etc), mens denne måneden føler jeg ingen endring i kroppen. Jeg har alltid hatt regelmessig mens, så jeg lurer på om om det er mulig at jeg bare kan bli gravid annenhver måned? Har dere noen erfaringer med dette?
 
Hei pinkstoff!

Ikke ta det ille opp, men nå puster jeg litt igjen... For du er ikke alene om det... Dette gjelder meg denne månenden også! Kanskje noe som går?!?![;)]
Ihvertfall sa ei venninne av meg, at det er slik at vi ikke har el hver eneste mnd...
Så vi får krysse fingrene våre for at el kommer så det holder neste måned, ikke sant[;)]

Kan jeg spørre, hvilket merke du bruker av tester?

Klem
 
Ja, det er bra å høre at vi er flere... ! Men det er også rart at man ikke har eggløsning hver måned, for mensen kommer jo okke som?!?

Jeg har brukt billige-tester. Aner ikke om det er bra kvalitet eller ei - har du/dere hørt noe om det?
 
Det er dem jeg bruker også:) Ja, det var rart... Menjeg har flere av de testene igjen, samt kjøpt QR som jeg tenkte å prøve neste måned.
Vi skal nok få el... Men man blir utålmodig liksom...
 
Skikkelig irriternede at vi ikke kan ha eggløsning når det passer oss..[;)]
 
Ja, det er skikkelig teit!!
Det beste hadde vært om vi kunne bestemme når vi vil bli gravide, i stedet for alle de følelsmessige opp og nedturene vi har....
 
Ikke for å ta fra dere motet... Men jeg har hørt om at noen bare har eggløsning annenhver mnd, men jeg vil bare fortelle at det ikke alltid er sånn...

I mitt tilfelle så skjedde følgende. Første gang jeg testet EL hadde jeg det, jeg var veldig fornøyd, men de neste 2 hadde jeg ikke... Gynekologen sa at jeg ikke ha el normalt... At jeg trengte hjelp til det... Derfor Pergotime... Skal visst være enkel behandling det der så jeg håper det...
 
Brukte du el tester over lang tid for å henvise til legen om det???
 
Alle skal i utgangspunktet ha eggløsning hver mnd, men hos noen så kan det utebli. enten av hormonell årsak, tett eggleder eller noe de kaller "lat ekkstokk" som betyr at eggstokken glemmer å gi fra seg et egg.. Har du mistanke om dette å atpåtil har problemer med å bli gravid, så burde du ta kontakt med lege for å få sjekket det ut.. i de alle fleste tilfeller så er det mulig å gjøre noe med det.. kun små % av tilfellene er "håpløse".. Jeg har selv problemer med at jeg ikke har/hadde eggløsning hver mnd, og skulle til utredning for det. Men en uke før timen min på sykehuset så lyste det er blått kryss mot meg og Lille A var skapt! Så jeg må nok vente en stund til før jeg får svar på hva som feiler meg..[:)]
 
Så koselig at du ble gravid!
Lykke til videre med graviditeten!
 
Gratulerer!
 
Så fint at du ble gravid[:)] Gratulerer så mye[;)]
 
Back
Topp