Bare for morro skyld:-)

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Hva tenker du om den gravide kroppen din?
Ting du lengter etter nå som du er gravid?
Ting du ikke liker som gravid?

Helt greit å være gravid, låne bort kroppen til en liten en som man blir så uendelig glad i!
Meeeen, savner å ikke være kvalm, ligge på magen, ha overskudd og energi...

Når jeg var 3 måneder gravid følte jeg meg bra, var ikke noe særlig kvalm og følte meg generelt fin.
Men nå som jeg er over 6 måneder (sniker fra juli forumet) så føler jeg meg lite lekker.
Har hormonelt kvise utbrudd på overarmene og ryggen.
Har alltid vært slank, men nå har jeg lagt på meg masse i tillegg til vann i kroppen så gikk fra å være giraff til elefant [emoji13]
Nedtur når til og med gravidbuksene er blitt for trange.
Magen gjør meg ingenting, er stolt over å være gravid og vise den frem.
Og kjempe koselig og kjenne liv i magen [emoji170]

Hadde det ikke vært for puppene som har blitt alt for svære, og har fått to gigantiske nippler så er jeg ganske fornøyd. Har bare lagt på meg på magen ca, ikke noe strekkmerker enda, og typisk guttemage som stikker rett ut.

Jeg hater at jeg ikke har kondis, alt er et ork. Å gå, stå, reise seg opp. Har null energi, og blir kvalm så fort jeg begynner å bli litt mett. Liker ikke at dagene er så uforutsigbare så jeg føler jeg ikke kan planlegge ting. Savner å kunne slappe av på ryggen og på magen. Er koselig å kjenne liv, men har i det siste begynt å bli ubehagelig når det er såpass trangt at symfyse, og ribben blir sparka ihjel.
Mye klaging, men jeg er altså også veldig takknemlig for å kunne få lov til å bære frem et liv! Er bare dritt lei[emoji23]

Jeg savner energinivået jeg hadde og bevegelighet! Blir mer og mer vanskelig å være med storebror i lek og hjelpe han med påkledning feks. Savner også å slippe å tenke på hva jeg kan og ikke kan spise!

Har et veldig ukomplisert svangerskap, hadde også det sist, men er ikke noe stor fan av å gå gravid allikevel. Godt premien er så fantastisk når man kommer i mål! [emoji4]

Er fornøyd med kroppen min og synes det er deilig å bruke gravidklær. Jeg legger bare på meg på mage og pupper i graviditetene da, siden jeg faktisk går ned og ikke opp, så opplever ikke å bli tung osv.

Men jeg er i veldig dårlig form (var sånn sist også) så jeg savner veldig å ha energi og å orke ting. Det kom heldigvis tilbake etter fødsel sist, så regner med det samme nå

Kroppen i seg selv er igrunnen grei. Føler meg fin de dagene jeg orker å sminke meg og kle meg i noe annet enn joggebukser.

Jeg lengter skikkelig etter å spise! Og å ikke bli andpusten av å hente meg et glass vann, og en haug av andre ting!

Jeg hater å være gravid, høyrisikosvangerskap med mange plager, så er liksom alt pyton.

Synes egentlig det er helt topp å være gravid selv om jeg nå begynner å kjenne at det er tungt!
Gravidkroppen er grei den, morsom å følge med på utviklinga :)
En ting jeg synes kroppen kunne latt være og det er at jeg nå ikke kan snu meg i senga, knyte skolisser, ta på sokker eller reise meg fra sofa/seng uten masse «lydeffekter» som pusting og pesing og stønning og sukking :hilarious:

Last edited:
Synes egentlig det er helt topp å være gravid selv om jeg nå begynner å kjenne at det er tungt!
Gravidkroppen er grei den, morsom å følge med på utviklinga :)
En ting jeg synes kroppen kunne latt være og det er at jeg nå ikke kan snu meg i senga, knyte skolisser, ta på sokker eller reise meg fra sofa/seng uten masse «lydeffekter» som pusting og pesing og stønning og sukking :hilarious:
Hihihi, enig! Sønnen min på 1,5 hermer mye etter oss for tiden, og i går hermet han etter stønnelydene mine da jeg skulle kle på meg skoene...:hilarious:

Hva tenker du om den gravide kroppen din?

Den er jammen fantastisk som har klart, og få til et 6.svangerskap.

Ting du lengter etter nå som du er gravid? Gå lengre turer, i raskt tempo.

Ting du ikke liker som gravid? Når jeg blir tatt på magen i hytt, og pine.
Sliter med, og få nok luft.
Sliter med ligge stilling.

Jeg har faktisk ikke følt noen glede over det å gå gravid, har selvfølgelig glede for det lille nurket som kommer <3 men har en bak liggende historie som har gjort svangerskapet vanskelig for meg.

Jeg lengter etter å trene samme som jeg gjorde før.
Jeg savner også nærkontakten av partner som vi hadde før.. For eksempel på kveldstid når man har gått og lagt seg så må man legge seg slik og slik og partner ikke kommer til slik som før og alt blir bare ubehagelig og man ender opp med å bare holde hender liksom...:rolleyes:

Back
Topp