Bare et virus..?

Escuro

Forumet er livet

Noen som har erfaringer og vet litt mer?

Onsdag forrige uke leverte vi Milan frisk og fin i barnehagen. Da vi hentet han var han febervarm og hadde fått en stygg hoste iløpet av dagen. De kommende dagene målte jeg 40 i feber på han. Han har hatt en sånn veldig slimete og ekkel hoste hele tiden, og flere ganger trekker han pusten så intenst at det høres ut som han har holdt på å bli kvalt...

Feberen forsvant litt i helgen, men i går var han varm igjen og de siste 2 nettene har han hatt 38-39 i feber. Men feberen er som regel borte på dagtid og kommer tilbake kveld og natt.

Nå er han blitt skikkelig hes også, og er bleik og hvit i huden :(

Samboern var til lege med han torsdag og fikk beskjed om å komme tilbake om det ikke bedret seg og dersom matlysten forsvant. Og de siste dagene har han omtrent ikke spist noenting, så i går gikk jeg til legen igjen. Legen lyttet på lungene hans og sjekket ørene og halsen, og sa bare at alt så greit ut og at det var et virus. Han tok ikke crp. Og han mente det ikke var vits med hostesaft, for vann var det beste slimløsende, og vi måtte gi han masse drikke.

Problemet er bare at han er så tett at vi ikke får i han noe særlig, inkludert drikke. Er ikke så mye piss i bleiene hans heller, kanskje 1/3 av vanlig. Hadde sikkert holdt med 2 bleieskift i døgnet, hadde det ikke vært for at han fremdeles bajser flere ganger daglig etter Tyrkiaturen... (det var visst heller ikke noe galt ifølge legen min)

Kjenner jeg ikke klarer slå meg helt til ro, for dette er tross alt samme lege som ikke sjekket urinprøven på min første svangerskapskontroll, til tross for at jeg hadde sterke magesmerter. (2 dager senere konstanterte legevakten begynnende nyrebekkenbetennelse). OG det er samme lege som ber meg smøre ibux-gel på knærne mine når jeg har leddvondter... (Ja, jeg skal bytte :P)

Men, har noen peiling? Er dette bare virus..?

 
Vel, vi har vært noen ganger på Barneklinikken og hos fastlegen i det siste (pga. luftveisinfeksjon og astma. Han er dessverre ikke bedre). De har sagt at det går fryktelig mye virus for tiden. Hvorfor tok han ikke CRP? Det er så fort gjort og man kan avklare om det er bakterier eller ei. Ellers mener min lege også at det ikke er vits med hostesaft. Hun er spesialist i øre, nese og hals. Så lenge barn har en produktiv hoste, er det bra. Følg med på om han griner med tårer. Det er et godt tegn.

Kan du ikke ta en telefon til Barneklinikken hvis det ikke kommer seg? Spesielt med tanke på at han ikke drikker så mye. Hvis du har en sprøyte liggende, kan du prøve med det hvis det er helt krise. De har åpent fra kl 17:00 og utover, og det går forholdsvis fort hvis du er der litt tidlig.

Gi han en stor kos fra meg. emoticon
 
Tobias har virusinfeksjon. Han ble lyttet på lungene og det bei kostantert bronkiolitt (mild form for bronkitt), og han har virusinfeksjon på ene øyet. Trenger ikke medisin for noen av delene. Han hoster en del men spis og drikk bra.
De tok CRP på han også for å sjekke om det ikke var noe mer sykdom i kroppen hans. Den va helt fin.

Bytt lege så snart du kan. Han legen din høres ikke mye go ut, når han ikke engang reagerer på bæsjebleiene t gullet ditt. Han kan jo ha fått seg en kraftig magevirus. Sia dåkk va i syden..

Prøv å gi han is, saft, yoghurt og milkshake. Det er kaldt og lindrer en eventuell sår hals. Men er han veldig slimete så unngå melkeprodukter da de bare fører til enda mere slim.
Masse go-bedring til med gullet ditt.
 
Humøret hans er veldig opp og ned, alt fra smørblid til sutrete og lei seg. Og han har vært skikkelig hes i noen dager nå, men hadde ikke feber i går (utenom på natten), så jeg var ikke på barneklinikken i går, men vurderer å stikke i dag når samboern kommer hjem. Vært syk en uke nå, stakkar lille :(
 
Back
Topp