"Bare en hund." annen versjon.

Oppdrag Nemo

Gift med forumet
Jeg har flere ganger lest den om hunden som dør, også ender teksten med "Hvem var det som sa "bare en hund?"
Men i dag leste jeg en annen versjon som traff meg mye, mye sterkere, og som sa akkurat hvordan jeg føler det.

"Av og til sier folk til meg: "Opp med humøret - det er "bare en hund" eller "Det er mange penger for "bare en hund".
De forstår ikke den reisen jeg har gått i gjennom, de timer jeg har brukt, og de penger som er involvert i "bare en hund". Noen av mine stolteste øyeblikk har vært med "bare en hund". Mange timer er gått hvor mitt eneste selskap var "bare en hund". Noen av mine sørgeligste øyeblikk har vært som følge av "bare en hund" og de dager i mørket når jeg har grått, har "bare en hund" alltid hvert ved min side.

"Bare en hund" ga meg trøst til å overvinne de dager som måtte komme. Hvis du syntes at det er "bare en hund" vil du kanskje forstå setninger som "bare en venn", "bare en soloppgang" eller "bare et løfte". "Bare en hund" bringer meg et fantastisk vennskap, tillit og ubegrenset glede."Bare en hund" bringer den medfølelse og tålmodighet jeg har bruk for, for å bli ett bedre menneske.

På grunn av "bare en hund" kan jeg finne på å stå opp tidlig, gå en lang tur og se med reist hode inn i fremtiden. Så for meg, og folk som meg er det ikke "bare en hund", men håp og drømmer om fremtiden, glade minner fra fortiden og den rene glede i øyeblikket. "Bare en hund" frembringer det beste i meg og får mine tanker vekk fra meg selv og dagens bekymringer. Jeg håper at folk en dag kan forstå at det ikke er "bare en hund", men noe som gjør meg glad, og holder meg og menneskeheten fra å være "bare et menneske" ♥ ♥ ♥

Fantastisk, og veeeldig sant!!
Jeg har vært litt nedfor i det siste, og Laban ser det med en gang, og legger hode i fanget mitt! Bestevennen min!

Og jeg har lest at hundeeiere lever lenger

Det er sikkert gjeldende for de som har husdyr. Jeg er ikke veldig begeistra for dyr overhodet og iallefall ikke det å tilegne de menneskelige egenskaper og tanker som ingen vet om de har eller ikke har. De er dyr. 

Labambie skrev:
Det er sikkert gjeldende for de som har husdyr. Jeg er ikke veldig begeistra for dyr overhodet og iallefall ikke det å tilegne de menneskelige egenskaper og tanker som ingen vet om de har eller ikke har. De er dyr. 

Akkurat denne teksten har ikke så mye med å tilegne dyr menneskelige egenskaper, synes jeg, men.

Du kommer aldri til å forstå uansett. Tror du har bestemt deg for at du aldri vil prøve å like dyr engang
Du kan tro hva du vil, men noe går du glipp av. Det er en spesiell greie som kun dyreelskere skjønner seg på.

Jeg er hvertfall veldig glad jeg kan ty til dyr. Jeg får mark av å tilbringe for mye tid med mennesker.

Oppdrag Nemo skrev:

Labambie skrev:

Akkurat denne teksten har ikke så mye med å tilegne dyr menneskelige egenskaper, synes jeg, men.

Du kommer aldri til å forstå uansett. Tror du har bestemt deg for at du aldri vil prøve å like dyr engang
Du kan tro hva du vil, men noe går du glipp av. Det er en spesiell greie som kun dyreelskere skjønner seg på.

Jeg er hvertfall veldig glad jeg kan ty til dyr. Jeg får mark av å tilbringe for mye tid med mennesker.

Jeg er oppvokst med dyr, både hunder og katter. Syntes det var greit før i tiden, og det er jo fortsatt greit. Jeg har ingenting imot dyr, jeg er bare imot at de blir behandlet som mennesker. 

smash skrev:
Jeg har vært litt nedfor i det siste, og Laban ser det med en gang, og legger hode i fanget mitt! Bestevennen min!

Jeg også. Det er forsket på.

– Det er bevist at stressnivå og blodtrykk synker når man klapper en hund.
http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/artikler/veterin%C3%A6ren-forteller/hunden-er-din-nye-doktor.html

Forresten, valpen min kommer hjem 12.april
Skal besøke den i Danmark 28.mars. Mulig jeg legger ut litt bilder da.
Dagene går så saaaakte.

Oppdrag Nemo skrev:

smash skrev:

http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/artikler/veterin%C3%A6ren-forteller/hunden-er-din-nye-doktor.html

Dagene går så saaaakte.

Åå, så heldig du er!!!!!
Det er en koiiker til, ikke sant?
Gleder meg til å se bilder!!

Har sååå lyst på en hund til, men mannen min vil ikke...
Da sikler jeg litt på en japansk spisshund, schæfer eller grand danois!

Veldig enig i den teksten der ja :)
Vi har to hunder, avlivde den tredje for ca en mnd siden. Og det er vanvittig tomt her!!
Når gubben har tatt med bikkjene ut for å leke så har det alltid vært en bitteliten hund her som har tasset etter meg og hylt ut når jeg nesten har tråkket på henne.
Den trippingen og hylingen er borte, og jeg savner henne helt sykt. Det har blitt roligere her, helt klart. Men jeg tar meg i å passe på så jeg ikke setter meg på den lille hunden min, før jeg kommer på at det ikke er en liten hund under teppet lenger

Så det er ikke "bare en hund"

Fantastisk bra skrevet :)

Så sant så sant!
Hunden min, er min lojale bestevenn.
Han senser ALLTID når jeg trenger en våt snute i fanget, og han kommer tuslende for litt kos når jeg er sliten.
Det å ha en firbeint bestekompis gir meg utrolig mye.
Nå som lillegutt er blitt stor, ser jeg hvilket utbytte han har å vokse opp med en firbeint bestevenn.
Idag når han skulle legge seg ropte han "Nattaaaaa" til hunden, og sa stille i øret hans " Elsker dæh" :)
*da smelter hjertet*

smash skrev:

Oppdrag Nemo skrev:

smash skrev:

Dagene går så saaaakte.

Åå, så heldig du er!!!!!
Det er en koiiker til, ikke sant?
Gleder meg til å se bilder!!

Har sååå lyst på en hund til, men mannen min vil ikke...
Da sikler jeg litt på en japansk spisshund, schæfer eller grand danois!

Ja, kooiker. Blir utrolig spennende med en "lillebror" til han jeg har. Forventer at det kommer til å kreve litt jobb, men håper så inderlig det går bra!
Slik så han ut for 5 dager siden:

Skjønner godt at det frister veldig med fler! Jeg gleder meg masse til de to-tre første ukene med valp, men så kan den godt bli 2 år og voksen :-p Gleder meg ikke voldsomt til oppdragelsen, men det følger jo med.

Back
Topp