Bare brekker seg av tåteflaske

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Vi har hatt behov for å gi flaske et fåtall av ganger til nå, de første to gangene tok hun flaske fint, neste gang brakk hun seg litt og nektet, men tok flasken til slutt når far la hånden inntil kinnet hennes (jeg hadde eksamen). Gangen etter det bare brakk hun seg og nektet, og nå når jeg var litt sein med å hente ungene og far måtte gi flaske igjen så bare brakk hun seg og nektet. Vi har måttet prøve melkefri mme fordi hun har melkeproteinallergi og har fått beskjed om å prøve å introdusere det tidlig for å lettere vende til smaken. Hun har fått en flaske før som hun drakk en del av og hun fikk det nå og nektet.
Flaskene vi har forsøkt er bibs, dr.brown, mam og medelea calma. Jeg har ikke god erfaring med så veldig mange andre merker. Mam har litt for høy flow på smokken så melken kommer for fort, bibs er den hun har likt best, dr brown virker som hun brekker seg litt mer av og calma brekker hun seg kun av, den er alt for lang.

Er det vanlig at de går fra å ta flaske til å ikke ta flaske? Kan det være på grunn av stramt tungebånd? Storesøster hadde det og mpa og det virker som om lillesøster har litt symptomer på det også, men ikke fullt så plaget. Kjenner jeg blir litt stresset for jeg skal egentlig tilbake på skolen i august og selv med ammepauser er det veldig tungvindt om ikke det er mulig å gi flaske. Spesielt siden jeg skal ut i praksis. Samtidig husker jeg at jeg ikke klarte å amme mellomste lenger enn til 7 mnd fordi han begynte å bite. Når det skjer vet jeg at det ikke går mer og da er det jo fint at hun kan ta den melkefrie melken. Hjelp :bag:
 
Uff, det hørtes slitsomt ut. :Heartred

Jeg pumper + flaskemater en del i tillegg til amming pga. såre brystvorter. Babyen liker både pupp og flaske, men han har en tendens til å spise litt for fort fra flaska...

Vi bruker mest Philips Avent-flasker med Natural/ Natural Response flaskesmokk, melken kommer ut langsomt fra disse slik at babyen spiser litt roligere. Tror vi har smokkene med minst åpning (str. 1). Ellers har han en tendens til å sluke melken fra flaske, og da får han den ofte i vrangstrupen slik at han hoster og brekker seg. Jeg synes at det går bedre med Avent-flaskene (enn f.eks. Medela, som vi også bruker.)

Håper du finner ut av det! :Heartred
 
Uff høres ikke noe greit ut. Jeg har ikke noe råd, vi har bare gitt på flaskr noen få ganger, men ser bare at min liker ikke flaske noe særlig. Hun blir veldig rar, akuratt så hun brekker seg, men ikke av melka, men av flasketutten. At den er litt for stor eller ubehagelig i munn. Vi bruker bare philips avent str 0 og mam begge antikolikk og liker mam str 0 bittelitt bedre, selv om den har litt større hull så jeg ser at melk begynner å dryppe litt i det man tipper den. Philips er nesten helt utelukket, tror hun trakk seg hver gang vi prøvde. Men igjen vi har bare gitt flaske kanskje 10 ggr totalt..
 
Vår hadde/har MPA og vi hadde store problem med å få til flaske. (Blå nektet etter at vi først hadde forsøkt vanlig mme og ikke visste om MPA). Ville forsøkt å bytte mme, vi var innom flere melkefrie før vi fant en som funket. Vår tåler ikke de myse baserte heller. Så vi prøvde først altera (tåler ikke, den var totalnekt), så Pepticate den likte hun, men tålte den ikke, oppbluss i eksem økt uro osv. så prøvde vi aminosyrebasert, først Neocate som ble gulp og økt uro igjen. Så fant vi Alfamino som fungerte. Vi måtte først blande den veldig tynn for å så gradvis øke mengden, for å venne til smaken. (Kunne gjøre det sånn siden hun var begynt med fast føde og jeg ammet i tillegg i starten).
Her funket Phillips avent flaskene og Tommy teepee best, de skal visst være best ved delamming da de er mest lik vanlig pupp sa googlingen :hilarious:
 
Back
Topp