8Januar2013
Andre møte med forumet
Hei jeg lurer på om det er mange som bare ammer? Og ikke gir grøt eller noe tillegg? Føler det barE Er meg igjen som bare ammer tassen min er 4 mnd Og 2uker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare amming. Det er lett å tro at "alle" gir grøt og velling og gud vet hva før fylte fire mnd, men heldigvis er det mer unntaket enn regelen. De aller fleste barn klarer seg med morsmelk som eneste næring i seks mnd.
"Gud vet hva" og "heldigvis", hvorfor så kristisk? De fleste jeg kjenner trenger faktisk fast føde før fylte 6 mnd'er. Kanskje jeg er overfølsom etter at jeg ble kjefta huden full av en helsesøster fordi jeg ga gutten min grøt fra 3 mnd'er. De måtte senere unnskylde seg da vekstkurven hans viste et fall som tydet på at han hadde vært sulten. Jeg reagerer på at alle skal vite hva som er best for alle andre sine barn.
Din situasjon er fortsatt unntaket. Spedbarn flest har ikke fallende vekstkurve før etter fire til seks måneder, og det er ikke synsing om "alle andres barn", det er kunnskap. Her på forumet er det lett å få inntrykk av at alle spedbarn på tre måneder trenger velling, grøt osv. Derav spørsmålet til HI, og da er det bare rett og rimelig å påpeke at det er helt normalt å bare gi morsmelk eller morsmelkerstatning for barn født i januar 2013.
Sniker fra Februar2013 jeg, men hører vel eegentlig til her inne siden lillemor kom 26.1 ... Her fullammes det fremdeles så du er ikke aleneHei jeg lurer på om det er mange som bare ammer? Og ikke gir grøt eller noe tillegg? Føler det barE Er meg igjen som bare ammer tassen min er 4 mnd Og 2uker