Bare amming?

8Januar2013

Andre møte med forumet
Hei jeg lurer på om det er mange som bare ammer? Og ikke gir grøt eller noe tillegg? Føler det barE Er meg igjen som bare ammer :p tassen min er 4 mnd Og 2uker :)

Vi begynte med grøt men sluttet igjen fordi han plutselig ikke ville ha lenger :p av og til får han litt pæremos eller sviskemos om han virker ekstra sulten :)

Bare amming. Det er lett å tro at "alle" gir grøt og velling og gud vet hva før fylte fire mnd, men heldigvis er det mer unntaket enn regelen. De aller fleste barn klarer seg med morsmelk som eneste næring i seks mnd.

Bare amming. Det er lett å tro at "alle" gir grøt og velling og gud vet hva før fylte fire mnd, men heldigvis er det mer unntaket enn regelen. De aller fleste barn klarer seg med morsmelk som eneste næring i seks mnd.

"Gud vet hva" og "heldigvis", hvorfor så kristisk? De fleste jeg kjenner trenger faktisk fast føde før fylte 6 mnd'er. Kanskje jeg er overfølsom etter at jeg ble kjefta huden full av en helsesøster fordi jeg ga gutten min grøt fra 3 mnd'er. De måtte senere unnskylde seg da vekstkurven hans viste et fall som tydet på at han hadde vært sulten. Jeg reagerer på at alle skal vite hva som er best for alle andre sine barn.

Om du bare ammer skal du jo bare være gla for:) Og om andre gir f.eks grøt i tillegg er det nok for babyen krever det... her gir vi foreløbi bare mme(fikk ikk melk :( ) Og håper vi kan holde det slik i to uker til(da kommer gubben hjem fra jobb)... :P Har prøvd en gang å bytte ut en skje med mme meg grøt-bare for å se hvordan det gikk(gikk bra), men ble sulten på samme tidspunkt som vanlig....

"Gud vet hva" og "heldigvis", hvorfor så kristisk? De fleste jeg kjenner trenger faktisk fast føde før fylte 6 mnd'er. Kanskje jeg er overfølsom etter at jeg ble kjefta huden full av en helsesøster fordi jeg ga gutten min grøt fra 3 mnd'er. De måtte senere unnskylde seg da vekstkurven hans viste et fall som tydet på at han hadde vært sulten. Jeg reagerer på at alle skal vite hva som er best for alle andre sine barn.

Din situasjon er fortsatt unntaket. Spedbarn flest har ikke fallende vekstkurve før etter fire til seks måneder, og det er ikke synsing om "alle andres barn", det er kunnskap. Her på forumet er det lett å få inntrykk av at alle spedbarn på tre måneder trenger velling, grøt osv. Derav spørsmålet til HI, og da er det bare rett og rimelig å påpeke at det er helt normalt å bare gi morsmelk eller morsmelkerstatning for barn født i januar 2013.

Din situasjon er fortsatt unntaket. Spedbarn flest har ikke fallende vekstkurve før etter fire til seks måneder, og det er ikke synsing om "alle andres barn", det er kunnskap. Her på forumet er det lett å få inntrykk av at alle spedbarn på tre måneder trenger velling, grøt osv. Derav spørsmålet til HI, og da er det bare rett og rimelig å påpeke at det er helt normalt å bare gi morsmelk eller morsmelkerstatning for barn født i januar 2013.

Sier ikke at det ikke er normalt, og min kunnskap er basert på mer enn bv. Nå er det jo sånn at barna som er født i januar 2013 nærmer seg 5 mnd'er, og da er det faktisk mer normalt at de får noe ekstra enn at de ikke gjør det. Sier ikke noe negativt om at de ikke får noe ekstra, men faktumet er at det er uttalelser som du kommer med, som gjør at mødre føler seg mislykkede når de gir barna sine fast føde før fylte 6 mnd'er. Det går ann å ordlegge seg på en annen måte mener jeg.

Hei jeg lurer på om det er mange som bare ammer? Og ikke gir grøt eller noe tillegg? Føler det barE Er meg igjen som bare ammer :p tassen min er 4 mnd Og 2uker :)
Sniker fra Februar2013 jeg, men hører vel eegentlig til her inne siden lillemor kom 26.1 ... Her fullammes det fremdeles så du er ikke alene :)

Bare amming her og, sånn blir det nok lenge enno :) Eg er heldig så han får nok fra melken :)

Hei. Fullammer fortsatt, men må sik beg med grøt nå pga for lite vektøkning tross amming hele døgnet. Får se på ekstratimen på tirsdag

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tross mye spising og 3
Nattamminger, bare lagt på seg 200 gram på 1 mnd.
:( spiser normalt.
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kun amming og tran her og:) nå virker det i tillegg som han reagerer på egg så da anbefales absolutt å fullamme til 6mnd så håper d går bra:)
Har rikelig melk og kan pumpe reserver i tillegg så lucky me:) billig og lettvindt!!
Har en helt fin knert med passe valker og bra kurve.
Skjønner godt de som vil starte tidlig m mat pga sultne barn..tror ikke noen vil at de skal ha dårlig samvittighet:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Back
Topp