Bare 4 måneder igjen til desember.

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Vi har snart ett-åringer. De fire siste månedene kommer til å fly avgårde. Like fort som de 8 første. Hvordan står det til med små og store?
 
Mi er født helt i slutten, og er bare sju mnd enda.

Men ingen tvil om at tiden har flydd, hun vokser og utvikler seg

Vi koser oss. Alle fem.
 
Synes tiden har gått så utrolig fort og kan ikke forstå at vi snart har ettåriger. Nå kryper hun over alt og får tak i det meste.
 
Det er så vemodig! :( Lille babyen min blir så stor! Men samtidig er det utrolig morsomt å se hvor hun utvikler seg. Hun kan sitte ganske stødig selv, men klarer ikke krype eller åle. Prøver som en gal og blir sååå sint når hun ikke får det til :p Aller helst vil hun stå og gå. De morsomste i hele verden er storebror og storesøster som flere ganger om dagen krangler om hvem som skal holde henne. Det er så herlig å se søskenkjærligheten ❤️
 
Min er akkurat 7 mnd. Freser rundt på gulvet, ler og smiler og elsker å utforske alt (spesielt ledninger, fjernkontroller og mobiltelefonene). Syns tiden flyr og syns det er oppriktig vemodig at dette er min siste baby. Men vi koser oss veldig :)
 
Godt å se at vi er noen igjen her ennå. Titter innom av og til, men glemmer forumet litt :p Her kom hun nesten tre uker før termin, så jeg har ettåring i slutten av november! :eek: Er helt sykt hvor fort tiden har gått synes jeg også. Hun sitter snart selv og har begynt å åle seg rundt, så nå er det vasking/støvsuging daglig på mor. Spiser brødskive som en racer :D og vil ikke ha mat som er finmost lenger. Det grøsser hun av :p Er litt spent nå framover siden jeg har en uviss framtid ift utdanning, og det er mulig lille må være litt i barnehagen fra september. Det gjør vondt i mammahjertet, men lite å gjøre med når pappaen ikke får permisjon siden jeg er student.. Vi er jo heldige som har barnehageplass og storesøster som går i samme barnehage. Kommer til å bruke siste tiden av permisjonen til å ta henne med i bhg og gjøre henne trygg der. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det med ammingen, siden hun er veldig glad i pupp før duppene. Da er hun jo 9,5/10 mnd, så vil vel tro behovet for mm er litt mindre slik at vi berger med pupp rett før barnehage og når jeg henter og kveld/natt. (Ja, her ammes det enda på natten.. Men det fungerer for oss :) Noen andre som ammer på natt enda?) Vet jo at det er anbefalt å amme til de er 1-2 år, men jeg hadde ikke trodd hun ville ha pupp så lenge slik som hun holdt på rundt 7 mnd. Men det gikk seg til :p
 
Jeg ammer fortsatt på natt også ja.
 
Ammer flere ganger om natta her også.
 
Ammer fremdeles flere ganger om natten vi også.
 
Synes det er helt sykt å tenke på at vi skal feire ett år om bare 4 måneder! Her ammes det også om natten. Mange ganger....
 
Helt utrolig. Det går fort. Nå er det full aktivitet og hun kommer seg dit hun vil.
Min kommer seg til sin egen frustrasjon ikke dit hun vil. Hun kommer bakover.

Og mora er litt lite medfølende, for jeg ler litt av henne og husker når broren rygget seg fast under sofaen. Jeg vet jo at det er en fase og går over. Hun vet bare at tross sine forsøk havner hun stadig lenger unna målet...
 
Min kommer seg til sin egen frustrasjon ikke dit hun vil. Hun kommer bakover.

Og mora er litt lite medfølende, for jeg ler litt av henne og husker når broren rygget seg fast under sofaen. Jeg vet jo at det er en fase og går over. Hun vet bare at tross sine forsøk havner hun stadig lenger unna målet...
Det er jo så deilig når de ikke kommer lenger enn det. Min er overalt.. Og med sine 7,5 mnd eier han null konsekvenstenkning og durer på. Nå kommer jo ikke konsekvenstenkningen med det første, men gleder meg til han får vesentlig bedre romforståelse. Som han ville fått med litt lenger tid på bakoverålingsstadiet, hadde han ikke glatt hoppet fort over det.. Også er de jo så søte når de går bakover da :)
 
Hun kommer nok fort nok fremover. Og når hun blir så mobil må vi begynne å tenke på trappa.
Enn så lenge handler det mest om å ikke legge henne ned for nær ledninger.
 
Min kommer seg til sin egen frustrasjon ikke dit hun vil. Hun kommer bakover.

Og mora er litt lite medfølende, for jeg ler litt av henne og husker når broren rygget seg fast under sofaen. Jeg vet jo at det er en fase og går over. Hun vet bare at tross sine forsøk havner hun stadig lenger unna målet...
Samme med mi. Hun strekker seg og strekker seg men det hjelper jo fint lite. Så da prøver hun å rulle, men kommer heller ikke nærmere målet. De eneste gangene hun gråter er i disse situasjonene, så frustrasjonen er virkelig stor! :p Jeg må jo le av henne jeg også, for hun begynner med å lage et liksomgråtefjes. Og jo mer jeg fniser jo nærmere kommer hun ektegrinefjes. Slemme mamma :p
 
De er jo søte når de rygger sånn!

Mi har de siste dagene også oppfaget stemma si. At hun kan brøle. Er ikke sint. Bare for gøy /oppmerksomhet...
 
De er jo søte når de rygger sånn!

Mi har de siste dagene også oppfaget stemma si. At hun kan brøle. Er ikke sint. Bare for gøy /oppmerksomhet...
Det er så sjarmerende :p
Jeg merker at vi har vært på ferie i to uker, for nå har hun absolutt ingen tålmodighet på gulvet. I ferien har hun blir dullet med og bært, og når hun har vært på gulvet så har hun alltid hatt selskap. Nå er det bare bråk når jeg legger henne ned...
 
Det er så sjarmerende :p
Jeg merker at vi har vært på ferie i to uker, for nå har hun absolutt ingen tålmodighet på gulvet. I ferien har hun blir dullet med og bært, og når hun har vært på gulvet så har hun alltid hatt selskap. Nå er det bare bråk når jeg legger henne ned...
Sånn var mi også etter ferien.
Nesten fått normalisert henne så kom svigermor hit ei uke...

Men nå leker hun fint, bare hun ser at vi ser henne og prater med henne litt.

Fortsatt bare bakover, men jobber med å få opp baken.
 
Back
Topp