Bare 3 måltider om dagen?

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Leste at barna ikke trenger mer enn 3 måltider om dagen. På pampers sine nett sider. Og da frokost,middag og kvelds. Jeg gir adrian 4 måltider jeg. Grøt til frokost,skive og frukt til lunsj,middag og skive eller grøt til kvelds. Er det for mye? Kom til og tenke på at det kanskje er derfor han aldri har hatt noe serlig middagslyst..

Jeg ble fortalt at barn rundt året trengte 5-6 måltider med fast føde.

Othilie fikk 5. Frokost - Lunsj - mellommåltid - middag -kveldsmat.

Det anbefales jo 4-5 til oss voksne og!

Vi gir 4 måltider om dagen, og da har har Johannes matlyst til alle de, og han er ikke noen stor kar. Syntes 3 måltider hørtes lite ut[&:]

nå er mine litt mindre enn prinsen din, men på hs sist jeg var der sa hs at når de nærmer seg året så skal de ned til fire måltider pr dag, synes ikke fire måltider høres for mye ut jeg da. men når er det han spiser og hvor mye spiser han?? trodde det var normalt at de skal ha frokost, lunsj, middag og kvelds?

ORIGINAL: suprAnirac

Jeg ble fortalt at barn rundt året trengte 5-6 måltider med fast føde.

Othilie fikk 5. Frokost - Lunsj - mellommåltid - middag -kveldsmat.

Det anbefales jo 4-5 til oss voksne og!
sa de det på hs?? for jeg fikk beskjed om at de skulle ned i 4 måltider etterhvert, her har vi 5 måltider,slik soom Othilie fikk[;)]

ORIGINAL: Emmeline

Her er det iallefall 4 måltider om dagen. Grøt til frokost, brød til luns, middag og grøt/skive til kvelds. Så får han mme morgen og kveld, og noen ganger litt innimellom på dagen.

Samme her!

5 måltider pr dag gir vi[:)] Tror det er veldig individuelt.. noen spiser mye og sjelden, mens andre ofte og litt mindre pr måltid. Går sjelden mer enn 3 timer mellom måltidene her.

ORIGINAL: squat

nå er mine litt mindre enn prinsen din, men på hs sist jeg var der sa hs at når de nærmer seg året så skal de ned til fire måltider pr dag, synes ikke fire måltider høres for mye ut jeg da. men når er det han spiser og hvor mye spiser han?? trodde det var normalt at de skal ha frokost, lunsj, middag og kvelds?
Han spiser hver 4 time og da spiser han godt egentlig. Bare lurer på om jeg kanskje gir han litt mye mat til lunsj..Kanskje ejg skal la det gå 5 timer til middag. For han spiser aldri mye middag.

Back
Topp