Bare å innse at vi må ha større bil

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
he he! Vi har to biler, en Ford Monedo og en VW Golf. Begge stasjonsvogner.

Ene skulle vi selge. Det er dyrt å ha to biler.

Planen var jo at vi skulle klare å ha to bakovervendte bilseter og et forovervendt sete i en av bilene og selge den det ikke gikk i.

Det var så knapt med plass! Og uansett hvilken kombinasjon vi valgte (babysete i midten, på sidene osv) så endte det opp med at det ene stod skjevt.

Og jeg er godt over gjennomsnittet opptatt av sikkerhet i bil. Det føltes ikke riktig å gå for en "halvveisløsning" og satse på at "det går bra" i en ulykke. Det er tross alt barna mine det er snakk om her. Og hun på fire år skal sitte bakovervendt enda et år til. Storebror ble ikke snudd før nå og han blir 5 år om en måned. Sikkerhet først!

Såh.. Da blir jeg dama med 7seter da! :P Nå selger vi begge bilene og kjøper oss en Grandis. Haha! Jeg vet, de er ikke superfine. Men de tester godt i sikkerhet og kjørekomfort. Og ikke minst, plass.

Da får alle mine små sitte så sikkert som de kan og jeg kan puste lettet ut.

Flere med stor bil og mange bilseter? Jeg er glad vi testet dette før babyen kom... :P

Hehe min søster hadde samme problemet men i deres Touran gikk det fint. For der er det 3 separate bilstoler i baksetet og ingen av dem er skeive, de er rette i setet. Så de har to bakerovervent og et forovervendt. Så det gikk på håret ;) hehe. Men alle jentene sitter bra.

Ja. vi så også på Touran av samme grunn. Veldig greit med separate seter altså :)

Gruer meg nesten litt til å kjøre den. Jeg er jo vant med lav bil. Nå kommer jeg høyt! Men det er en fordel hører jeg folk si :)

Vi har også touran, å det er helt magisk det å kjøre en høy bil å sette seg inn å ikke ned i bilen.
Kjenner hvertfall nå når jeg begynner å bli litt tung at det er deilig :P

Gleeed deg!

Planen var jo at vi skulle klare å ha to bakovervendte bilseter og et forovervendt sete i en av bilene og selge den det ikke gikk i.

Det var så knapt med plass! Og uansett hvilken kombinasjon vi valgte (babysete i midten, på sidene osv) så endte det opp med at det ene stod skjevt.

Og jeg er godt over gjennomsnittet opptatt av sikkerhet i bil. Det føltes ikke riktig å gå for en "halvveisløsning" og satse på at "det går bra" i en ulykke. Det er tross alt barna mine det er snakk om her. Og hun på fire år skal sitte bakovervendt enda et år til. Storebror ble ikke snudd før nå og han blir 5 år om en måned. Sikkerhet først!

Såh.. Da blir jeg dama med 7seter da! :p Nå selger vi begge bilene og kjøper oss en Grandis. Haha! Jeg vet, de er ikke superfine. Men de tester godt i sikkerhet og kjørekomfort. Og ikke minst, plass.

Flere med stor bil og mange bilseter? Jeg er glad vi testet dette før babyen kom... :p
Gratulerer med ny bil snart!
Vi har bestilt Tesla, som vi får levert i slutten av mars:) Gleder meg!!

Mhm. re bil er på en måte noe av det farligste vi utsetter barna for, sånn fysisk sett. Og da kimser jeg ikke med sikkerheten altså.
Helt enig. Her sitter vesla som blir 4 år til torsdag fortsatt bakover og jeg vil ikke snu henne. Problemet er bare vekta. Hun er 24 kilo :o
Så jeg håper hun kan stangnere litt nå.

Vi måtte kjøpe ny bil- vi kjøpte før jul. Valget vårt falt på Nissan qashqai +2 som har stor plass, og har 7 seter (2 som er sammanleggbare) Elsker denne bilen :D

Nissan_Qashqai%2B2_dCi_Facelift_front_20100508.jpg

Såh.. Da blir jeg dama med 7seter da! :P Nå selger vi begge bilene og kjøper oss en Grandis. Haha! Jeg vet, de er ikke superfine. Men de tester godt i sikkerhet og kjørekomfort. Og ikke minst, plass.

Flere med stor bil og mange bilseter? Jeg er glad vi testet dette før babyen kom... :P
Har dere sett på Toyota Prius 7 seter ;)

Nesten godt å se at vi er flere. :D

Hehe ja men mannen min stakkar er litt lei seg da;( Vi hadde jo en Audi a5 som er en flott sportsbil men den er bare 4 seter og 2 dørs så jeg var virkelig bekymra for åssen jeg skulle få med meg gutta rundt omkring og hvor vanskelig det ville bli..
Så forrige fredag kom mannen hjem med en Audi allroad til a mor:) Så happy jeg da, mannen trenger litt mere tid på seg til og venne seg til att nå er sportsbilen hans borte;(
Får helt vondt av han, stakkar:)uff....fine mannen min:)

Hehe ja men mannen min stakkar er litt lei seg da;( Vi hadde jo en Audi a5 som er en flott sportsbil men den er bare 4 seter og 2 dørs så jeg var virkelig bekymra for åssen jeg skulle få med meg gutta rundt omkring og hvor vanskelig det ville bli..
Så forrige fredag kom mannen hjem med en Audi allroad til a mor:) Så happy jeg da, mannen trenger litt mere tid på seg til og venne seg til att nå er sportsbilen hans borte;(
Får helt vondt av han, stakkar:)uff....fine mannen min:)

Huff, ja. Skjønner det ble en stor omveltning gitt. Men han kommer nok over det :) Og når midtlivskrisa slår inn kan han kjøpe seg sprek bil igjen :)

Back
Topp