Barbering nedentil

Tuppelura92

Glad i forumet
Er det bare jeg som har fått beskjed om at man ikke skal barbere seg nedentil den siste mnd før termin? Og synes dette er helt grusomt?

Jeg fikk med skriv fra sykehuset når jeg var på ul i uke 18, hvor det står at man skal slutte å barbere seg nedentil en mnd før termin, pga evt keisersnitt, men har store problemer med å holde det altså! Jeg føler meg så utrolig ekkel!! Så er det noe alle får beskjed om? Hvis ikke så er jeg pent nødt til å ha en omgang med høvelen i dag, for min trivsel xD hehe

Spurte JM på onsdag, hun sa de ikke sender ut slike skriv (Ullevål) og at man kunne barbere seg. Du må nok ta den avgjørelsen, men hadde det plaget meg ville jeg ha fjernet litt

Spurte JM på onsdag, hun sa de ikke sender ut slike skriv (Ullevål) og at man kunne barbere seg. Du må nok ta den avgjørelsen, men hadde det plaget meg ville jeg ha fjernet litt

Såpass ja, for jeg er alltid glattbarbert, så når jeg nå "liksom skal spare" i 4 uker, så føler jeg meg helt ekstremt skitten, og det dreper all sexlyst. Pluss at jeg vil jo ikke dra på kontroller å skulle sjekke modning, og da være hårete :O nei uff.. Får se om jeg lar være å "spare" gitt xD

Har heller ikke fått en slik beskjed og jeg skal føde i Bærum Forrige gang barberte jeg meg for gynekologen min sa ( privat ikke på sykehus ) at det er best å barbere alt i tilfellet de må sy evt. rifter

Jepp. Fått beskjed om å ikke barbere meg, samt ta ut alle piercinger (inkludert øredobber) en måned før. Har stussa med saks, men ikke barbert.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jepp. Fått beskjed om å ikke barbere meg, samt ta ut alle piercinger (inkludert øredobber) en måned før. Har stussa med saks, men ikke barbert.

Skal du føde på ahus? For tror vi har fått samme skriv :) skjønner ikke hvorfor der skal ha noe å si når man får forskjellige beskjeder på forskjellige sykehus. Regner med at det blir unge uansett :P

Sniker... jeg har aldri fått et slikt brev før og har vært helt barbert før hver fødsel. Jeg HATER hår, så det må bare bort. Føler meg skitten og uren med hår, så det utgår så får de bare snitte meg dersom de må. De vasker uansett med klorhexidin.

Skal du føde på ahus? For tror vi har fått samme skriv :) skjønner ikke hvorfor der skal ha noe å si når man får forskjellige beskjeder på forskjellige sykehus. Regner med at det blir unge uansett :P
Jepp. Skal føde på Ahus. Følger ordre jeg, for jeg vil ikke risikere noen infeksjon på noen som helst måte. Det er nok av utfordringer etter fødsel som det er.

Ikke fått noe brev eller informasjon om å ikke barbere så da gjør jeg det bare :) kan fint gå noen dager uten å barbere, men 4 uker blir litt mye!

Har aldri fått noen informasjon eller brev om at jeg ikke får barbere meg... Men serr, klarer dere det nå? Sånn ordentlig liksom? Jeg gjør et tappert forsøk en til to ganger i uken, men føler jo det er litt risiko sport hver gang. Ser jo ikke hva jeg driver med og rekker knapt rundt magen. :p

Leste det på bettet sist svangerskap, men har aldri giddet å "spare" i praksis... hadde glattbarbert når jeg fødte og fikk ikke noen kommentarer på det. :)

Har aldri fått noen informasjon eller brev om at jeg ikke får barbere meg... Men serr, klarer dere det nå? Sånn ordentlig liksom? Jeg gjør et tappert forsøk en til to ganger i uken, men føler jo det er litt risiko sport hver gang. Ser jo ikke hva jeg driver med og rekker knapt rundt magen. :p
Det er jo ikke lett, holder jo på i total blinde :) men jeg føler meg liksom mye renere! Så uansett hvor "bra" resultatet er, så synes jeg det er bedre enn hår :) virker ikke som kjæresten min bryr seg, men det blir ikkenoe på'n hvis jeg skal være hårete altså xD

Har ikke fått noe brev eller info om barbering, gjør det jeg føler for og orker nedi der:P så blir litt stussing av og til når det begynner å klø for mye

Haha, måtte trekke på smilebåndet nå, kjente meg godt igjen ang følelsen av risikosport :p !

Haha, måtte trekke på smilebåndet nå, kjente meg godt igjen ang følelsen av risikosport :p !

Hehe, er jo det, aner jo ikke hva jeg barbere av sånn egentlig, ikke ser jeg noe og kan bare glemme å barbere med en hånd og føle meg frem med den andre, for to hender rundt magen på hver sin side får jeg jo ikke :p Godt jeg ikke er alene om å "leve litt farlig" med gjevne mellomrom da iallefall :-)

Angret bittert på at jeg sparte sist, så denne gangen tok jeg brasiliansk woks forrige uke da det var 4 uker igjen, nå er det 3 uker og vil så inderlig slippe håret under fødsel om det blir ks eller om jeg må sy... :-)

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skal barbere seg. Om man må sy på et hårete område er det jo vanlig å barbere først. Hvordan kan barbering ha noe å si for et eventuelt ks? Noen som vet?

Har ikke fått skriv om å beholde "skogen", men da jeg ikke klarer å se ned dit har det ikke vært et problem. Eneste jeg har gjort er å ta klippemaskinen min som jeg bruker under armene langs bikinilinja. Ellers har resten fått en real stuss. Har lest flere steder (i blader ol) at man burde ikke barbere seg før fødsel.

Back
Topp