• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Banning :/

MammatilKevin

Forelsket i forumet
Har en gutt på 2,5 år som har begynt å si Faen, hvordan mener dere er best mulig måte å håndtere det på?
Til nå har eg bare ignorert han, for å se om det kan hjelpe....

Noen som har noen andre råd å tips?[:)]

Da er vi to..
Hjelper det ikke å overse det, så er du vel kansje nøtt til å kjefte på han da..
Det var ihvertfall tipset jeg fikk fra barnehagen..

Det er en periode de fleste er igjennom for å teste grenser... hun her har vært innom faen, hellvette og mere til... over nå..

ORIGINAL: Lillesnille

Det er en periode de fleste er igjennom for å teste grenser... hun her har vært innom faen, hellvette og mere til... over nå..

Hva gjorde du? bare ignorerte?

ORIGINAL: MammatilKevin

ORIGINAL: Lillesnille

Hva gjorde du? bare ignorerte?

Gjorde litt begge deler... frem til hun skjønte det var gæli å si så snakka jeg til henne... Når hun visste godt at det var et stygt ord, så ignorerte jeg henne.... de vet jo ikke hva det betyr før man sier det til dem[:)]

Ville nok gitt beskjed om at det er et ord du
ikke vil han skal si, og forklare hvorfor.
Etter det ville jeg gjort som du allerede gjør,
ignorert dette mest mulig. Når han ikke får
oppmerksomhet på dette, vil det nok gå over :)

Maja kom med "mamma, vi måtte åpne vinduet, det var så jævla varmt her".. Vi trodde vi skulle le oss skakke, og så snakket vi om det etterpå at det ikke var pent å si sånne ord.. Hun lo med oss, men ble litt flau av at vi lo også, så hun har ikke sagt det flere ganger..
Hadde det vært "rutine" så hadde jeg nok ignorert det, men det kom liksom så spontant at vi ikke klarte å holde oss..

ORIGINAL: Pijah

Maja kom med "mamma, vi måtte åpne vinduet, det var så jævla varmt her".. Vi trodde vi skulle le oss skakke, og så snakket vi om det etterpå at det ikke var pent å si sånne ord.. Hun lo med oss, men ble litt flau av at vi lo også, så hun har ikke sagt det flere ganger..
Hadde det vært "rutine" så hadde jeg nok ignorert det, men det kom liksom så spontant at vi ikke klarte å holde oss..

Haha, så hærlig [:D] Synes det er litt søtt jeg, når det skjer sånn spontant og skjeldent, for da skjønner de jo ikke betydningen liksom. Værre med de som skjønner at ordet er galt, men fortsetter å si det..

Back
Topp