Banning / stygge ord

BambinoLukas

Gift med forumet
Har de kommet med noen stygge ord enda?

Lukas sa plutselig "fy faan" her for en stund siden. Jeg bare: "hva sa du for no?" Og han: "fy faan"!
Han sa det med et sånt søtt smil rundt munnen så jeg bare prøvde å overhøre han. Ikke lett [:D]

Han sier det stadig vekk. "Fy faan". Men vi velger å ikke gi han noe oppmerksomhet da. Selv om vi noen ganger ser på hverandre og nesten spruter ut i latter.... [:D]

Å jada her har han klart å snappe opp en del stygge ord gitt..

Det går i fy faen, herregud, dust, og det styggeste han har sagt ett par ganger begynner på F og slutter på e..
Å da blir det F***E..

Blir litt små sint når han sier det ordet,men jeg prøver å ikke bry meg.

Takk og lov, ikke enda, men det er vel ikke lenge før?
Han sier ÅÅÅÅÅÅ.. pokker og, det har han fra meg[:D]

Det har kommet en del ja,men prøver å bare overhøre det[:)]
Men ble kalt for bitch en dag,mye fint de lærer i barnehagen[&:]

Ho ho, ikke alltid lett å vite hvordan man skal reagere heller! [:D]

Nei her har vi foreløpig ikke hørt slike ord. Tror jeg ikke hadde klart og holde meg rolig jeg da gitt [8D] Hadde nok blir sint jeg da [8D] Men er det ikke greit å reagere på det da?? Kanskje jeg er for streng der [&:]

Jeg tror han mister interessen hvis vi ikke reagerer på det. Jeg ser jo på han at han syns det er gøy å si fy faan men hvis vi ikke bryr oss så syns han ikke det er noe gøy..

Men det blir jo noe annet hvis de går rundt å sier det hele tiden. DA må man ta fatt i de! [:)]

Ida har bannet en gang og det ble med det.... hehe! Vi liker ikke at de banner så vi gir beskjed om at det ikke er lov. Andreas har også bare bannet et par ganger og ikke mer. Kanskje litt strenger vi, men....

Hvis vi voksne banner så får vi også klar beskjed om at det ikke er lov, så vi må også si unnskyld [:D]

.

Thea har også sagt dumming og bæsj til oss. Da har jeg sagt det samme som deg Dophinamum2 at vi ikke sier sånn til hverandre fordi der ikke er noe hyggelig. Hun kan også si "Da får ikke du lov til å bli med i bursdagen min" eller "Da vil ikke jeg være vennen din" [:D][:D][:D] Søte frøkena mi, det bli litt vanskelig å ikke ha med mamma i burdagen [8D][:)]

her er det dumming til alt å jeg slår hardt ned på det gjør somd ere andre.
men han e rveldig på at du bestemmer ikke her det gjør jeg og oss besteforeldrene er de å ikke meg...
å har også den med du komme rikke i bursdagen min....
men ikke noe baneord enda heldigvis men komme rnok snart

Vi har heldigvis ikke opplevd noen stygge ord, som banning. Men dust og tulling har kommet et par ganger. Men det er ofte sagt som tøys og da klarer jeg liksom ikke å ta ho for det. For ho det virker som ho er klar over at det ikke er lov å si slikt til hverandre.

Men ho kom en dag og fortalte at noen i barnehagen hadde kalt henne for drittsekk... Og spurte om det var lov. Da hadde mannen og jeg trøbbel med å holde oss alvorlig. Men forklarte at nei det er ikke lov, og ikke noe pent.

Jeg har bestandig vært fæl til å banne, men har heldigvis klart å endre meg der. Så ho hører det i hverfall ikke ofte hjemme.

Men vi kommer nok å til "ta ho" dersom ho begynner med stygge ord. For det vil jeg ikke høre. Men ikke i form av kjeft tror jeg - mer at "det er ikke pent å si sånn" eller "jeg blir ikke glad av å bli kalt slik"...

Back
Topp