banner du foran barna?

Tror ikke jeg banner veldig mye, men har vært litt sløv med å kutte det ut rundt barnet ja. Har bare skjedd en eller to ganger at det har kommet fra henne, heldigvis. Barn som banner er ikke særlig sjarmerende.

Nei, banner aldri foran barna. Det gjør heller ikke gubben. Det styggeste vi har sagt foran de er "oh shit", men da beklager vi oss. Banning er ikke en naturlig del av ordforrådet vårt, ergo banner vi heller ikke foran barna. Vi kan banne når de ikke er i nærheten, men da skal det være noe alvorlig som har skjedd :p

Ja, men er blitt flinkere til å banne sjeldnere. Syns det er en uting blant barn, men syns det er vanskelig å bli kvitt banningen. Dårlig vane.

Det kommer jeg garantert til å gjøre.
Vil selvsagt unngå det, men vet at det kommer til å skje.

Så lenge hun ikke høres ut som en trekktøs i offentlighet så får det bare være. Kommer til å fokusere på at man ikke bør gjøre det og at mamma ikke burde heller og at det er uhell. Det finnes andre ord man kan si istedet.

Det har skjedd flere ganger.

Nei det gjør vi ikke. Til og med de nærmeste rundt oss spør jeg pent om de kan passe på å ikke banne når de er hos oss. Jeg synes rett og slett det er kjempestygt!

Nei det gjør vi ikke. Det nærmeste vi kommer er filler'n :-P

Men nå har vi jobber (skole og bhg) som ikke er forenelig med sånn type språk, så er ikke en del av vårt vokabular.

Var ikke mye sjarmerende når en toåring på avdelingen min gikk rundt og sa "faan" her i vinter altså....

Så prøv å legg det av dere dere som banner foran ungene. Lite sjarmerende å få barn i bhg og skole med sånt språk... Og vi skjønner jo hvor det kommer fra ;-)

Jeg kjenner ei mor i bhg til ungene som banner i nesten hver setning også, og det er nesten så jeg ikke vil snakke med henne med ungene til stede pga språket...

Det hender det glipper, men stort sett får jeg byttet til et ord som ikke er banning. De er jo blitt store, så jeg prøver ta meg sammen

Vokst opp med banning nærmest som en del av språket, men tok meg kraftig sammen da jeg fikk barn selv. Synes ikke no om at barn banner.

Men har vel skjedd noen ganger at det glipper ut et ord likevel... :( Men prøver veldig hardt!

Verken foran eller bak. Bannar egentlig ikkje i det heile tatt.

Back
Topp