banneord? i barnetv

dirfloS

Betatt av forumet
Jeg og sønnen min satt og så på byggmester bob i stad og da sier den ene maskinen til byggmester bob "dæven dette blir moro" vet mange ikke ser på det ordet som banneord, men for meg er det et banneord og helt upassende på barnetv. Enig/uenig?

2x 24November skrev:
sa de det??? 

nei det hørtes ikke passende ut!

Ja de sa det, måtte spole tilbake flere ganger for å forsikre meg om at jeg hørte riktig. 

Du tuller?! IKKE greit i det hele tatt!
Jeg syns drit er ille nok å si på barnetv jeg..

hva er galt med dæven egentlig??

Mulig jeg hadde tenkt at det var et rart ord å bruke, men ikke fordi jeg ser på det som banning. Hadde ikke reagert på det.

Nå er jeg nordlending, og banneord er helt vanlig. Synes ikke dæven var stygt i det hele tatt. Hadde de sagt det på barne-TV mens jeg så på, hadde jeg neppe lagt merke til det. Min sønn er vant til mye kraftigere språk enn sådan. Dæven han søkke, altså, helvette kor ondt det va! F.eks - helt vanlig språk!

Stygt eller ikke...hver sin mening...men det ordet der har da ingenting på Barne-Tv å gjøre...ærlig talt.

Dæven asså, de skulle prøvd dét på min tv...!!!

*Skorpion84* skrev:
Mulig jeg hadde tenkt at det var et rart ord å bruke, men ikke fordi jeg ser på det som banning. Hadde ikke reagert på det.

Synes det er totalt unødvendig å buke slike ord. Forsbtår ikke hvorfor produsentene tror de må ha med slike ord for å få det moromt for de små

*Snuppo+1+1* skrev:

det stammer fra ordet djevelen da, så jeg synes det er upassende.

turbo trash skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

Det utelukker også "Jøss"? :P

Jeg synes ikke dæven er så fryktelig gale i forhold til flere andre ord. Men di trenger ikke presse slike ord inn på barne tv av den grunn.

Totalt uenig. Jeg bruker dæven selv. Mange som mener at søren og pokker også er banneord. Får nå være grenser for hvor fin vi skal være på det mener nå jeg.

Lissyjane skrev:
Totalt uenig. Jeg bruker dæven selv. Mange som mener at søren og pokker også er banneord. Får nå være grenser for hvor fin vi skal være på det mener nå jeg.

Signerer!

©Smartass skrev:

turbo trash skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

nei det stammer fra Jesus, og han bryr jeg meg ikke spesielt om

turbo trash skrev:

©Smartass skrev:

turbo trash skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

nei det stammer fra Jesus, og han bryr jeg meg ikke spesielt om

Åja, du bryr deg bare om "han andre".. hhhhhh :P

Neida, jeg skjønner hva du mener. Jeg bryr meg midt på. :)

edit: ikke om DE altså, men om de bruker dæven i barne-tv.

Hadde jeg ikke ensa engang. Dæven er ikke banneord i min bok.

Back
Topp