Bankremisse?

Lille*Tigergutt

Glad i forumet
Jeg fant plutselig en bankremisse som vi fikk i julegave i fjor[:-] Står på den at den må heves innen 6 mndr. Så har vi tapt pengene nå da? Eller tror dere det er håp å få utbetalt pengene nå? Andre som har vært borti lignende?

Banken kan ikke heve den dersom datoen er ugyldig. Dere kan eventuelt prøve å få tilsendt en ny med ny dato...

ORIGINAL: neselo

Banken kan ikke heve den dersom datoen er ugyldig. Dere kan eventuelt prøve å få tilsendt en ny med ny dato...

Men har han som gav oss bankremissen tapt pengene? Eller har pengene aldri blitt trukket av kontoen hans?

ORIGINAL: Lille*Tigergutt

ORIGINAL: neselo

Men har han som gav oss bankremissen tapt pengene? Eller har pengene aldri blitt trukket av kontoen hans?

Usikker på hvordan det fungerer, er så lenge siden jeg jobbet i banken [&:]

kan aldri tenke meg at de pengene blir trekt fra kontoen når de ikke blir tatt ut om du skjønner meg.. For da blir det vel banken som får penga.. Ikke logisk!

Snakk med de dere fikk penga av så får dere sikkert ny, Var det masse da?

Pengene blir ikke trukket fra kontoen, dersom man ikke hever remissen nei! [:)]

Jeg hadde akkurat samme problemet nå nettopp. Vi fikk en bankremisse i bryllupsgave i oktober i fjor og trodde det var 1. års holdbarhet på den.

Den personen som har gitt dere bankremissen har allerede betalt pengene til banken. Om den er ugyldig skal pengene føres tilbake til personen som kjøpte den, men jeg tror ikke bankene er så kjappe med å gjøre dette for da vil de jo tape penger i form av renter?

Vi tok turen til banken, var meget ydmyke og spurte pent om pengene allerede var ført tilbake. Det var de ikke og det tok to minutter å fikse at pengene var på vei inn på vår konto[:)]

Ta en tur i banken den er kjøpt i og spør du..det ordner seg sikkert[:)]

Back
Topp