Bankkort og mobiltelefon

Det må vel være opp til den enkelte. Her har ungene vært 12 år før de fikk mobiler, og bankkort fikk de vel rundt samme alder. Tiåringen fikk bankkort nå i år, han har spart en god slump penger til ferie, og jeg er ikke komfortabel med at han skal løpe rundt med kontanter.
 
Her fikk de mobil når de var hhv 9 og 8, eldste fikk bankkort når han var 11, 8åringen får ikke enda i hvert fall. Yngste er snart 4 mnd, så blir lenge til både mobil og bankkort der :hilarious:
 
Jeg fikk mobil som 6 åring. Bankkort når jeg var rundt 12.
Lillegutt får mobil når han er gammel nok til å gå til venner osv
 
Mobil når de var 6 år, og bankkort når de er 10 pga banken. Kunne fått før for min del :)
 
De skal få mobil når de begynner å være hjemme alene ei kort stund etter skolen, så trolig rundt 7-8 år. Bankkort skal de få når vi ser behovet for det.
 
Når det passer hver enkelt familie
Her var han 6 år medmobil og 10 med kort
 
Eldste fikk mobiltlf når hu var 8 år. Da starta hu være alene hjemme etter skoletid.
Bankkort fikk hu nylig, i en alder av 13 år.

Minste fikk mobiltlf rundt 7 år, men la merke til at det var for tidlig. Det ble for mye tull så tok den bort rundt 6 mnd, og prøvde igjen da. Måtte vokse litt.
 
Eldste fikk mobil da han ble 9, mellomste da hun ble 8

Banknort fikk de begge til årets ferie, 8,5 og snart 11 år gamle fordi jeg ikke ville de skulle ha med seg så mye penger i kontanter
 
Eldste fikk mobil nå, hun er 9. Den skal brukes når hun er alene hjemme eller på besøk hos venner :)

Bankkort blir vel enikke stund til enda, ser an etter behov, foreløpig har hun ikke hatt behov for:)
 
Jeg fikk mobil nr jeg var 9 og bankkort når jeg var 14-15. Vet ikke når ungene kommer til å få.. når vi føler de er klar
 
Eldste fikk min gamle mobil til å ha liggende hjemme når han kom hjem til tomt hus på våren i 1.klasse.
Helt ny (men billig) fikk han høsten i 2.klasse siden den han hadde plutselig streika.

Fikk ny nå i vår, 4.klasse. Fikk også bankkort nå i vår, 10 år. Ikke vært behov før.

Hun på 7 har ingen av delene, men fikk mobilklokke nå siden hun flyr mye ute med venner nå. Men mobil hadde hun ikke klart å holde styr på.
 
Bankkort fikk mine unger når de var 9 og 10 år. Og egen smarttelefon kjøpte de for penger de hadde spart opp når de var blitt 10 år.
 
Back
Topp