Bananmos hver dag?

Kilikool

Blir kjent med forumet
Er det mulig å gi babyen (her 8 mnd) bananmos til "dessert" hver morgen? Typen syntes jeg skulle finne ut av det! Har nå gitt det hver dag i litt over en uke, mini er så glad i det!
 
Så lenge han ikke blir hard i magen er det bare å gi :) Noen blir harde i magen av banan, men ikke alle. Min har aldri blitt hard, i perioder spist banan nesten daglig siden han var 6 mnd (fra noen tygg til en hel banan) :)
 
Min elsker banan og kan godt spise det hver dag. Spiser det ikke most da, og har heller ikke gjort det da hun var baby, men konsistensen har ikke noe å si. Så lenge ungen ikke får noen plager, så er det ingen ting i veien for å gi hver dag. Banan er sunt! Frukt er sunt! Bare å gi frukt. Her er det frukt hver eneste dag!
 
Frukt er kjempefint å gi, spesielt etter brødmat/grøt for å øke jernopptaket (jern trenger c vitamin for å tas opp i kroppen). Mine har fått bruktmesse morgen og kveld når de var små og etterhvert oppskjært frukt. Ingen ting i veien for å gi banan hver dag, men variasjon kan være en fordel for å vende de små til andre smaker + sikre variert næringsinnhold :)
 
Supert! Tusen takk for svar! :)
Han ser ikke ut til å være plaget av det, så da fortsetter jeg med banan! Han får i tillegg forskjellige grønnsaker og frukter ellers, så det er ikke noe problem :happy:
 
Back
Topp