bananform?

Spyffeline <3

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
noen som har hørt om dette før? helsesøster mente at lillemann muligens hadde litt begynnende bananform på 3 mnd kontroll, så vi ble henvist til fysio. skal der i morgen, så merker jeg er litt spent på hva dette egentlig er.. bananform? og muligens begynnende? synes alt dette var veldig difus info å få fra en som skal være en fagperson, så lurer egentlig fælt på hva de sier i morgen.. satser jo på at alt er fint da, men får se... kan jo hende han muligens har en muligens begynnende! hehe... har du hørt på sånt? enten har man, eller ikke... kan godta en begynnende, men en muligens begynnende?? haha... synes den var litt morsom jeg... krysser fingrene for at min lille har det fint hvertfall, og gleder meg til han er sjekket i morgen :)

februarspyffen skrev:
noen som har hørt om dette før? helsesøster mente at lillemann muligens hadde litt begynnende bananform på 3 mnd kontroll, så vi ble henvist til fysio. skal der i morgen, så merker jeg er litt spent på hva dette egentlig er.. bananform? og muligens begynnende? synes alt dette var veldig difus info å få fra en som skal være en fagperson, så lurer egentlig fælt på hva de sier i morgen.. satser jo på at alt er fint da, men får se... kan jo hende han muligens har en muligens begynnende! hehe... har du hørt på sånt? enten har man, eller ikke... kan godta en begynnende, men en muligens begynnende?? haha... synes den var litt morsom jeg... krysser fingrene for at min lille har det fint hvertfall, og gleder meg til han er sjekket i morgen :)

jepp har hørt om det. Adrian ligger som en banan og har mer eller mindre gjort det siden fødsel. leste på kiss-kidd.no og ringte helsesøster og vi fikk en time til fysio. vi var hos fysio en 4-5 ganger med han. hun mente han ikke hadde låsninger noen steder og at kroppen hans ville rette seg ut igjen, men den gang ei. så vi bestemte oss for å dra til manuell terapaut, og der får vi beskjed han har en veldig stram nakke, låsninger i bekken i ryggen. dette var kiss/kidd problematikk. så hvis han begynner eller er bananformet i mageleie/ryggleie og ser mest til en side, så ville jeg tatt meg en tur til manuellterapaut med han. en fysio får bare sett hvordan han bruker kroppen sin og gjør ikke så veldig mye mer enn det. vi fikk en del øvelser vi skulle gjøre , men så ingen bedring hos adrianen. MT er uansett verdt et besøk uansett :D

Men denne helsesøsteren du har gått til burde gitt deg litt mer info om denne begynnene banan greia si. det er bare det at om han har en låsning i ryggen og det ikke blir gjort noe med mens de enda er så så forblir de skjeve. og det er jo heller ikke noe særlig.

Eneste preferansen jeg har med barn med bananform er de med kiss..

Gutten vår ligger litt i bue mot høyre når han ligger på rygg. Har vært til osteopat en gang for å få han til å se på det, men han kunne ikke finne noe annet enn litt spenninger i hoften. Tok det opp med helsesøster på 3-mnd kontrollen, men hun sa ikke noe på det.
Vi har ny time til osteopat nå på mandag, men jeg lurer litt på om jeg skal avbestille, for det ble ikke særlig bedre etter forrige gang... Og han ser ikke ut til å plages noe.

Gutten vår ligger litt i bue mot høyre når han ligger på rygg. Har vært til osteopat en gang for å få han til å se på det, men han kunne ikke finne noe annet enn litt spenninger i hoften. Tok det opp med helsesøster på 3-mnd kontrollen, men hun sa ikke noe på det.
Vi har ny time til osteopat nå på mandag, men jeg lurer litt på om jeg skal avbestille, for det ble ikke særlig bedre etter forrige gang... Og han ser ikke ut til å plages noe.

Jonas ligger også litt i bue mot høyre, går til manuellterapaut, han har ikke sagt rett ut at det er kiss, men sjekket litt selv og de problemene han fant er ganske like som det.

Back
Topp