Bananfluer?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP

Hvordan bli kjappest kvitt bananfluer?

Har noen igjen her.. og vurderer å hive ut alt av grønnsaker/frukt vi ikke kan ha i kjøleskapet en periode. Vil det hjelpe? Eneste jeg har nå er 2 paprika i plast og poteter.

Har hatt salmiakkvann i alle plantene, noe som skulle hjelpe. Men vil helst ha de vekk på sekundet. 

Jeg har prøvd ALT!! Ingenting fungerer.......

Brenner snart ned hele huset... Da må jeg jo bli kvitt dem 

Jeg har et par skåler med litt vann, eplecidereddik og tre dråper zalo oppi stående rundt omkring. Fungerer her. Hender jeg legger en bananbit eller noe sånt på kanten av skåla slik at de blir ekstra fristet til å fly dit ;)

lnie skrev:
Prøvd å sette frem litt eddik?

Det har jeg ikke gjort faktisk...  har glemt å kjøpe. Har lest tipset og vet hvor jeg skal sette bollen :-D.. må bare få kjøpt. Hvit eddik da eller?

Oi, har du født snuppa?Har jeg ikke fått med meg. Gratulerer så mye med en liten guttemoticon Har samme problem selv med bananfluer, så følger med på denne

TonjeJenta skrev:

lnie skrev:
Prøvd å sette frem litt eddik?

Det har jeg ikke gjort faktisk...  har glemt å kjøpe. Har lest tipset og vet hvor jeg skal sette bollen :-D.. må bare få kjøpt. Hvit eddik da eller?

Når jeg har brukt det, har jeg brukt sånn epleeddik. Funka som bare det!

mammatil2prinsesser skrev:
Oi, har du født snuppa?Har jeg ikke fått med meg. Gratulerer så mye med en liten guttemoticon Har samme problem selv med bananfluer, så følger med på denne

Takk takk  :))
Han ploppa ut sånn ca. en uke over termin ;-)
Herlig liten gutt <3

Jeg tror jeg skal kutte ut frukt en periode for å bare få vekk alt. Og kjøpe helt tett søppelkasse. Jeg hater småfluer. Men godt å se at problemet dukker opp hos andre fra tid til annen også :)

Bruk støvsugeren mens du nynner ghost busters-sangen.

Har og hørt at eddik + Zalo skal funke som bare det

Dette funker garantert!

Et glass med litt konjakk, og en dråpe zalo. Dekk glasset med plastfolie, og lag små huller i folien.
Fluene kommer seg opp, men ikke ut pga at zaloen lager hinne, og folien sperrer for, så de drukner. Vi er nå tomme for bananfluer.

Mumfie skrev:
Dette funker garantert!

Et glass med litt konjakk, og en dråpe zalo. Dekk glasset med plastfolie, og lag små huller i folien.
Fluene kommer seg opp, men ikke ut pga at zaloen lager hinne, og folien sperrer for, så de drukner. Vi er nå tomme for bananfluer.

Supert... Konjakk har vi helt sikkert :-D

Ta hvitvin i et glass med 2 dråper zalo i. Det er veldig effektivt.
Kok opp vann, og hell i slukene.
La potteplantene være litt tørre, er det fuktig der, er det veldig gunstig for bananfluene å legge egg.
Var veldig plaget med dem i sommer, men etter jeg gjorde de tiltakene over, så er de omtrent helt borte. Har en og annen flue innimellom, men tar dem så fort jeg ser dem.

glass med rødvin eller eplejuice funker like bra.... og du trenger ikke plastiken... Om du smører zalo på kanten av glasset har det ca samme efekten som plasten...

Mumfie skrev:
Dette funker garantert!

Ikke helt riktig. Trenger ikke plastfolie over glasset.
Fluene setter seg på overflate hinnen til det som er i glasset, for å drikke. Men zaloen ødelegger denne overflate hinnen. Så når fluene setter seg for å drikke, så ramler de ned i vannet og drukne.

et glass med eddik og ett par dråper salo... Gjør at de tiltrekkes eddiklukten, menb drukner i såpa.. :)

Back
Topp