Bananfluer

Juliette

Forumet er livet
[:'(]

Rørte ved en banan (ikke gammel var den heller), så letter en skokk av bananfluer fra den[:'(][:@]

Holder det med å fjerne bananene og evt annen frukt ol., tømme søppel, samt vaske grundig overalt[:@] OG lage en fluefelle/fluekiller? Eller må jeg kaste alt av tørrvarer osv i skapet også?

Åhhhhhhhhh arrrrrgggggggggh!!![:@]

Må ikke kaste alt nei...sliter med det samme og er ikke alene har jeg fått inntrykk av.....kjøpt meg fluespray og sprayer de jævlene..

Hvis du setter frem en skål med en blanding av zalo og eddik er problemet løst. Du trenger ikke vaske rundt nei.

Jeg hørte dette på nyhetene her for ikke mange dagene side faktisk. De kommer, i motsetning til hva folk tror, utenfra. Også legger de egg i mugg. Som regel alltid nedi sluket på vasken på kjøkkenet.

Jeg har tidligere blitt kvitt sånne bare ved å fjerne alle tilgjengelige matvarer; altså ikke la frukt (eller annen mat) ligge fremme, tømme matsøppelet ofte osv. De er noen forbanna uappetittelige drittinsekter!! [>:][:@][:'(]

ORIGINAL: manglende bilag

lag en skål  m eddik og zalo. swoooop de er borte  ligg i blandingen da

ORIGINAL: Labambie

Hvis du setter frem en skål med en blanding av zalo og eddik er problemet løst. Du trenger ikke vaske rundt nei.

Jeg hørte dette på nyhetene her for ikke mange dagene side faktisk. De kommer, i motsetning til hva folk tror, utenfra. Også legger de egg i mugg. Som regel alltid nedi sluket på vasken på kjøkkenet.

Nja, problemet er nok ikke løst av den grunn desverre. Du bare tar vekk resultatet av problemet, ikke selve problemet. (Har akkurat slitt med de i noen uker selv, med overnevnte triks, men det bare fjerna de som allerede fløy rundt, ikke eggene som da klekker noen timer senere i søppel osv)

Så man må være ganske nøye en stund med å ikke la frukt/grønt ligge framme, ikke ha matrester på benker OG lage en felle. [:)]

tror ikke det funker.... ser jo i butikken.. tenker du banan kommer 1.4 millioner små fluer mot deg i grønnsaksdisken... [:'(]

Men - jeg satte frem to skåler med eddik (vanlig) og zalo i går kveld, en på badet og en på kjøkkenet. 1 eneste jævel hadde tatt veien oppi hver skål! Bare 1![:@] Mulig jeg hadde for mye zalo oppi (er visst noe med zaloen som gjør at de ikke klarer å flyte opp igjen/fly opp igjen, så ville sikre meg. Og mulig jeg burde hatt eplesidereddik i stedet? Drakk juice til frokost og der hadde en haug satt seg etterpå. Tror dere jeg kan sette noen eggeglass med ananasjuice med litt zalo oppi rundt i huset? Har ikke insektsspray, kan jo kjøpe, men syns det er no dritt å spraye ned kjøkkenet med det

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

ORIGINAL: Labambie

Nja, problemet er nok ikke løst av den grunn desverre. Du bare tar vekk resultatet av problemet, ikke selve problemet. (Har akkurat slitt med de i noen uker selv, med overnevnte triks, men det bare fjerna de som allerede fløy rundt, ikke eggene som da klekker noen timer senere i søppel osv)

Så man må være ganske nøye en stund med å ikke la frukt/grønt ligge framme, ikke ha matrester på benker OG lage en felle. [:)]

Hadde tenkt begge deler, ja

ORIGINAL: Juliette

Men - jeg satte frem to skåler med eddik (vanlig) og zalo i går kveld, en på badet og en på kjøkkenet. 1 eneste jævel hadde tatt veien oppi hver skål! Bare 1![:@] Mulig jeg hadde for mye zalo oppi (er visst noe med zaloen som gjør at de ikke klarer å flyte opp igjen/fly opp igjen, så ville sikre meg. Og mulig jeg burde hatt eplesidereddik i stedet? Drakk juice til frokost og der hadde en haug satt seg etterpå. Tror dere jeg kan sette noen eggeglass med ananasjuice med litt zalo oppi rundt i huset? Har ikke insektsspray, kan jo kjøpe, men syns det er no dritt å spraye ned kjøkkenet med det

Jeg bruker eplecidereddik, funker som bare pokker. [:)] Er ikke all type eddik som funker nei

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

ORIGINAL: Juliette

Jeg bruker eplecidereddik, funker som bare pokker. [:)] Er ikke all type eddik som funker nei

Ok, takk[:)] Da skal jeg kjøpe det. Satte fram eggeglass med den samme juicen de flokket seg rundt etter frokosten i dag, men straks det var litt zalo oppi der har jeg ikke sett snurten av de. Så det hadde ingen effekt. Er i full gang med å renske for drit her, så går jeg til innkjøp av epl.eddik og insektsspray. Får i det minste rengjort leiligheten da...[:D]

Jeg har fifty-fifty ca med zalo og 7% eddik......rimelig mange oppi der nå[:'(]

De går etter eddiklukta, og zaloen gjør at de ikke kommer seg opp igjen. Funker her ihvertfall.
Har også hørt at du kan stikke ned fyrstikker i blomsterpottene (med svovelen opp) Det tipset har jeg ikke prøvd selv da...

Jeg hadde bare et par dråper zalo. Du trenger ikke mer; det skal bare bryte overflatespenningen slik at de synker og ikke kan "stå" på vannet [:)]

bruk vanli zalo. Har ei skål me eplecidereddik å zalo antibakteriell ståanes på kjøkkene, å det va ikke så effektivt som æg håpa på..

Back
Topp