bananfluer *oppdatert*

Lois Lane

Forumet er livet
Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt de elvetes irriterende bananfluene? Helst noe som funker ASAP, for jeg hater de ekle krekene

Da har jeg prøvd eplecider eddik med såpe i. Jeg kom på mens jeg stod på kjøkkenet at vi ikke har zalo, for vi får en svær dunk med såpe hos pappa som jeg fyller på zalo flasken, men jeg dryppet nå noen dråper opp i glasset, og nå ligger det maaaaange små jævler og dupper opp i der. Det er ikke EN eneste bananflue som surrer på kjøkkenet, og da har jeg åpnet søppelskapet for å slippe de løs også.

Tusen takk for supert tips!!!! Sender dette tipst videre, for det er nok ikke bare jeg som irriterer meg grønn over småjævlene[:D]

æææsj!![:'(]
Prøv og ha i eddik og zalo i et glass!! Vet det funker på fruktfluer og sånn, så kanskje det funker på bananfluer og??

ORIGINAL: Lois Lane

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt de elvetes irriterende bananfluene? Helst noe som funker ASAP, for jeg hater de ekle krekene

kansje jeg og får svar.. de har invadert kjøkkenet vårt. har kastet all søppel, vasket ned skaper og benker, men de er det like hærlig. blæææ

Her kommer de og går..

De er spess aktive om høsten så er ikke lenge før vi får en liten invasjon tenker jeg [:@] Men de forsvinner etter 1mnd tid faktisk..

Har tre forkjellige tips:

1. lag en blanding med epleeddik, zalo, sukker og vann (mest vann)

2. sett frem en skål med bakepulver og vaniljesukker

3.bær ut all søpla hver kveld og oppbevar all frukt og grønsaker i kjøleskapet (jeg har kun gjort dette og jeg har minimalt med fluer)

[:)]

ha bananskall i en pose, la den stå åpne over natten, om morgenen skyndter du deg å knytte igjen posen og hiv den ut. gjenta nesten kveld. funka bra hos oss, var borte etter 2 dager!

ORIGINAL: Pixi Blu

ha bananskall i en pose, la den stå åpne over natten, om morgenen skyndter du deg å knytte igjen posen og hiv den ut. gjenta nesten kveld. funka bra hos oss, var borte etter 2 dager!

hahahaha. trodde nesten dette var en spøk først, men er jo egentlig velidig logisk og smart.

Takk for tips damer. tester ut det med vaniljesukker og bakepulver først, for det ar jeg i hus.

Søppeldunken vår er overfull, så kan ikke kaste det i kveld, men de kommer og tømmer i morgen, så da blir det kastet. Har avfalskvern da, så minimalt med mat i søppla uansett

Radar spray! Fås kjøpt i butikken[:)]

sett fram ett glass med eplecider eddik med to dråper zalo, veldig effektivt [;)] har selv vært veldig plaga av dette[:'(]

ORIGINAL: Safram

sett fram ett glass med eplecider eddik med to dråper zalo, veldig effektivt [;)] har selv vært veldig plaga av dette[:'(]

ren eplecider eddik eller vann også?

ren eplecider eddik, det lukter sterk,men synes det er verdt det...[:)]

ORIGINAL: Lille Lu

Har tre forkjellige tips:

1. lag en blanding med epleeddik, zalo, sukker og vann (mest vann)

2. sett frem en skål med bakepulver og vaniljesukker

3.bær ut all søpla hver kveld og oppbevar all frukt og grønsaker i kjøleskapet (jeg har kun gjort dette og jeg har minimalt med fluer)

[:)]

Hvordan hjelper bakepulver og vaniljesukker? Dør de av det? Blir de sittende fast? Skal det blandes?

Jeg har tatt saft og zalo i et glass, og det er nå fult av døde fruktfluer. Saft pga at det er søtt og det tiltrekkes de av, og zalo fordi de da blir sittende fast i overflatehinna som dannes og dør tilslutt.

Du må fjerne all mat, smuler og frukt som ligger fremme. Ta ut bosset jevnlig og spraye med radar. Dersom du finner ut hvor de legger egg må du fjerne den plassen.

YEY!!!!

They`r all gone

MOHAHAHAHAHAHA

Back
Topp