Bananer!

Mutta

Forelsket i forumet
Noen som har et tips til hvordan/eller om det er mulig å oppbevare bananer selvom de er åpne? De blir jo så fort brune og det kommer masse fluer :(

Min lille elsker bananer, men orker aldri en hel banan!

Hvis han bare spiser en halv banan så del bananen i to med kniv FØR du skreller den, så er det bare kanten som blir brun og den skjærer du bare bort når han skal spise den andre halve delen. Kan pakke rundt litt gladpakk på tuppen.

Sent from my iPhone using BV Forum

nei det der har jeg gitt opp. Bare spiser det jeg orker og kaster resten

Noen som har et tips til hvordan/eller om det er mulig å oppbevare bananer selvom de er åpne? De blir jo så fort brune og det kommer masse fluer :(

Min lille elsker bananer, men orker aldri en hel banan!
Siden det da ikke er så lenge til siste rest skal spises legger jeg det i en pose i kjøleskapet:)

Kan man fryse bananer?

Sent from my iPad using BV Forum

Hvis han bare spiser en halv banan så del bananen i to med kniv FØR du skreller den, så er det bare kanten som blir brun og den skjærer du bare bort når han skal spise den andre halve delen. Kan pakke rundt litt gladpakk på tuppen.

Det er mitt triks også.. :)

Enig me deg hær.. :-)

Hvis de begynner å bli brune så fryser jeg de ned. Skreller de og fryser de.
Bruker de kun i smooties etterpå da.

Det er det jeg gjør å :) funker som bare det :)

Ligge bananen i plastfolie (før du dkreller den). Du kan jo også fryse den og bruke den til smootie, kake ol seinere:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Kan man fryse bananer?

Jeg pleier å gjøre det hvis bananene står i fare for å bli ødelagte før vi rekker å spise de. Liker heller ikke veldig modne bananer. Så jeg skreller og kutter i biter og har i fryseren - yppelig til smoothie :)

Nevøen min elsker fryst banan! Bedre enn iskrem sier han ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nevøen min elsker fryst banan! Bedre enn iskrem sier han ;-)

Vet at samboeren min lager "is" av det, men det kan vel bholde konsistensen bare man tiner den?

Vi har en boks i frysen som vi fyller med bananbiter etterhvert som vi har rester;-) men om man deler bananen , kan man dryppe litt citrus (feks sitrondråpe) på tuppen, da unngår man at den blir sleip og brun (slik kan man sende med en 1/2 banan i matboks feks!).

Pakk i plast å ha i kjøleskapet. Eller kutt i biter å ha i fryseren(kan Brukes feks i smoothie)

Back
Topp