banan til de små

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Hei jenter!

Fikk et flott tips fra Babybump i går ang. banan ;) Dette gjelder da fersk banan, ikke mat produkter til baby med tilsatt banan.

Det er viktig at bananen er MODEN før du moser og gir til de små! Den er moden når den er brun på skallet utenpå. Da fordøyer den helt annerledes enn umoden banan med helt gult skall. Da skal den altså fordøyes helt ok!

Jeg ga Varg litt most banan her om dagen, MODEN, og det gikk kjempefint! [:D]
Enda han har reagert på det meste annet av frukt. Jeg trodde egentlig han skulle få vondt i mgaen/hard mage. Men det gikk veldig bra [:)]

Et godt tips til dere som har lyst å gi banan!

Flott at dere deler det[:D]
Jeg hadde aldri tenkt på å gi en brun banan. (siden jeg ikke liker å spise de selv)

jeg vil IKKE anbefale å gi banan!
Alle jeg kjenner inkludert meg som har gitt det til små barn, har vert plaget med at ungen får hard mage..

jeg bruker å gi det om de har løs mage jeg, for å binde magn litt[:)]

men det er MIN erfaring da [:)]

fikk akkurat det samme tipset selv hos hs ;)

en MODEN banan gjør magen god
mens en umoden banan gjør magen vond[;)]

synest det er rart at de sier det jeg..
søsteren min fekk vite med barnelegen på aase (og de er noen av de beste) at man burde ikke gi så mye banan til de.. ikke bra for magen i det helle tatt.. Om bananen er moden eller ikke..

Jajaj... de sier så forskellige ting helle tiden [:)]

Kjempebra tips! [:D]

Har aldri opplevd magevondter når jeg har gitt banan, men det kan jo faktisk være fordi jeg alltid har gitt banan etter at den er blitt litt brun på skallet. Er nemlig da jeg synes den smaker best selv. [;)]

ORIGINAL: piip

Kjempebra tips! [:D]

Har aldri opplevd magevondter når jeg har gitt banan, men det kan jo faktisk være fordi jeg alltid har gitt banan etter at den er blitt litt brun på skallet. Er nemlig da jeg synes den smaker best selv. [;)]

sign [:)]

Takk for tips[:)] Det visste jeg ikke, så det skal prøves. Har ikke gidd så mye frukt enda, bare prøvd sånn ferdig pure man kjøper på bua. Men skal begynne snart tenker jeg.

ORIGINAL: Zera

jeg vil IKKE anbefale å gi banan!
Alle jeg kjenner inkludert meg som har gitt det til små barn, har vert plaget med at ungen får hard mage..

jeg bruker å gi det om de har løs mage jeg, for å binde magn litt[:)]

men det er MIN erfaring da [:)]

Dette er min erfaring også etter to barn, så hær gir vi ikke det til snuppa:)

ORIGINAL: Babybump

ORIGINAL: sicret

håh..då var eg heldige når egmoste bananen som var blitt litt brune!

Hvordan var reaksjonen på den da?

tror nesten alt, ikke bare banan må prøves....barn virker litt ulike.....men ja som sagt moden banan her går veldig fint.

gikk bra det..hadde tilogmed tror eg blanda bitte litt appelsin i.. eksperimenterte og moste forskjellige frukter og fordelte i små bokser og glass og noen blandet jeg sammen..men hu likte det.. :D

banan gikk veldig fint til oss ihvertfall!! elsket smaken, og var store saker i bleien samme kveld! ;) nammi!! :)

Takk for det! Neste gang er prøver skal den være moden, for han fikk bra vondt stakkars sist eg prøvde

tror nesten alt, ikke bare banan må prøves....barn virker litt ulike.....men ja som sagt moden banan her går veldig fint.

gikk bra det..hadde tilogmed tror eg blanda bitte litt appelsin i.. eksperimenterte og moste forskjellige frukter og fordelte i små bokser og glass og noen blandet jeg sammen..men hu likte det.. :D

Du må for all del ikke gi appelsin til så små barn.

Har gitt han en del banan, han elsket det :) men ikke opplevd noe hard mage. Er vell forskjellig fra baby til baby :)

ORIGINAL: Veraa81

koffor ikke det?

koffor ikke det?

Citrus til barn under ett år så kan barn utvikle allergi. Jeg sier KAN.

Og at den syren fra citrus ikke er bra for så små barn.

Men alle bestemmer jo selv hva man gir, så sier det bare for å være grei om du ikke viste det:)

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=10357978&mpage=2&key=mammantiltrym er noen som har diskutert det samme her, om appelsin altså :p

Så lenge barnet ikke reagerer er det da ikke noe problem. [:)]

Jeg har vært hos en lege ang dette, så sier bare det jeg fikk opplysninger om.

Om ikke barnet reagerer.....men om barnet reagerer kan du ha "laget" en allergi ved å gi dette for tidlig.

Back
Topp