En bamsemums til? ❤️

Bamsemums- 19’+21’+23’

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Tenkte kanskje jeg kunne ført en dagbok jeg også. Tenker det kan være hjelpsom og terapeutisk å skrive ned tankene mine.

Så her er min og vår historie:

Jeg har vært gravid 6 ganger. De første 3 gangene var uhell og jeg gikk på prevensjon. Den første var med en annen mann for mange år siden. Var ung (22) og hadde overhode ikke lyst på barn så bestilte time til abort. Da jeg dro på Ullevål den gangen i uke 7/8 hadde utviklingen stoppet opp. Det var min første MA.

Ble gravid igjen noen år senere med han som viste seg å skulle bli mannen i mitt liv (tror jeg da! Er på fjerde året som samboere). Vi hadde bare datet noen måneder da jeg plutselig sto der med en positiv test! Det var vi overhode ikke klar for så jeg bestilte time til min andre abort. Den gangen i uke 5/6. Så aldri et hjerteslag den gangen heller, men det var nok for tidlig.

Ble gravid igjen ett års tid senere. Vi var fortsatt ikke klare og forholdet var fortsatt ganske ferskt. Vi bestemte oss likevel for å beholde etter mye frem og tilbake. Da beslutningen var tatt gikk det bare en ukes tid før jeg begynte å blø. Vi ble naturligvis ganske lei oss. Det var ikke en enkel beslutning å ta, men da den endelig var tatt hadde vi jo begynt å glede oss! Så det var min første SA.

Etter det bestemte vi oss for å slutte med prevensjon noen måneder etterpå også begynne å prøve på ordentlig 01.01.2018. Ble gravid allerede 05.01.2018 og på første forsøk. Å bli gravid er heldigvis veldig lett for oss. Vi var helt i ekstase og gledet oss masse! [emoji1] Fortalte foreldre og nære venner da vi var i det vi trodde var uke 8. Et par uker etter fikk jeg litt brun utflod og bestilte en tidlig ultralyd. Da så vi bare en liten plommesekk og fosteranlegg tilsvarende 5-6 uker. Ble nok en runde Cytotec.

Vi var helt knust og ønsket som de fleste andre i en slik situasjon å bli gravide igjen så fort som mulig. Testet positivt igjen i begynnelsen av april. Den gangen kom jeg meg raskt til lege og fikk henvisning til gyn. Fikk time hos verdens beste gynekolog hos Oslo gynekologene uken etter. Der så vi en nydelig liten klump med dunkende hjerte 5+6. Ble satt på progesteron og abyl-E preventivt. Så utviklingen på ultralyder nesten ukentlig de neste 5 ukene. Herregud så lykkelige vi var. Hadde nettop fått valp, kjøpt bil og med en liten en på vei var livet perfekt! På ultralyd i uke 12 slo plutselig ikke hjerte lenger. Da hadde det sluttet å slå bare noen dager tidligere. Verden raste sammen.

Vi ble utredet for habituell abort kort tid etter uten at de fant noe galt med oss.

Sørget fortsatt over tapet i mai og var 100% sykemeldt da jeg i slutten av juni sto med nok en positiv test. Denne gangen ble også gleden kortvarig. Aborterte allerede 5+2. Det var i slutten av juli.

Fikk mensen til vanlig tid igjen i august og den 24. september ble jeg gravid igjen. Denne gangen ble jeg satt på Prednisolon i tillegg til Litinus og Abyl-E. Jeg var et nervevrak de første 20 ukene og ventet bare på at de skulle gå galt, men den 18. juni i år fødte jeg en velskapt gutt. For en lykke!

Nå skal vi prøve på en til, men kroppen må bli klar først...

[emoji173]️
 
Last edited:
Herlighet, stakkars deg som har måttet gå igjennom så mye! Får veldig vondt av deg:( har selv (bare) opplevd en SA og det var knusende vondt:/ kan ikke forestille meg hvordan du har det:/ og jeg vet hvor altoppslukende prøvinga er... syns du er utrolig sterk, og jeg håper dere står på videre, det skal bli baby på dere!! Bra at du fokuserer på å ta vare på både deg selv og mannen din❤️
 
Herlighet, stakkars deg som har måttet gå igjennom så mye! Får veldig vondt av deg:( har selv (bare) opplevd en SA og det var knusende vondt:/ kan ikke forestille meg hvordan du har det:/ og jeg vet hvor altoppslukende prøvinga er... syns du er utrolig sterk, og jeg håper dere står på videre, det skal bli baby på dere!! Bra at du fokuserer på å ta vare på både deg selv og mannen din[emoji173]️

[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Herlighet, for en kranglete vei du har hatt! Håper virkelig det lykkes for dere snart:Heartblue.

Kan jeg spørre om hvor gammel du er?
 
Herlighet, for en kranglete vei du har hatt! Håper virkelig det lykkes for dere snart:Heartblue.

Kan jeg spørre om hvor gammel du er?

Takk! Ja, det håper jeg også! [emoji173]️
Bare å spørre! Jeg er 28. 29 neste uke [emoji4]

Leste gjennom det jeg hadde skrevet over og der hørtes jeg mye eldre ut enn det jeg er [emoji85][emoji1411]
 
Heier på dere denne pp :talk017

Dere fortjener at alt klaffer og der får lille bamsemums :Heartbigred
 
Fy søren.. du har fått hele pakka liksom. Det er så urettferdig, og du har min dypeste medfølelse. Vi er litt i samme båt, og er jevngamle (jeg ble 29 i juli)!

Jeg håper virkelig dere får den oppfølgingen som trengs nå så dere kan lykkes så fort som overhode mulig. Hold hodet over vann, men ta hensyn til deg selv først og fremst. Psyken er også noe man skal ta godt vare på!

Stor klem og heia videre! Takk for at du deler med oss her på forumet ❤️
 
Fy søren.. du har fått hele pakka liksom. Det er så urettferdig, og du har min dypeste medfølelse. Vi er litt i samme båt, og er jevngamle (jeg ble 29 i juli)!

Jeg håper virkelig dere får den oppfølgingen som trengs nå så dere kan lykkes så fort som overhode mulig. Hold hodet over vann, men ta hensyn til deg selv først og fremst. Psyken er også noe man skal ta godt vare på!

Stor klem og heia videre! Takk for at du deler med oss her på forumet [emoji173]️

Takk! [emoji173]️[emoji173]️ Heier på deg også!![emoji8]
 
17. september - CD 7

Vært på klinikk Fjeld og fått akupunktur i dag. Skal tilbake allerede på torsdag siden det da nærmer seg EL [emoji4] Er godt å være der!

Skulle egentlig begynne å spise litt lavkarbo i dag. I følge kostholdsveileder (også på klinikk Fjeld) så kan det hjelpe på fertiliteten å ha stabilt blodsukker. Økt insulinproduksjon og litt forhøyet blodsukker over tid resulterer visstnok i betennelsestilstander i kroppen/blodet som kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men også å forbli gravid. Jeg har uansett godt av å spise sunnere. Kunne tenkt meg å gå ned 5 kg. Anyways, det gikk mildt sagt til helvete. Ble lasagne med hvitløksbrød til sen lunsj og mer pasta til middag [emoji849] Begynner heller i morgen... [emoji56]

Vurderer å droppe El-testingen denne gangen, men vet ikke om det kommer til å gjøre meg mer stresset å ikke ha kontroll... [emoji848][emoji848][emoji848]
 
17. september - CD 7

Vært på klinikk Fjeld og fått akupunktur i dag. Skal tilbake allerede på torsdag siden det da nærmer seg EL [emoji4] Er godt å være der!

Skulle egentlig begynne å spise litt lavkarbo i dag. I følge kostholdsveileder (også på klinikk Fjeld) så kan det hjelpe på fertiliteten å ha stabilt blodsukker. Økt insulinproduksjon og litt forhøyet blodsukker over tid resulterer visstnok i betennelsestilstander i kroppen/blodet som kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men også å forbli gravid. Jeg har uansett godt av å spise sunnere. Kunne tenkt meg å gå ned 5 kg. Anyways, det gikk mildt sagt til helvete. Ble lasagne med hvitløksbrød til sen lunsj og mer pasta til middag [emoji849] Begynner heller i morgen... [emoji56]

Vurderer å droppe El-testingen denne gangen, men vet ikke om det kommer til å gjøre meg mer stresset å ikke ha kontroll... [emoji848][emoji848][emoji848]

Jeg dropper tempingen denne mnd i alle fall... det stresser nemlig meg veldig.
 
Måtte inn her å lese nå som du har fått dagbok.
Først må jeg jo bare sende en god klem ❤️ utrolig tøff vei du har hatt så langt.

Når du skrev at du selv syntes du hørte eldre ut enn du er, når du hadde lest det du hadde skrevet, så måtte jeg le litt, for jeg trodde også du var noen år eldre ut fra det du skrev :) Men det er jo pga av den livserfaring du har fått, på godt og vondt, og måten din å uttrykke deg på ❤️

Ønsker å følge med på veien din videre og heie på deg :talk017

Må det snart sitte en liten termin-bamsemums som vil bringe mye hverdags- og helgeglede i livet❤️
 
Måtte inn her å lese nå som du har fått dagbok.
Først må jeg jo bare sende en god klem [emoji173]️ utrolig tøff vei du har hatt så langt.

Når du skrev at du selv syntes du hørte eldre ut enn du er, når du hadde lest det du hadde skrevet, så måtte jeg le litt, for jeg trodde også du var noen år eldre ut fra det du skrev :) Men det er jo pga av den livserfaring du har fått, på godt og vondt, og måten din å uttrykke deg på [emoji173]️

Ønsker å følge med på veien din videre og heie på deg :talk017

Må det snart sitte en liten termin-bamsemums som vil bringe mye hverdags- og helgeglede i livet[emoji173]️

Haha, ja! Greit å få presisert ordentlig alder da [emoji6]

Takk! Det varmer og føles godt å ha folk som er interessert i veien videre og som støtter oss [emoji173]️Var litt skeptisk til å begynne med, men nå er jeg glad jeg begynte på en [emoji5]

Har du dagbok?

Jeg heier sånn på deg også [emoji173]️ Hvordan går det etter utskrapingen? Og hvordan er det med hode og tankene dine? Synes jeg leste noe om mistanke om blæremola?
 
Takk! Det er fint med en lite heiagjeng [emoji173]️

Synes selv at vi ikke fortjener så mye mer uflaks!

Er du prøver eller har du en på vei? [emoji4]

Nokk uflaks for dere no ja :angelic:

Eg har en gutt på 2.5 år fra før også prøver vi på nr 2. Er i dpo land for tiden snart ikm så får vi se hvordan det går:bag::angelic:
 
17. september - CD 7

Vært på klinikk Fjeld og fått akupunktur i dag. Skal tilbake allerede på torsdag siden det da nærmer seg EL [emoji4] Er godt å være der!

Skulle egentlig begynne å spise litt lavkarbo i dag. I følge kostholdsveileder (også på klinikk Fjeld) så kan det hjelpe på fertiliteten å ha stabilt blodsukker. Økt insulinproduksjon og litt forhøyet blodsukker over tid resulterer visstnok i betennelsestilstander i kroppen/blodet som kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men også å forbli gravid. Jeg har uansett godt av å spise sunnere. Kunne tenkt meg å gå ned 5 kg. Anyways, det gikk mildt sagt til helvete. Ble lasagne med hvitløksbrød til sen lunsj og mer pasta til middag [emoji849] Begynner heller i morgen... [emoji56]

Vurderer å droppe El-testingen denne gangen, men vet ikke om det kommer til å gjøre meg mer stresset å ikke ha kontroll... [emoji848][emoji848][emoji848]
Så gøy at el nærmer seg!! Jeg føler meg ofte litt lettet når el nærmer seg, da er nytt håp rett rundt hjørnet :Heartred

Om du vil teste etter el eller ikke må du nesten kjenne litt på, det går jo an å avvente oppstart av testing noen dager for å se hvordan det føles..?
Noen kjenner jo på at det blir litt ekstra stress og press når man tester, jeg derimot er rake motsetningen, det gir meg noe «fornuftig» å gjøre i denne evige ventingen :hilarious: Stol på magefølelsen din!
 
Haha, ja! Greit å få presisert ordentlig alder da [emoji6]

Takk! Det varmer og føles godt å ha folk som er interessert i veien videre og som støtter oss [emoji173]️Var litt skeptisk til å begynne med, men nå er jeg glad jeg begynte på en [emoji5]

Har du dagbok?

Jeg heier sånn på deg også [emoji173]️ Hvordan går det etter utskrapingen? Og hvordan er det med hode og tankene dine? Synes jeg leste noe om mistanke om blæremola?

Er ganske godt å ha et sted å lufte tanker og følelser når man kan være anonym. Og så opplever jeg at det er akseptert å tenke, føle og uttrykke alt man kjenner på her inne, har iallefall aldri følt at noen dømmer meg. Og det er godt når man er prøver og kjenner på alle mulige slags følelser, oppturer og nedturer.

Med meg går det framover. Fysisk sett går det bra nå etter den kirurgiske aborten, hodet går det litt opp og ned med, men framover. Ut i fra hva legen så under inngrepet så begynte hun å mistenke blæremola. Håper det ikke er det, for jeg er ikke klar for å utsette prøvingen. Nå i oktober er det 1år siden vi bestemte oss for å begynne på nr 2, så er ikke så interessert i å vente 6mnd til. Håper prøvesvaret kommer fort og at det er gode nyheter, men uansett så må jo helsa komme først :)
 
Back
Topp