**Bamsejentas vei mot en babybamse**

Bamsejente

Glad i forumet
Har sniki lenge nok i kulissene nå uten å være så veldig aktiv. Grunnen er vel at jeg ikke føler meg hjemme no sted på forumet igrunn. Elsker å kikke på vogner og stellebord og babyklær osv, selv om jeg ikke vet om jeg får bruk for de enda...

Kan jo fortelle litt om vår prøvehistorie:
Har vært sammen i godt og vel fem år. Sluttet på pillen 01.12.06, og håpte på det beste, men hadde vel mistanke om at alt ikke var som det skulle... Etter 11 mnd og tre menstruasjoner måtte jeg bite i gresset, og bestillte time hos fastlege for henvisning til gyn. Var hos gyn, fortalte om meg selv (ikke tynn, uren hud (har gått på Diane p-piller i alle år mot kviser)), og han sa jeg sannsynligvis hadde PCOS. Etter ultralyd var det sikkert at jeg hadde PCO hvertfall (-"Du er en "typisk" PCO'er"). Fikk Metformin og rekvisisjon på blodprøver for meg, og sædprøve for Bamsemannen. Har sjekka hans soldater, og der er alt bra. Jeg har enda ikke fått mensen, to måneder etter Metformin-start, og har derfor ikke tatt blodprøver...[:'(]

Er kjempefrustrert om dagen![:'(] Vet jo hva som er galt, og har mest lyst til å begynne på pergo eller no, for å få litt fortgang i sakene. men etter å ha snoka rundt her og på diverse andre forum vet jeg at jeg må være tålmodig! Ser virkelig opp til alle dere jenter som holder ut i år etter år etter år!!! Er også frustrert fordi jeg ikke kjenner noenting "der nede", kunne godt tenke meg at Metforminen liksom satte igang systemet med en gang! Men vet at jeg må vente litt lenger da...[:@]

Også en ting til: Skal gifte oss til høsten, så egentlig er det jo praktisk at jeg ikke er gravid enda... Og egentlig kunne jeg tenke meg å få barn i årets første halvdel (vet mange er uenige i at man skal tenke på sånne ting, men jeg gjør det likevel), så sånn sett så kan jeg vente med sterkere medisiner enda.

Tenkte å skrive litt her sånn når jeg stikker innom, og det er jo så og si hver dag!!![:D]

En siste ting: Lykke til alle medprøvere! Kryss fingrene for meg også[;)]
 
Kan jo like godt skrive litt om oss også, nå som jeg er så godt igang![:D]

Han er 28 år, jeg er snart 26 år. Vi har vært sammen i over fem år, og har det veldig bra! Følelsesmennesker og høyrøsta begge to, så noen ganger lurer jeg på hva naboene tror foregår[8D] Han er min beste venn i hele verden, og jeg gleder meg til å dele resten av livet med han. Syns det er viktig at vi som partnerer utfordrer hverandre, og det gjør vi daglig![:D]

Ingen i nærmeste vennekrets har fått baby enda, men vi har fått ei lita niese som vi er veldig glad i, selv om vi ikke får sett henne så ofte.[:)][:)][:)]

Barneønsket har vokst fram ettersom forholdet har blitt sterkere og vi har bestemt oss for å leve sammen. Det økonomiske er ordnet med både hus og bil og alt annet, i tillegg til at vi har gode faste jobber. Jeg studerer ved siden av 100 % turnus-jobb, så har nok å fylle dagene med, men tenker at jeg ikke nødvendigvis må vente med å få barn. Ønsker en utfordrende jobb, men i min bransje må man jobbe seg oppover med tiden...

Interesser er data, håndarbeid, turer og trening med hunden i tillegg til å være sammen med venner. Også er vi veldig glad i å reise, så har planlagt hvertfall tre utenlandsreiser i året som kommer, inkludert bryllupsreise.[:)]

Håper noen kan syns det er interessant og kanskje lærerrikt å lese min dagbok etterhvert, slik jeg har fått glede av andres dagbok her på forumet.[:D]
 
Jeg er syk på tredje dagen, med halsbetennelse og feber.[&:] Kjedelig å ikke være på jobb, men litt deilig også![:)] Krangla litt med samboer'n i dag morges, jeg er jo litt morgengretten, så da må det litt krangling til[:D] Håper han kommer hjem til lunsj. Han har en ganske fleksibel jobb, og pleier noen ganger når jeg har senvakter eller nattevakter å komme hjem til lunsj.

Ellers sskal jeg ha besøk av venninner i kveld, og har lovet dem både boller og kakao![:)][:)][:)] Så MÅ bli frisk i løpet av dagen!!!

 
Elsker nystekte boller!!!!
 
I dag er en litt kjip dag. Er fortsatt syk, og ligger hjemme i sengen.[:'(] Sitter å leser på forum og rundt omkring om PCOS, og føler at vi aldri får det til... Ligger mye info på You Tube også. Det som er kjipt er at jeg bare blir mer og mer utålmodig jo mer jeg leser. Har jo lyst på baby nå!!
 
Bamsemannen kom også i går kveld og lurte på når jeg skulle bestille neste time til Gyn. Men han sa ikke noe om hvor lenge jeg skulle vente før jeg bestillte neste time, så jeg vet ikke helt. Tror jeg venter og ser hvertfall til etter ferien (reiser til Thailand i begynnelsen av mars!![:D])... Selv om det er vanskelig å vente...
 
Hei og velkommen!! Det er bra dere har satt i gang, 3 mensen på 11 mnd gjør det jo litt mer utfordrende å lage barn. Med så mye disse vidundermesnnskene (gyn/leger) kan utføre i dag, blir det nok noen søte babyer på dere med tiden. [:)]
Og i mellomtiden har dere jo utenlandsreisene å tenke på og glede dere til, hørtes skikkelig deilig ut med Thailand... *Drømme*
 
God bedring, du skal se det "årnar sæ". [:D]
 
ønsker dere lyke til og håper dere får den oppfølgingen dere trenger
 
Velkommen hit, og tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi[:D]
Det må være frustrerende å ha mensen så sjeldent. Håper du snart får mensen igjen så du får tatt blodprøver, og håper at du snart står med en positiv test i hånden. Masse lykke til!!![:D] Heier på deg og
 
Takk for koselige meldinger Sola1979, *tulla* og *dreamer* 15pp! Gøy med tilbakemeldinger i dagboka![:D] 

I dag har vi vært å dykka i basseng, skal ta dykkelappen før vi reiser til Thailand.[:)] Kunne ikke la være å tenke på at det ikke er bra å dykke hvis man er gravid. Nå er det jo en minimal sjanse for at jeg er det da, testa senest forrige fredag, og har ikke hatt TR siden juli/august, så har jo liksom mista litt troa på at det noengang kommer til å skje på normal måte uten hjelp. Men, det hadde jo vært kjipt likevel å ødelegge noe... Skal i sjøen neste helg, så tenker jeg tar en test til før da, sånn for sikkerhetsskyld.

Var hos dykkelegen på onsdag, og da måtte jeg svare på om jeg var gravid eller prøvde å bli gravid. Svarte ikke, men skrev at jeg brukte Metformin, så han la vel sammen to og to... Men håper det går bra. Ikke det altså, hadde helt fint ofret dykkinga for en liten spire, men har som sagt før kanskje mistet troa...[:(] 

God helg alle medprøvere!!! *STOR KLEM*
 
I dag var jeg på jobb... Pyton å jobbe når alle andre har fri![:'(] Mange søte babyer på jobb da, det er en av fordelene med å jobbe der jeg gjør.[:)][:)][:)]
 
Rart det der, har tenkt litt på det, har lest at mange blir sure, eller missunnelige eller lei seg når andre sier de er gravide, eller når de får unger. Jeg syns det bare er gøy jeg! Feks (i fare for å røpe meg selv, i og med at jeg vet kollegaen min lurer på 'termin i september'-forumet) så fortalte ei på jobben at hun er gravid, og jeg syns det var kjempekoselig!!!! Hm, kanskje jeg endrer mening etterhvert som tiden går, time will show...
 
Hm... Er sulten ass... Har lyst på... SUSHI!!! MMMMmmmmm, det hadde vært deilig altså!!!
 
  Sushi er det beste i hele verden!!!!
 
heisann, håpe mensen kommer snart da, så du får tatt de prøver som skal.
håper du får en spire snart,som alle oss andre her. ønsker deg lykke til
 
thailand ja, høres deilig ut det :)
 
ja jeg klarer ikke være 100% glad jeg når jeg får vite at noe er gravide men er som sagt normalt da. så du er heldig som klarer å glede deg over andre.
 
ha en fin søndag
 
Lærer no nytt hver dag her på BV. I dag har jeg lært Photoscape. Lagde denne som første prosjekt:



Gøy! Håper jeg kan fylle rutene med noe annet enn abstrakte bilder en dag...[:)][:)]
 
Takk for hilsen forresten hegemw. Skjønner at det kan være tøft etter alt det dere har vært gjennom å glede seg over andre... Frykter at jeg også kommer dit en dag. Men jeg jobber på en fødeavdeling, så på en måte blir jeg litt immun mot både gravide damer og nyfødte nydelige babyer. Selv om jeg for alt i verden selvfølgelig ønsker meg en selv.
 
I dag begynte Frustrerte Fruer igjen, og det var jo egentlig helt perfekt! Har hjulpet ei venninne å finne farger til den nye leiligheten hennes i dag, så en avslutning med kos på tv var helt supert. Så lagde vi pizza og kosa oss skikkelig![:D] 

Greit å venninner som man kan være sammen med uten å tenke på barnløsheten... Har nå fortalt det meste til de nærmeste venninnene mine, men jeg tror ikke de vet hvor mye jeg tenker på det, og hvor tungt jeg syns det er at det ikke skjer noe.[8|]

Klarer dere andre å holde motet oppe på disse grå februardagene?[:-]
 
Takk for det Bamsejenta[:D] men begynner å tvile litt nå da, trur eg leiter for mykje etter symptom o.l på at eg er gravid, å finner svært lite[&:]
Meen, den dig testen blir spanande på laurdag!![:D]

Koss er det med deg då?[:)] Går ting bra, langt på vei i syklusen eller? Må få oss en spire snart syns eg altså!![;)] hadde gjort seg
 
Hei og takk for hilsen i dagboka mi[:)]
Joda, jeg er nok heldig som har stabile sykluser. Har hatt 28 dg i ett helt år med unntak av da den plutselig tok en pause på noen og 70 dg. Da var fortvilelsen ENORM så jeg kan godt forstå hva du mener. Er noe herk når kroppen skal tulle seg til på den måten !!! Har hørt at man kan få noe som gjør at mensen kommer igang ?? ville det vært en idè ? Sender deg iallefall all mulige lykke ønskninger[;)]
 
titter innom for å ønske lykke til og håper du snart får mens da, og kos deg masse i thailand[:D]
 
Takk for at dere er så utrolig flotte, og støttende her inne! Glad jeg begynte å prate med dere![:D][:)]
 
Har lyst til å dele et fint dikt med dere (velkjent i tilsvarende forum, men likevel helt fantastisk!!). Har funnet trøst i disse nydelige ordene mang en gang, og føler at det treffer. Det som er ekstra spesielt er at ei jeg kjenner jobbet sammen med forfatteren (hun er sykepleier), og hun har fortalt at hun (forfatteren altså) slet med å bli gravid. Kanskje er det skrevet en sen trist kveld da hun tenker på sine ufødte barn?? (det liker jeg å tro...)
 
 
Stien te verdens ende

Vi syns vi kunne se te verdens ende
og visste åssen åra ville bli
da livet pluts’lig svinga av fra veien
og tok en kronglete og ulendt sti.
Der stengte fjellet steilt på alle kantær.
Da sa du stille: ”Vi kan klatre vi.”
Vi følte kronglesti’n langs bratte stupet.
Og ingen av oss torde se i djupet.

Nå har vi føllt den bratte, trange stien
med stup på si’ene i mange år.
Det kan nok hende vi misunner andre
den strake landeveien der de går.
Det ser så lett ut, men en veit jo aldri,
og kronglestien har blitt veldig vår.
Det var den sti’n vi fikk, det hjælper ikke
å følge andres jevne vei med blikket.

Og vi har lært å ikke sture over
den rette veiens rike blomsterflor.
For det gror blomster også langs med sti’n vår,
og gleden over dem er like stor.
Ja, kanskje større, for de er så sjeldne,
en må se nøye for å se de gror.
De ligger ofte skjult blant vissne bla’er,
men duftær ekstra sterkt på fine da’er.

La gå at det kan komma vonde ti’er
da sti’n vår kjennas vanskelig og bratt.
Men den har lært oss at det vokser blomster
på både slåpetorn og nypekratt.
Og ingen ting i verden er så vakkert
som nyperoser i ei St. Hans natt.
Og når vi sitter sammen kan vi kjenne
at også vår sti når te verdens ende.

Margaret Skjelbred
 
Det var et nydelig og rørende dikt *bamsejente*[&o][:)]
 
Tusen takk for besøket i dagboka mi*bamsejente*[:)]
Hun som tar akupunktur på meg har visst flere kunder med samme problemet og har visst hjulpet noen med å få skikk på syklusene. Hun synes imidlertid at det var veldig greit med svarene fra legen ang. hormoner, pco og HSG røntgen før hun satte igang. Men nå er vi igang[:)] Jeg sliter jo ikke med syklusen ettersom den er regelmessig, er nok værre med eggløsningen som visstnok ikke er tilstedet altfor ofte[&o] Håper jeg og kan få noe for å forbedre den etterhvert.
Ønsker deg lykke til i å få orden på syklusene, og håper du får hjelp snart[:)]
*stoor klem* tilbake[:)]
Fortsatt god helg til deg også !!
 
Bamsejente jeg håper det blir en liten bamse hos dere snart. Har lest dagboken din og da kjønner jeg at det er mange planer remover, det er godt å ha slike planer, men så var det den lengselen da etter å kshoppe noe smått og søtt og noen man kan gi masse kjærlighet, dette kjønner jeg at du lengter etter. Foresten jeg satte pris på diktet du har skrevet ned her.

Lykke til videre og jeg håper du for orden på tante rød slik at det blir lettere for bamsene å bli gravide, artig nick navn du har foresten, så søt. [;)]
 
Back
Topp