bambusklær...

Ikke så mye, tror jeg, bortsett fra at de er supermyke :)

Hører stadig mer reklame for bambusklær, men hva er egentlig så spesielt med disse klærne...?

Det skal være bedre for barn med eksem. Men de klærne som er laget av bambus er brutt ned til viskose, og da er det ikke noe som tilsier at viskosen må være laged at bambus for at det skal være bra. Så du betaler mer enn du behøver igrunn :)

Har jeg også egentlig lurt på men tenkt at det sikkert bare er reklame:-)

Leste at forskning slo tilbake på det med at bambusviskose ikke har antibakterielle egenskaper. Klærne er målt å være mer antibakterielle likevel, på tross av at det "bare" er viskose. Derfor tåler de litt mer bruk før de lukter.
Det har også høy oppsugingsevne, så våte bambusklær vil ikke føles like våte som bomull.
Bruker selv bambusinnlegg i tøybleiene til barnet mitt, og de suger opp så mye mer enn bomull gjør. Bomull blir vått og kaldt, bambus er lunt og tørrere. Egen erfaring der altså.
Og så er de jo helt ufattelig myke da :)

De er myke. Blir vel litt samme funksjon som superundertøy.

De er utrolig deilige, frøkna elsker sine bambus sett. Blir heller ikke klam i det slik som i bomull :)

De er veldig myke, behagelige og tøyelige.

ellers ikke noe mer spesielt med dem :)

De er veldig myke. Og det sies at de har en del av samme egenskapene som ull, med å ikke ta til seg så mye skitt og isolere bedre enn bomull

Back
Topp