ballongkateter

Essmeralda

Forelsket i forumet
noen som har blitt satt igang med ballongkateter og kan dele litt erfaringer med meg? :)

jeg blir satt igang med det en dag til uka :D
vet ikke helt hva jeg går til....

Essmeralda skrev:
noen som har blitt satt igang med ballongkateter og kan dele litt erfaringer med meg? :)

jeg blir satt igang med det en dag til uka :D
vet ikke helt hva jeg går til

hjelper deg å dytte. dette var ukjent for meg,men håper noen kan hjelpe deg
Masse lykke til :-)

Jeg ble satt i gang med ballongkateter da hadde jeg hadde gått 11 dager over tida.

Vi var flere som ble satt i gang og alle opplevde det forskjellig.

Selv syns jeg ikke det var vondt å sette inn, men det var veldig ubehagelig å få sprøytet inn vannet. Etterpå var det bare ukomfortabelt å gå, å sette seg ned, og reise seg opp - egentlig det meste unntatt å ligge. Det var på ingen måte vondt, og skulle jeg få beskjed om atjeg måtte gjøre det senere en gang, tror jeg det hadde vært helt greit - altså ingenting å grue seg for.
Jeg fikk også lov til å reise hjem etter at de hadde satt inn ballongkateteret, så det syns jeg var godt.
Desverre så hjalp det lite for meg, så jeg måtte settes i gang med tabletter etterpå.

Jeg snakket med de andre  som ble satt i gang samme dag som meg, og de hadde andre opplevelser. Det er nok med det som med alt annet - det oppleves ulikt.

Men jeg ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for at du snart holder knøttet ditt i armene dine:)

Hanne11 skrev:
Jeg ble satt i gang med ballongkateter da hadde jeg hadde gått 11 dager over tida.

Vi var flere som ble satt i gang og alle opplevde det forskjellig.

Selv syns jeg ikke det var vondt å sette inn, men det var veldig ubehagelig å få sprøytet inn vannet. Etterpå var det bare ukomfortabelt å gå, å sette seg ned, og reise seg opp - egentlig det meste unntatt å ligge. Det var på ingen måte vondt, og skulle jeg få beskjed om atjeg måtte gjøre det senere en gang, tror jeg det hadde vært helt greit - altså ingenting å grue seg for.
Jeg fikk også lov til å reise hjem etter at de hadde satt inn ballongkateteret, så det syns jeg var godt.
Desverre så hjalp det lite for meg, så jeg måtte settes i gang med tabletter etterpå.

Jeg snakket med de andre  som ble satt i gang samme dag som meg, og de hadde andre opplevelser. Det er nok med det som med alt annet - det oppleves ulikt.

Men jeg ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for at du snart holder knøttet ditt i armene dine:)

oki, betryggende :)
men hvor lenge måtte du gå med det før de fant ut at det ikke hjalp for deg da?
og hvor lenge tok det fra du fikk satt inn kateteret til ungen var ute? :)

Ble satt igang med ballongkateter , den ble satt inn 14dager over termin, syntes ikke det var vondt eller ubehagelig kanskje litt rart og gå etterpå men jeg gikk jo som en gakk fra før av hehe :P Dro hjem fra sykehuset og ca en time etterpå da vi hadde kommet oss hjem gikk vannet mitt i bilen, fikk satt inn balongkateter ca 16.00 og vannet gikk 17.00 og riene kom som smått 19-20tiden og var inne på sykehuset med 3 cm  ca kl 22.30 :D Fødselen var lang men var jo førstegangs:D Min lille jente kom til verden 22.15 neste dag
Masse lykke til håper jeg begynner av meg selv jeg nå KRYSSER FINGERE OG TÆR

Jeg fikk satt inn ballongkater 1 uke før termin, syns ikke det var vondt å sette inn, men litt ubehagelig å ha det der..

Men mitt datt ut etter bare ett par timer, så da fikk jeg modningstablett i stede.. Og hadde en veldig kjapp og fin fødsel.. (1 time ca)

Mitt svar var kanskje ikke til så mye hjelp, men :p

Jeg syns det var utrolig vondt å sette inn! Hadde kjempevonde menssmerter i et par timer, men etter det var slangen som gnagde på låret eneste vonde.. Fikk den inn i 12 tiden, den ramla ut etter 14 timer uten særlig effekt.

Satte kateteret inn torsdag kl 12 og gutten er født fredag kl 16, så fra innsettelse tok det 28 timer..

Da jeg ble satt igang med nr 2 så brukte de det først, syntes det var litt ubehagelig å få satt inn og å gå med føltes som en gikk med noe mellom beina helle tiden, hos meg satt det i ca 1 døgn sa datt den ut av segt selv, så fikk jeg modningstablett på formiddagen og om kvelden, da på kvelden så ble jentungen født ca 45 min eter 2 modningstablet

tusen takk for alle svar :)

ser ut til at en må belage seg på at dette kommer til å ta sin tid da ser jeg....
virker ikke som at det skal bli noen fødsel i løpet av den dagen man setter det inn :)
jeg er litt utålmodig egentlig, vil helst at det skal skje med en gang :P

Back
Topp