Ballong mage og slapp!

EmmaLiv

Andre møte med forumet
Er det noen flere der ute som sliter med det samme? Er nå 10+6, og i de siste to-tre ukene har magen blåst seg opp! Magen er helt knallhard øverst, og full i luft! Får ikke på meg mine vanlige bukser lenger, så her gåd det kun i joggebukser Tenkte det ville gå over etterhvert, men virker ikke slik. Har vært noe uvel/litt kvalm, men kastet opp bare en dag. Ellers er jo jeg nesten sulten hele tiden, og det er når jeg er sulten at jeg kjenner at jeg blir mer uvel/kvalm. Så føler jeg spiser meg gjennom dagene.. og det hjelper vel sikkert ikke på oppblåst mage. Noen erfaringer og råd/tips?

Det er jo hormonene som gjør deg så oppblåst, tarmen jobber halvparten så sakte. Det beste tipset er egentlig st du beveger deg så mye du orker. Gå noen korte turer. Jeg er 10 + 3 og føler meg bare feit. ;) Så har litt samme problematikken. Viktig å drikke mye. Jeg blir også veldig fort sliten, så det best å gjøre noe som ikke er så krevende og omfattende. :)

Akkurat samme her... Siste uken spesielt har magen bare poppet skikkelig ut (er 11 uker i morgen). Knall hard (går liksom ikke an å "klype tak" i noe) og struttende. Skulle så ønske det var babymagen! ;)

Jeg jobber meg gjennom uke 11 nå og her har oppblåstheten avtatt en smule etter ferieslutt og mer aktivitet. Mer sliten selvfølgelig, men det går seg vel til.

Er det noen flere der ute som sliter med det samme? Er nå 10+6, og i de siste to-tre ukene har magen blåst seg opp! Magen er helt knallhard øverst, og full i luft! Får ikke på meg mine vanlige bukser lenger, så her gåd det kun i joggebukser Tenkte det ville gå over etterhvert, men virker ikke slik. Har vært noe uvel/litt kvalm, men kastet opp bare en dag. Ellers er jo jeg nesten sulten hele tiden, og det er når jeg er sulten at jeg kjenner at jeg blir mer uvel/kvalm. Så føler jeg spiser meg gjennom dagene.. og det hjelper vel sikkert ikke på oppblåst mage. Noen erfaringer og råd/tips?
Akkurat sånn har jeg det og. Føler seg spiser meg gjennom dagene! Å har jeg ikke mat tilgjengelig blir jeg kvalm/uvel. Å slapp og trøtt er jeg og. Ingenting må strame over magen her heller:/

Samme her. Har prøvd alt mulig, men ser ikke ut som det hjelper. Men idag fikk jeg heldigvis en forsendelse av aloe vera gel i posten, og vips, en times tid etter inntak begynte magen å jobbe på høygir. Har gått å sluppet luft som en ballong i ettermiddag/kveld. Har sikkert mye igjen, men kjenner allerede at magen er lettere.

Fortsatt like ballong mage her. Hva heter den Aloe vera gel da? Noe du spiser altså? Har jeg ikke hørt om før... men er villig og prøve, så lenge det er trygt!

Det er jo hormonene som gjør deg så oppblåst, tarmen jobber halvparten så sakte. Det beste tipset er egentlig st du beveger deg så mye du orker. Gå noen korte turer. Jeg er 10 + 3 og føler meg bare feit. ;) Så har litt samme problematikken. Viktig å drikke mye. Jeg blir også veldig fort sliten, så det best å gjøre noe som ikke er så krevende og omfattende. :)
Skal prøve å få opp aktivitetsnivået - har stillesittende kontorjobb, så bør nok få til en liten daglig spasertur!

Føler meg tjukk jeg å, men min erfaring er at det bare blir værre og ikke bedre med tiden i graviditeten hehe:p vi skal da bare bli større og mere slitne:p

Husker ikke hvem som tipset meg, men var ei her inne: drikke stort glass vann og spise en kiwi om morgenen. Det gjorde susen her! :-)

Huff, her og! Jeg blir også skikkelig kvalm straks jeg blir litt sulten.. Resultatet er at jeg småspiser hele tida, og gjerne også midt på natta hvis jeg våkner og er sulten. Er 10+6 på vei og har lagt på meg 3.5 kg, det sammen med oppblåst mage = flodhest allerede :/ litt fortvilt..

Fortsatt like ballong mage her. Hva heter den Aloe vera gel da? Noe du spiser altså? Har jeg ikke hørt om før... men er villig og prøve, så lenge det er trygt!
Den heter rett og slett Aloe Vera Gel, er forever living som distribuerer det. Smaker ikke særlig godt, men har drukket litt hver dag, og fra å gå fra avføring 1gang i uka til 4-6ganger i uka, virker det nesten som jeg har fått et nytt liv :p
Men kroppen min var vant med dette fra før, vet ikke om man kan begynne med det mens man er gravid uten at magen er vant til det fra før. Andre som vet?

Back
Topp