Balder

Frøken Kanin

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Augustbarna2024
Hva synes dere om navnet Balder? Vi hadde egentlig lagt det fra oss, men trenger nok bare litt tid til å venne oss til det, for det dukket opp igjen nylig og da falt vi begge for det. Jeg kjente til noen som hadde en hund som hette det, men de fleste har jo egentlig menneskenavn på dyrene sine føler jeg, har selv en hund som heter Sarah. Men det blir nok en liten Balder her, men er litt redd for at folk flest føler det er et dyrenavn. :hilarious:
 
Jeg elsker det! Hadde glatt kalt barnet mitt det hvis mannen hadde vært enig!
 
Liker det veldig godt og tenker absolutt ikke at der er et dyrenavn :)
 
Min umiddelbare assosiasjon er dyrenavn, men det gjør jo ikke noe. Det er et koselig og raust navn.

Om folk reagerer tror jeg ikke det vil ta lang tid før de blir vant med navnet. Blir litt som Felix, et navn jeg liker kjempe godt, selv om jeg husker jeg reagerte første gang jeg møtte en gutt som het det - det var jo et kattenavn. Nå er det er av navnene på listen hos oss :p
 
Min umiddelbare assosiasjon er dyrenavn, men det gjør jo ikke noe. Det er et koselig og raust navn.

Om folk reagerer tror jeg ikke det vil ta lang tid før de blir vant med navnet. Blir litt som Felix, et navn jeg liker kjempe godt, selv om jeg husker jeg reagerte første gang jeg møtte en gutt som het det - det var jo et kattenavn. Nå er det er av navnene på listen hos oss :p
Er veldig enig, bare man blir vandt til navnet så tror jeg ingen tenker slik lengre, jeg tenkte også at det var et hundenavn første gang jeg hørte Balder, derfor la vi det egentlig bort, men så dukket det plutselig opp igjen, og da bare visste jeg at det var dette navnet jeg hadde lett etter :hilarious: men jeg vet også om barn som heter max, Felix og Odin der jeg først tenkte at disse navnene er jo dyrenavn, føler ikke slik lengre nå, så er jo bare å vende seg til de :shy:
Men Felix er jo kjempe stilig navn :shy:
 
Hva synes dere om navnet Balder? Vi hadde egentlig lagt det fra oss, men trenger nok bare litt tid til å venne oss til det, for det dukket opp igjen nylig og da falt vi begge for det. Jeg kjente til noen som hadde en hund som hette det, men de fleste har jo egentlig menneskenavn på dyrene sine føler jeg, har selv en hund som heter Sarah. Men det blir nok en liten Balder her, men er litt redd for at folk flest føler det er et dyrenavn. :hilarious:
Jeg liker navnet veldig godt. Har aldri møtt noen som heter det, men man har hørt det litt her og der og alltid syntes det har vært fint og unikt men tradisjonelt også. God blanding. Det er et av de navna jeg tror jeg aldri kommer til å bruke, men liker godt. Aldri møtt noen dyr som heter Balder, så har ikke den assosiasjonen :)
 
Og forresten så tror jeg at når man møter noen som har et navn, selv om man har andre assosiasjoner tidligere, så går det raskt over og det blir bare et navn. :) så ville ikke bekymret meg veldig for det, selv om jeg skjønner det ikke ville vært veldig gøy om en klassekamerat plutselig hadde en hund med samme navn :p men har selv opplevd å møte en bekjent som hadde samme navn som datteren min (Lily). Det var litt overraskende og ble litt satt ut der og da, men var kkke en stor sak
 
Assosierer det med dyrenavn, men man vender seg fort til "nye" navn :)
 
Jeg tenker nok først hundenavn når jeg hører det, men samtidig må jeg si det er et navn med sjarm, så tror det vil vokse på en som navn på et barn :)
 
Hva synes dere om navnet Balder? Vi hadde egentlig lagt det fra oss, men trenger nok bare litt tid til å venne oss til det, for det dukket opp igjen nylig og da falt vi begge for det. Jeg kjente til noen som hadde en hund som hette det, men de fleste har jo egentlig menneskenavn på dyrene sine føler jeg, har selv en hund som heter Sarah. Men det blir nok en liten Balder her, men er litt redd for at folk flest føler det er et dyrenavn. :hilarious:
Kjenner også en hund som heter Balder, så for meg blir assosiasjonen for sterk. Får bare opp mentale bilder av en labrador.
 
Balder er et flott navn, men hos oss er det katta som bærer det navnet.
 
Navnet er fint, men jeg tenker hest altså.
 
Hva synes dere om navnet Balder? Vi hadde egentlig lagt det fra oss, men trenger nok bare litt tid til å venne oss til det, for det dukket opp igjen nylig og da falt vi begge for det. Jeg kjente til noen som hadde en hund som hette det, men de fleste har jo egentlig menneskenavn på dyrene sine føler jeg, har selv en hund som heter Sarah. Men det blir nok en liten Balder her, men er litt redd for at folk flest føler det er et dyrenavn. :hilarious:
Synes det er ett drit kult navn :)
 
Nå drev min far og hans eks kone en lenke i med oppdrett og der gikk de gjennom alle mulige navn. Så for meg er helt vanlige navn plutselig dyrenavn. Skal man høre på alle ang det så er det ikke navn igjen. Balder er ett fint navn det. Hadde en katt når jeg var baby som het baldrian.
 
Back
Topp