Balansesykkel

Vi har hatt strider balansesykkel :)
Den kostet 899 så vil ikke si den var billig, men vi bruker den nå for andre sesong og den har virkelig vært SÅ verdt det. Jeg gjorde endel undersøkelser før vi kjøpte sykkelen i fjor og fant ut at det var greit med:
  • En sykkel som ikke veier for mye
  • Muligheter for å kunne justere sete og styre lavt, særlig til mindre barn(med mindre mener jeg fra ca 2 år)
  • Fordel om styre har litt motstand når du svinger brått for å unngå at barnet raskt svinger til Høyre også velter hele sykkelen, hvis dette gir mening
  • Lufthjul eller skumhjul, begge deler er like fint. Vår sykkel har skumhjul
  • Og huske at når barnet sitter på setet skal hele foten være nedi bakken med bøy på kneet
Strider selges ikke så mange steder, men Puky har en liten modell vi vurderte og det finnes også en lett, liten variant som heter Stoy.
Ville styr unna xxl sin balansesykkel white, denne er kjempetung og styret går fort over til sidene, som gjør at barnet raskt velter.

Vi har hatt strider balansesykkel :)
Den kostet 899 så vil ikke si den var billig, men vi bruker den nå for andre sesong og den har virkelig vært SÅ verdt det. Jeg gjorde endel undersøkelser før vi kjøpte sykkelen i fjor og fant ut at det var greit med:
  • En sykkel som ikke veier for mye
  • Muligheter for å kunne justere sete og styre lavt, særlig til mindre barn(med mindre mener jeg fra ca 2 år)
  • Fordel om styre har litt motstand når du svinger brått for å unngå at barnet raskt svinger til Høyre også velter hele sykkelen, hvis dette gir mening
  • Lufthjul eller skumhjul, begge deler er like fint. Vår sykkel har skumhjul
  • Og huske at når barnet sitter på setet skal hele foten være nedi bakken med bøy på kneet
Strider selges ikke så mange steder, men Puky har en liten modell vi vurderte og det finnes også en lett, liten variant som heter Stoy.
Ville styr unna xxl sin balansesykkel white, denne er kjempetung og styret går fort over til sidene, som gjør at barnet raskt velter.
Takk for tips :) Har prøvd å finne Strider, men finner den ingen steder.

Tenker du på denne? https://www.jollyroom.no/sport/sykler/lopesykler-balansesykler/puky-learner-bike-medium-lopesykkel-rosa

Den har jeg kikket på faktisk :happy:

Vi har denne Micro mini2go-sparkesykkelen og syns den er kjempefin! Den kan han bruke lenge, siden man kan fjerne sittedelen etterhvert og bruke som vanlig sparkesykkel. Også har vi festet stang bakpå så vi kan gå bak og styre :happy:

Vedlegg

• images.jpeg
    images.jpeg
    7,7 KB · Visninger: 8
Vi har en fra STOY. Veldig fornøyd med den! 3-åringen elsker den og bruker den masse.

Back
Topp