Balansesykkel

Marigullhøna

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Noen som har erfaring med det?

Har ei på tre år, og lurer på om vi skal kjøpe det eller heller gå for en liten tohjulssykkel med støttehjul. De andre ungene i gata er litt eldre og har tohjulssykkel med støttehjul, men så har vi hørt at balansesykkel er bra ifht å lære seg å sykle...

Vil gjerne høre andres erfaringer :)

Helt klart balansesykkel!! Da vil dere mest sannsynlig kunne hoppe rett til sykkel UTEN støttehjul om 1-2 år. :)

Her ville han ikke bruke balanse sykkelen så vi måtte ut og kjøpe vanlig sykkel med støttehjul istedenfor.

Her ville han ikke bruke balanse sykkelen så vi måtte ut og kjøpe vanlig sykkel med støttehjul istedenfor.
Er det jeg også er redd for... :)

Begge mine brukte balansesykkel da de ville lære å sykle. Begge brukte 3 dager med 30-60 minutters lek, og så kunne de balansere og sykle på vanlig sykkel uten støttehjul. Etter det ble ikke balansesykkelen rørt, de har aldri vært interessert i å leke med den. Jeg ville heller kjøpt vanlig sykkel, og så prøvd å få låne en balansesykkel noen dager når barnet skal lære å sykle.

Begge mine brukte balansesykkel da de ville lære å sykle. Begge brukte 3 dager med 30-60 minutters lek, og så kunne de balansere og sykle på vanlig sykkel uten støttehjul. Etter det ble ikke balansesykkelen rørt, de har aldri vært interessert i å leke med den. Jeg ville heller kjøpt vanlig sykkel, og så prøvd å få låne en balansesykkel noen dager når barnet skal lære å sykle.
Hvor gamle var de da? :)

Hmmm... Er så utrolig i tvil... :(

Her har balansesykkelen vært mye brukt. Hun bruker den litt enda innimellom, men den er egentlig for liten til henne nå. Så nå går det mest i vanlig sykkel. Var vel 3 da hun fikk balansesykkelen, nå er hun 5 år.
Den vi har er fra biltema. er en veldig lett sykkel.

Hva med å kjøpe en vanlig tohjuling, og skru av pedalene de første turene? Det fungerer i hvert fall for litt eldre unger, hvis de bare skal ha litt balansetrening før de sykler.

Men tenk litt over hvor hun får sykle: På denne måten kan hun lære teknikk og fart før hjernen er klar for å behandle synsinntrykkene. Det kan kanskje være tryggere med trege, side støttehjul når dere begynner så tidlig?

Hva med å kjøpe en vanlig tohjuling, og skru av pedalene de første turene? Det fungerer i hvert fall for litt eldre unger, hvis de bare skal ha litt balansetrening før de sykler.

Men tenk litt over hvor hun får sykle: På denne måten kan hun lære teknikk og fart før hjernen er klar for å behandle synsinntrykkene. Det kan kanskje være tryggere med trege, side støttehjul når dere begynner så tidlig?
Hmmm... Det var jo smart, har jeg ikke tenkt på... :)

Back
Topp