Balansesykkel

Catski

Forumet er livet
Har kjøpt en balanse/løpesykkel til Jesper i dag, men ikke montert den ennå. Er spent på hvordan responsen han på den blir. Er det noen andre som har erfaring med en slik? Sånn i forhold til at Jesper kan være altfor liten ennå, da han bare er snart 20 mnd.

Jeg så på de i barnehagen jeg jobba, at de fleste ikke fikk det til før de var passert 3år, nærmere 4 faktisk, men det er veldig forskjellig fra barn til barn...
Øving tilig øker jo sjansene[:)]

Vi har nettopp kjøpt til vår 3-åring.
Lurer på om det står fra 3-år på den og.... men han kunne iallefall ikke vært særlig yngre...  da hadde han ikke nådd ned i bakken, gjør det såvidt nå[:)]

Vi har nettopp kjøpt en til storebror, ble 3 i februar.
Hadde sin første tur ut i dag, og fikk det til litt innimellom...
Regner med han får kontroll om litt, men tror det kan være litt vanskelig til en som er mindre!
Lillebror hadde nok ikke mestret det...

Hva er balansesykkel?

Vi har en bittebittebitteliten til 2-åringen vår.
Av og til er den veldig populær - andre ganger ikke.
Balansen sitter ikke enda, for å si det sånn

Denne kjlpte vi:
http://www.xxl.no/sykkel/sykler/barnesykler-2-8-aar/lillefot-12-loepesykkel-1060108

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Hva er balansesykkel?

Det er en sykkel uten pedaler.

ORIGINAL: kaosfest

Denne kjlpte vi:
http://www.xxl.no/sykkel/sykler/barnesykler-2-8-aar/lillefot-12-loepesykkel-1060108

Samme som vi har, bare vi har 8¨

Balansesykkel er en vanlig tohjulssykkel uten pedaler.

Kommer nok til å være veldig så avslappet til prøving, men bare for å se hvordan han responderer. Ser vi at det blir helt feil for han, så gjemmer vi den til neste sommer [:D][;)]

ORIGINAL: Catski

Hva er balansesykkel?

Det har min sønn, han fikk av farfaren som nå bor i Nederland. Men den passer ikke enda. Å de er veldig populære i Nederland, alle unger fra 2 år har det visst[:)] Visste bare ikke at det het balansesykkel[:)]

kjøpte til gutten her for en mnd siden. han blir to 1 juni [:)] de første dagene måtte vi gå ved siden av da han ville velte hrele tiden.. nå springer han rundt med den helt alene [:)] han sitter ikke på sete enda, da mister han balansen.... men han tok det utrulig fort [:D]

ORIGINAL: Catski

Hva er balansesykkel?

Det har min sønn, han fikk av farfaren som nå bor i Nederland. Men den passer ikke enda. Å de er veldig populære i Nederland, alle unger fra 2 år har det visst[:)] Visste bare ikke at det het balansesykkel[:)]

Jepp, i Tyskland også. Bodde der i over 2 år. Ungene går som oftest rett fra løpesykkel (balansesykkel?) til sykkel uten støttehjul. Småttingene raser rundt på de der! Gutten min på 2 har også en, men den er enda litt for høy (rekker ikke helt ned med beina enda)

Ja vi sønnen vår hadde balansesykkel tidlig.
Han gikk over til vanlig sykkel og kunne sykle uten støttehjul før han var 3 år gammel [:)]

ORIGINAL: Rød Sol

Ja vi sønnen vår hadde balansesykkel tidlig.
Han gikk over til vanlig sykkel og kunne sykle uten støttehjul før han var 3 år gammel [:)]

Ja for det skader jo ikke å prøve så tidlig, tenker jeg.

Back
Topp