Balaclava vs lue

Balaclava eller lue?

• Balaclava

Votes: 3 42,9%
  • Lue

Votes: 4 57,1%

• Antall som har svart
    7
  • Avstemningen er avsluttet .
Balaklava, både tynn i ull og tykkere i ull. Vi har nøstebarn i tynn og reima i tykkere. :) så har jeg kjøpt en hjelmlue i ull som ei venninne har sydd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Aha, tenkte det egentlig :p men nei, bruker lue :)

Bruker halslue som jeg kaller det ;) Balaklava da :) Har i tre ulike tykkelser :)

Bruker lue, til de eldsye bruker vi lue og hals:) minner erfaring med de andre er at de ikke har så god passform, slir fort bed i øynene ol.

Har tre små herligheter<3

Bare luer på alle 3. Har aldri funnet en halslue som sitter godt på hodet. Da eldste var baby fant jeg ho i vogna med halslua snudd slik at åpninga var på siden. Fikk helt skrekk.

Bytter på det. Bruker som oftest lue, og en ullhals og innimellom bruker vi balaclavaen :-)

Bruker balaklava... Har lue og, men føler at balaklavaen er litt tynnere enn luen og bedre å sitte med i bilen liksom.. Har tyke gode luer som han har på seg når vi skal ut på tur og være mye ute, men er vi mye inne i bilen så blir det balaklava. Er enig i at den ikke sitter godt på hodet og må ofte snu på den, men allikavel så føler jeg at den til tider er best å gå med..

Begge deler, sover i vogna med halslua. Og vanlig lue ellers. Jeg fikk skrekken av lue på klaff og knyting da hu fikk den på snei. Hu var helt hysterisk! Så aldri mer i vogn.

Faktisk bruker jeg ofte begge deler samtidig, på det kaldeste. En tynn balaklava i ull under og en vanlig lue oppå.

Jg har en tynn balaclava, men skal kjøpe en tykkere en, synes de er så kjekke. Hittil har jeg brukt mest lue, men går over på balaclava :D

Sent from my iPad using BV Forum

Mest lue, men har 3 balaklavaer som skal brukes når det blir kaldere.

Balaklava for det meste. Eventuelt tynn Balaklava med tjukkere lue over.

Back
Topp