Balaclava til 2 åring

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Vi har vært storfornøyd med Kivat-luene, men balaclavaen vi har hatt i vinter sklir bare ned i øynene på 2 åring hele tiden. Noen som opplever det samme og som har tips til balaclava som funker?

Vi har i perioder hatt samme problem med kivat-luene når de har vært litt for store eller litt for små, vi har endt opp med å bruke huttelihut i de periodene. Den har bedre passform for vår jente.

Hvis de har passa tidligere, kan det være feil str. Men ikke alle hoder sitter kivat godt på.
Reima sin er vi godt fornøyd med, den er litt tynnere bare.
Ellers er vi godt fornøyd med Huttelihut også.

Vi har vært storfornøyd med Kivat-luene, men balaclavaen vi har hatt i vinter sklir bare ned i øynene på 2 åring hele tiden. Noen som opplever det samme og som har tips til balaclava som funker?

Samme problem her denne vinteren pg mistenker det kan være fordi den er litt liten. Gikk over til Huttelihutt. Like varm og sitter som et skudd :)
Reflex og reima sitter også godt, men de er ikke like varme.

Hvis kivat luene har vært litt store her så har jeg tatt en strikk og laget en liten «hestehale» av stoffet bak på lua da har den passet perfekt

Nøstebarn sin! Den sitter så fint rundt ansiktet. Den er ikke den lengste i nakken, men jeg synes den sitter bedre enn de andre vi har. Vi har prøvd både Huttelihut, Stormberg, Cubus, Joha m.fl.

Jeg kjører dem på ullprogram i vaskemaskinen når de blir sånn. Ull utvider seg ganske fort. Nr 3 bruker samme lue som nr 1 brukte. Men når nr 2 var ferdig med den så måtte den kjøres i maskinen fordi den hadde utvidet seg ganske mye. Har altid funket å vaske de når de sklei ned

Jeg kjører dem på ullprogram i vaskemaskinen når de blir sånn. Ull utvider seg ganske fort. Nr 3 bruker samme lue som nr 1 brukte. Men når nr 2 var ferdig med den så måtte den kjøres i maskinen fordi den hadde utvidet seg ganske mye. Har altid funket å vaske de når de sklei ned
Takk for godt tips! Skal teste det ut!

Denne. Har aldri brydd meg om å kjøpe balaclava til mi etter å ha jobba i barnehage å sett at barn flest går med de nedi øynene. Men fant denne på salg, og tenkte jeg skulle teste den.

Vedlegg

• 5DA3B8B9-FDC5-4B95-BE1E-951A92F2AECF.png
    5DA3B8B9-FDC5-4B95-BE1E-951A92F2AECF.png
    87,2 KB · Visninger: 27
Om du eller nokon du kjenner strikker anbefaler eg baccalaolua til strikkezilla/Tina Hauglund. Sitter skikkelig godt på!

Back
Topp